#05

225 28 5
                                    

Seperti yang dijanjikan, Hazel teman Taeoh membeli hadiah untuk Naeun. Sebenarnya kalau dia balik rumah pun, bukannya ada benda nak buat. Bosan. Habis habis dia pergi rumah Gary dan Jihyo berbual dengan Lea. Tapi hari ni Taeoh ajak dia pergi mall.

"Oppa nak beli hadiah apa?" soal Hazel.

"Sebenarnya oppa pun tak tahu. Hazel ada apa apa cadangan tak?"

Dia pun buntu nak beli hadiah apa untuk Naeun sebab semua daddynya Kai sudah beli untuk Naeun.

"Apa kata oppa beli gelang tangan. Hazel tahu mungkin aunty dah ada banyak mungkin siap ada koleksi tapi kalau anak sendiri yang bagi, memang rasa lain. So?"

Hazel mengutarakan cadangannya. Taeoh tampak sedang berfikir. Betul juga cakap Hazel. Bila anak sendiri yang bagi mesti rasa lain.

"So oppa setuju. Jom"

Mereka masuk ke dalam kedai yang menjual segala barang perhiasan wanita.

"Iya boleh saya bantu" sapa pekerja disitu.

"Saya nak tengok gelang tangan yang paling latest disini. Silver diamond"

"Okey tunggu sekejap"

Pekerja itu berlalu pergi.

"Bro!" Taeoh menegur seseorang.

What the hell! Hish! Kenapa dia datang sini. Menyemaklah. Dalam banyak banyak tempat kenapa mesti disini juga.

"Eh bro. Kau pun datang sini jugak?"

Hazel bersembunyi di belakang Taeoh. Nasiblah Taeoh tinggi. Kalau tak memang kantoi dia ada sekali disini.

"Haah. Aku datang dengan..." Taeoh melihat disebelah kanannya.

Mana pulak si Hazel ni.

"Hazel. Aku datang dengan dia tadi. Entah mana pula dia pergi" soal Taeoh lagi.

"Siapa tu? Girl kau eh?" usik Jihoon.

"Taklah sepupu aku. Kau buat apa datang sini" soal Taeoh pula.

"Aku datang repair sepit rambut ni"

Hazel dibelakang yang mendengarnya menjadi tidak keruan. Matilah dia hari ni.

"Repair? Benda ni pun kena repair ke?"

Jihoon cuma senyum.

"Taklah maksud aku diamond yang ada atas sepit ni jatuh. Hilang. So aku datang sini suruh dorang letak yang baru. Tapi tak sama macam yang asli but this look nice. Not bad" terang Jihoon.

"Ni mesti yang someone kan. A really love one. Am I right bro?" usik Taeoh pula.

"No. No one" jawab Jihoon.

"Tapi kan aku rasa aku macam pernah nampaklah sepit rambut ni"

Damn! Tolonglah Taeoh oppa. Ya sepit tu Hazel punya tapi tolonglah jangan bocorkan. Please.

"Iya? Kat mana?"

"Ini yang paling baru miss"

Fuh! Nasib baik pekerja ni datang.

"Kalau macam tu aku pergi dulu" Jihoon berlalu pergi kearah berlawan dengan tempat Hazel berdiri.

"Eh Hazel pergi mana tadi?"

Hazel tersengih.

"Hazel ada je belakang oppa. Oppa yang tak nampak. Jomlah kita tengok yang mana oppa berkenan"

Mereka melihat beberapa koleksi gelang yang berwarna silver itu. Kalau ikutkan semuanya cantik cantik belaka. Tak tahu mana nak pilih. Tapi ada satu yang menarik perhatian Taeoh.

Big Family Season 2 (MALAY)Where stories live. Discover now