Joepie! Jij bent de vriendin van Fred Wemel!
*hoe jullie elkaar ontmoetten*
Je was op de Wegisweg op zoek naar je spullen voor Zweinstein. Je ging binnen bij Madame Malekins voor een paar nieuwe gewaden. Je had geluk. Er was niemand anders in de winkel dus ze kon jou meteen helpen. Helaas was dat maar van korte duur, want toen kwam de familie Wemel binnen. Hun oudste zoon moest een nieuw gewaad hebben. Bill heette die als je je niet vergist. Al snel merkte je een knappe tweeling op, maar je had enkel oog voor de jongen die rechts stond. Fred? Of was het George? Geen idee maar het was de Wemel tweeling. De jongen kwam een beetje naar me toe gewandeld, maar leek zich toen te bedenken. Hij liep terug naar zijn familie. Mevrouw Mallekin overhandigde jou je gewaden en jij stapte de kledingszaak uit.
Op de trein naar Zweinstein, zat je op de lege gangen een boek te lezen. Er was nergens een coupé meer vrij dus besloot je je midden in de gang te settelen. De jongen die een paar dagen geleden ook in de kledingszaak wat van mevrouw Mallekin wandelde recht op je af. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij wilde doorlopen en niet kon. Gegenereerd stond je op en kuchte ongemakkelijk.
'Hey,' zei hij terwijl hij aan zijn nek krabde.
'Hey,' zei je terug.
'Waarom zit je hier op de grond?' vroeg hij.
'O, ik vind nergens meer een lege coupé.'
'Kom bij mij zitten. Ik zit allen samen met mijn broer, George. Ik ben Fred trouwens. Fred Wemmel.' Hij stak zijn hand uit en jij schudde hem.
'Ik ben jouw naam.'
Je liep met hem mee naar zijn coupé waar inderdaad zijn broer zat.'
Fred stelde me kort voor aan George en toen werd het stil. Jij en Fred staarden de hele tijd in elkaars ogen. Dat merkte George en hij stond grijnzend op.
'Ik laat jullie even alleen. Ik ga naar eh ... Harry,' loog George. Fred en jij knikten en toen George weg was begon hij jou te bekogelen met allerlei vragen. Zoals: wat is je lievelingseten? Wat is je grootste angst?
Je beantwoordde ze en ook jij kwam veel te weten over Fred Wemel.Na de treinreis kon je allen nog maar denken aan hem. Tijdens het feestmaal, zat je te staren en Ginny merkte het op, maar zei verder niets. Ze lachte allen maar.
Verschillende weken vlogen voorbij tot je Fred plots tegenkwam in de bibliotheek. Jij en Hermelien hadden al de hele dag gestudeerd en jij was nu eindelijk iets ontspannend aan het lezen. Fred kwam naast je zitten.
'Hey, ik vroeg me af of je zaterdag met me mee wil naar Zweinsveld,' zei hij moedig. Jij stemde in.Die zaterdag liepen jullie naar Zweinsveld naar de Drie Bezemstelen. Jullie bestelden beiden een Boterbiertje en verdronken in elkaars ogen. Je ging wat dichter bij hem zitten en ook hij schoof wat naar jou toe. Voor dat je het besefte, had hij zijn lippen al op de jouwe gedrukt en ging je er in mee.
*Hoe jullie een koppel werden*
Jullie zaten nog steeds in de Drie Bezemstelen te zoenen. Fred verbrak de zoen en keek je allen maar aan. Jij begon al te panikeren dat je slecht zoende, maar toen zei hij woorden waarvan je allen maar kon dromen.
'Ik hou van je.'
'Fred, je kan je niet inbeelden hoelang ik gewacht heb om je dat te horen zeggen.' Je boog je naar hem toe en zoende hem opnieuw. Direct ging hij erin mee en jullie verloren elkaar in een minutenlage, gepassioneerde zoen.*Meningen van andere personen*
George: Het perfecte Meijer voor mijn broer.
Fred: Ze is prachtig en heel belangrijk: mijn schatje. Mijn wachten word beloond!
Hermelien: Ze is een goede student en studeerde altijd samen met me. Ik snap niet hoe ze betere resultaten kan halen dan ik... Maar ze is een super toffe vriendin!
Harry: Ze lijkt me leuk. Ron zegt dat ze best oké is. Wel, ik denk dat ze meer dan oké is. Ze is prachtig.
Ron: Ze is best wel oké. Van mij mag ze in de familie.
Schrijver: Ron, laat je familie voor één keer kiezen met wie ze daten...
Ron: Sorry hoor dat ik niet wil dat mijn familie gekwetst wordt...
Schrijver: Natuurlijk. Helemaal niet omdat je jaloers bent.
Ron: *kleurt groen van jaloezie* Ik ben NIET jaloers...
Schrijver: Natuurlijk niet Ron...
Carlo: Ze is behulpzaam en volgens de roddels heeft ze echt super goede resultaten.
Korzel en Kwast ik koor: ze mag er zijn. Pracht van een vrouw.
Draco: Ik kijk niet naar vieze Bloedveraders.
Schrijver: Serieus?
Draco: Wat?
Schrijver: Kun je niet wat vriendelijker zijn? Dit zijn wel mijn lezers hé?
Draco: Wat boeien mij jouw lezers?
Schrijver: *werpt hem de woede steeds blik toe dat ze heeft*
Draco: *slikt hoorbaar* Ik vind ze heel leuk. En ze is... Mooi.
Schrijver: Goed zo. Flinke fret.
Draco: Ik ben weg hier.
Schrijver: Doei!
Draco: *slaat de deur boos dicht*
Albums Perkamentus: Een goede leerlinge.
Sneep: Zeer goed in Toverdranken. Een van mijn lievelingen.
JE LEEST
Test: wie is je Harry Potter vriendje?
Short StoryBeantwoord deze vragen zo eerlijk mogelijk en ontdek wie je Zweinstein vriendje is! Is het Harry zelf, zijn beste vriend Ron, Marcel, Fred, George, Carlo, Draco, Korzel, Kwast, Sneep, Albus of een Dementor?! (Nee, grapje. Geen Dementor.) Kom te wete...