Episode 9

425 46 2
                                    

Halu my readers thank you for reading my 3rd story yang kena edit punya.. hoho.. banyak scene tambahan akan kena kasih masuk dalam ni sorita.. tapi masih jalan sorita yang sama la kio..

Thank you for voting!! XOXO 💋

Teruskan voted aar jan malu2 tidak kana gigit juga ni😆😆😆..

✌🏻❤️👻
———————-

'Uiii.. bangun lah ko dari mimpi tu Kimmy.. Hmm! jangan sikit2 ko suka mentang2 la hensem.. Kena tulung sikit suda bunga2..' suara utak kiri saya mengejek.

Temati trus perasaan saya. Memang la bha ada perasan sikit kan.. 2 kali suda gia dia tulung saya..

Saya pigi lah lap muka saya guna tu sapu tangan..

"Tau kah kalo ko tidak dapat cari tu getah ko kena denda?" Bilang c Gerry.

"Mm tau.." Saya tunduk trus saya bagi balik tu sapu tangan sama dia, baru dia mau sambut saya tarik lagi tu sapu tangan..

"Oh sorry, biarlah saya cuci dulu baru saya bagi balik sama ko k" bilang saya.

"Owh.. Ok" dia senyum ja.

"Thanks..."

Pasrahhh seja lah apa denda dorang bagi.. Mesti ada juga kawan saya kena denda nanti takan lah suma pelajar junior tu luluskan?

"Orait... You may sit down first.." C Gerry senyum lagi.

'Napa bha dia balik2 senyum ni? Lama2 pandai sumarat badan saya rasa..'

Saya jalan lah pigi duduk dekat c Janet balik.

"Sharlina, ko ok kah?"bilang c Janet.

Saya angguk2 kepala saja.

"Ko ambilah getah rambut saya ni" bilang c Tihah bersebelah2 ja kami duduk. Dia hulur getah rambut sama saya.

"Ko tidak guna?" Saya tanya balik sama c Tihah.

"Tidak lah ada extra juga saya bawa..take it.."

"Thanks k Tihah.." Saya bilang seraya ambil tu getah rambut di tangan dia. Saya sikat2 ja rambut saya guna jari baru ikat balik. Saya selak rambut yang tertinggal di depan pigi tepi telinga.

"Cantik rambut ko Sharlina.." puji c Tihah.

"Thank you, Tihah.." mama ja selalu puji saya tu.

"Berapa lama suda ko jaga ni?" Tanya c Tihah balik, dia usap2 rambut saya.

C Tihah bertudung jadi tidak lah saya nampak rambut dia. Dia Iranunbajau, kening tebal mata bulat bulu mata melentik ada iras tu pelakon Shakila sikit.

"Ada 4 tahun suda..."

C Jojo pun ikut usap2 juga.. Hehe.. C Jojo rambut curly sikit aras bahu muka macam cina sikit juga tapi bukan cina. Kadazanmurut. Putih merah2 muka ada jerawat pasir sikit di muka. Tu piut dia comel.

Terimbas last saya potong darjah 6. Time saya dalam kesedihan. Pastu mama jaga betul rambut saya.. Dia suka betul nampak rambut saya panjang bilang dia.. Dia guna minyak kelapa sama aloe vera ja untuk kasih lembut sama berkilat.

Memang kalo nampak macam tu iklan shampoo di tv ja bilang mama, kambang juga .. Tinguklah kami guna bahan murah ja bukan mahal. Teda stim, treatment di saloon. Saloon rumah ja. Last2 saya pun suka.

Habis last raging senior.

Semua pelajar bertepuk tangan kegembiraan habis suda jadi mangsa senior kan..Yeahhhhhh!!!

Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)Where stories live. Discover now