Hayoung termenung seorang diri di tepi kolam ikan hiasan. Rasanya hampir setengah makanan ikan dia campak dalam kolam ikan hiasan itu.
"Kenapa ni? Dari tadi saya perhati awak macam ada something wrong aje"
Sehun mengambil makanan ikan yang dipegang Hayoung lalu diletakkan di atas meja yang tak jauh dari kolam itu.
Tubuh Hayoung dipusing untuk menghadapnya. Muka Hayoung tak ceria seperti selalu.
"Awak...saya gagal ke jadi ibu yang terbaik untuk anak anak kita?"
Oh jadi sebab ni isterinya muram dari tadi.
"Siapa cakap awak gagal. For me awak dah berjaya jadi ibu yang terbaik untuk anak anak kita"
Sehun cuba pujuk walaupun dia pun rasa benda yang sama. Dia tak boleh tunjuk lemah depan isteri dia.
"Tapi kenapa Lea masih tak boleh terima kita sebagai parents dia? Kenapa Lea benci saya?"
Air mata yang bertakung dari tadi akhirnya mengalir juga. Sehun memeluk isterinya.
"Maybe salah saya. Saya tak patut buat keputusan macam tu dulu. Sepatutnya saya bawa Lea bersama kita"
"No ni semua salah saya. Saya sepatutnya beri kasih sayang dan sepenuhnya kepada mereka sebagai ibu. Tapi saya berdegil nak kerja juga sampai anak anak kita terabai"
Kalau dia sebagai papa terasa dengan sikap dingin Lea apatah lagi isterinya yang mengandungkan Lea selama sembilan bulan. Dia sedih tengok Hayoung macam ni. Kalaulah masa boleh diputar kembali.
"No jangan salahkan diri awak. You just do your best as their mom. Sokay sayang. Saya tahu tak lama lagi Lea akan maafkan kita. Sama ada cepat atau lambat. Kita tunggu sama sama"
"Kalau dia tak maafkan kita sampai bila bila macam mana?"
"I know she will. I'm her dad"
Sehun mencium dahi Hayoung. Tubuh Hayoung dipeluk sekali lagi.
Setelah tiga hari menginap di hospital, akhirnya Hazel dibenarkan balik rumah. Hanya Tuhan yang tahu bertapa gembiranya dia.
"Mana nenek? Tak datang sekali?" soal Hazel.
Mana taknya. Rupa Taeoh aje yang muncul dekat sini.
"Hazel tak happy ke oppa datang jemput Hazel?"
Tengok. Aku soal dia, dia soal aku balik. Susahlah jenis yang tak faham soalan ni.
"Hazel cuma tanya sebab tadi nenek cakap dia nak datang ambil Hazel. Oppa ni"
Taeoh tergelak kecil.
"So Hazel happylah ni?"
"Mestilah happy. Eh sebelum tu Hazel nak pergi melawat Yijun oppa kejap"
"Ha elok jugak tu oppa pun nak pergi jugak"
Taeoh mengambil beg Hazel lalu mereka terus ke bilik Yijun. Sampai di bilik Yijun, ada sebuah drama tengah tayang dalam bilik ni.
"Lea?" tegur Hazel.
Muka Lea terus lain. Sudu dan mangkuk yang berisi bubur terus diletakkan diatas meja.
"Hmm patutlah cepat sihat. Rupanya ada bidadari tolong jaga" sindir Taeoh.
Yijun tayang penumbuk pada Taeoh. Taeoh pula tayang muka selamba.
"Kau ada something tak bagitahu aku ke Lea?" soal Hazel.
Lea tak senang duduk. Dia tak nak siapa siapa tahu pasal dia dengan Yijun termasuk sepupunya.
"Mana adalah. Aunty Wendy yang mintak aku tolong tengokkan si Yijun ni"
YOU ARE READING
Big Family Season 2 (MALAY)
Fanfiction[!!] Dipersilakan baca season 1 kalau belum baca. Taeyeon berjaya meraih kemaafan dari keluarga Gary dan Jihyo. Mereka hidup bahagia sehingga sekarang. Tapi tiada seorang pun dalam dunia ni hidupnya sempurna. Setiap keluarga mesti dikurniakan denga...