Thank you for voting! 💋
🔞
"Mi, ok ka?"
"Ok ni kimmy, mumy paning2 sikit ja.."
"Jan la mumy turun hari ni.." Sya usap2 belakang c mumy.
"Sekijap ja lah mumy turun kio, ko masak saja sikit.. Ada juga bikin cover bayar sekolah ko daa.."
"Ish mumy ni.. Bilang saya nda payah lah cukup juga duit hari tu.. Rest saja, satu urang ja mumy saya di dunia ok.. Kalo mumy ada apa2 saya dorang adik, kakak macam mana?"
"Bha2 ya lah mumy tidak turun lah.. Di sini ja mumy cari newspaper lama untuk recycle.."
"Mumy bha!.. Rest ja dulu nda payah buat apa2..biar saya buat nanti balik dari sekolah"
"Haha bha yala2.." tangan mumy tarik2 pipi saya..
Trus saya cium2 pipi mumy saya ni.. Sampai napasan mumy sebab kegelian..
"Jangan2 suda lah gali bha kimmy" bilang c mumy tahan mulut sya..Hehe.. Nda tau napa saya suka buat gitu dari dulu.. Membuli kunun mumy saya, kadang2 kalo mumy tidak mau makan saya kasih muncung2 tu mulut macam ikan pigi sosop (hisap) pipi dia..
Terlebih kasih sayang suda kali saya..haha.. Tapi di sekolah lansung berbeza perangai saya kan. Bitchy look.
-----
Hari terakhir orientasi.
Dalam minggu ni, saya rasa saya dari Nobody jadi Somebody.. Macam2 terjadi.. Dari perasaan tidak siok trus rasa siok ni.. Nda tau lah kenapa tu.. Haha..dulu tinguk2 ja pelajar femes di sekolah jadi perhatian..
Sekarang berdirinya saya di sini.. Suma kenal saya kunun..chewahh.. Ada kejutan budaya juga la.. Tapi in the first place, saya tidak mau pun jadi perhatian.. Semua secara kebetulan.. Im not asking for it.
Panggilan pun jadi the 'weirdo' girl c Janet kasitau.. Haha.. sebab kali saya nyanyi tu lagu Creep. Mau tidak mau saya kena juga kasih sesuai tu keadaan..
Teringat juga c Janet kasitau,
Be confident about yourself
Be comfortable, and
Go with flow.. Enjoy the moment YOLO (you only live once) Bilang c Janet lagi..Jadi patut kah saya buat gitu? Janet ni kan macam angel turun dari langit tau.. Tiba2 datang kasih selamat saya.. Thank you God for sending her to me.
——————
Hari ni Majlis Penutupan Minggu Orientasi
Ucapan penutupan Tuan Pengetua Mr John Warren Lee.Sempat mata liar dia mencari saya di kalangan pelahar pelajar yang berbaris... hu hu.. jangan lagi dia teriak saya di sini.. Tulunggg.. Nasib lah nda..
Selepas tu ucapan PK HEM, PK KO-KURIKULUM, Ada lg Program Motivasi, punya mengantuk saya dalam tu dewan terlentak lintuk tu kepala.. menguap banyak kali.. pastu Ceramah Ko-kurikulum. Nasib c Janet dorang bawa bercerita.. sekarang duduk di barisan kelas dorang ja.
Malas saya di barisan saya tu banyak pelajar kekurangan perhatian walaupun tidak semua lah haha.. Tapi mimang cop2 muka pelajar bijaksana gitu di sana, ada yang bikin panas terutama c Amanda. Hmm!
Kelas dorang Janet sporting ja.. Napa lah sya bukan di sana tu..Meremang bulu roma saya tiba2.. lain daripada lain...
GROUP 3!!?(ingat lg tu kategori hantu?👹)
Trus sya mencari2 sesuatu dalam tu dewan..
Teda..
Mana 👻Diana? Trus saya pancit2 tu botol kecil saya di badan.
YOU ARE READING
Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)
Teen FictionShe is just an ordinary girl with special gift. All about her life in the city, school and love life. ❤️❤️❤️ Voted no #22 in #schoollife - 26.August.18 Voted no #06 in #sliceoflife - 31.August.18 Voted no #01 in #teenlife - 02. Sept. 2018 ~~~~~~~~~...