Episode 2

521 52 2
                                    

Thank guys for voting this story! Mwahhhh!

✌🏻👻❤️

Enjoy!

"Nanti tu pompuan sana tinguk saya lain2.. Ko pigi lah sana bha tempat dorang.." C Nazim macam  merayu pula. Saya kerut dahi.

"So?" Saya jawab lagi begitu.. Penjaat kan.

"Yala, nanti dorang ingat saya yang suruh ko duduk sini.. lagipun saya nda suka dorang tinguk2 saya gitu.."

"Saya malas lah..ko saja yang pindah..." Trus saya tunduk kepala atas meja..

Diam..

'Bagus lah dia diam suda' bilang sya dlm hati.

Keadaan riuh rendah dengan suara pelajar di dalam kelas. Semua ada mood excited mau berkenalan tapi bagi saya. Tidak.

Saya hanyut dalam dunia khayalan saya sendiri. Bukan sombong, tapi saya penat mula balik dari bawah mencari kawan yang sesuai.. 2 kawan rapat saya hanya di sekolah lama.

Hari pertama pun suda jumpa kawan yang tidak berapa bagus.

Too tired pretending in front of people.

Yang penting sekarang penting saya kasih habis sekolah saya saja cukup. Selepas tu cari kerja tolong mumy saya. Its fine for me to be alone.

"Sepa nama ko.." Suara c Nazim.

Saya masih tunduk atas meja,

'Hmm! Mau juga c kawan ni bercakap'

Saya tarik nametag saya angkat kasih tinguk dia di sebelah.

"Sharlina? Islam?"

Untuk seribu satu kalinya saya jawablah.

'Tidak!'

Saya angkat jari telunjuk kasi gerak kiri kanan. ☝🏻

"O ya lah sorry lah kacau ko, saya nazim.."

Saya signal ja 👍🏻. Pastu saya tutup mata layan dunia saya sendiri.

"Kalo dorang sana tanya ko apa2 ko cakap kita teda apa2 saja..ok"

Sya signal lg 👍🏻.

Kenapa mesti ada apa2 kah kalo perempuan duduk sama lelaki?? Whatever.. Saya tidak juga kasih susah hidup orang.

Pak! Dengar bunyi di atas meja. Saya pelan2 angkat kepala. Berdiri di depan baju kemeja maroon. Cikgu!? Sya angkat kepala tengok atas..tu cikgu pakai spek pegang rotan di tangan merenung saya..

"Sakit ka?"

Saya geleng2. Saya pusing semua pelajar berdiri kecuali sya..

'Astaga.. Saya tertidu ka tdi? Pagi tadi sya bangun jam 2 lg untuk tolong mumy sya masak mee, sama lauk2 untuk dijual. Mungkin pasal tu saya tetidur' bilang saya dalam hati.

Cepat2 sayq berdiri. Dengar lagi suara kecil ketawa dalam kelas. Malu, tapi apa buli buat.  Saya cuma buat tidak tahu saja.

Lepas buat ucapan selamat pagi. Tu cikgu bersuara.

"Ok.. Saya adalah Cikgu Razi..guru kelas kamu.. Kamu sedia maklum ini adalah minggu orientasi so kita belum lagi mula belajar. Jadual kelas akan cikgu edar hujung minggu ni...." Panjang lebar cikgu Razi kasi terang. Dari susunan kelas, pemilihan ketua kelas, penolong, edaran buku teks latihan, pembayaran etc..

Lepas habis penerangan panjang dari Cikgu Razi.. Bunyi loceng menandakan waktu rehat. Saya pun teringat pasal cikgu Jane mau jumpa.

Saya jalan malas2 pigi bilik guru. Tu hantu perempuan muncul berdiri di tepi pintu.

Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)Where stories live. Discover now