Gefeliciteerd! Jouw Zweinsteins vriendje is Severus Sneep!
*hoe jullie elkaar ontmoeten*
Je zat in je laatste jaar op Zweinstein. Tijdens het feestmaal in het begin van het jaar zaten jij en je vriendinnen aan jullie afdelingstafel. Je merkte op dat er een nieuwe leraar aan de tafel zat. Dat was dat vast de nieuwe leraar Toverdranken. Je bestudeerd hem aandachtig, maar je keek vlug weg toen hij jouw ook leek te bestuderen. Je kon het niet ontkennen. Hij was knap.
Na het feestmaal zwierf je wat door de gangen. Het inmiddels al donker en de fakkels tegen de muren waren het enige licht dat je nog had, aangezien je je toverstok in je hutkoffer had gelaten. Plots kuchte er iemand achter je. Je draaide om. Je wenste vurig dat het niet Vilder was, want anders zou er wat zwaaien.
'Goedenavond... professor,' zei je toen je Severus zag. Hij glimlachte.
'Goedenavond, jouw naam,' zei hij terug. Hoe wist hij je naam? Die vraag spookte door je hoofd. Hij zag het blijkbaar en zei: 'Professor Perkamentus zei dat je aanleg hebt voor Toverdranken.' Hij krabde wat ongemakkelijk aan zijn hoofd. Je knikte.
'Gaat u mij nu straffen?' vroeg je zuchtend. Ergens verwachtte je wel een straf. Weer glimlachte hij en schudde zijn hoofd.
'Ik denk dat ik het voor één keer wel door de vingers kan zien.' Je ogen sperden wijd open en je moest je inhouden om hem niet te knuffelen. 'Ga nu maar. Voor de andere professors je zien.' Je wandelde ongemakkelijk weg en keek nog even vlug om. Je wist het niet zeker, maar je durfde te wedden dat hij je nog een knipoog gaf.
*Hoe jullie een koppel werden*
Je had een maand nablijven gekregen van professor Waffelaar. Hij had je verplicht om elke dinsdag en donderdag naar de kerkers te gaan en professor Sneep te helpen om toverdranken te bereiden. Jullie gesprekken waren gezellig en langzaamaan vonden jullie elkaar leuk.
Hij werkte aan een Amortentia terwijl hij je enkele dingen erover uitlegde. Voor jouw rook het naar bezems, boeken en ... Severus... Je begon te blozen en merkte dat Severus ook bloosde. Hij zou je gedachten toch niet kunnen lezen.
'Jouw naam, ik heb deze toverdrank uitgekozen omdat ik iets wilde testen. En blijkbaar klopt mijn gevoel...' zei Severus, die nu als rood als een tomaat was.
'Wat?' vroeg je. Je was aan het fantaseren over Severus. Hij lachte nerveus, maar leek toen opeens heel erg zelfverzekerd. Hij duwde je ruw tegen de tafel en drukte zijn lichaam tegen het jouwe aan. Jouw hart sloeg aan duizend per uur en je adem werd onregelmatig. Het verlangen borrelde in je op. Sneep boog zich naar je toe en zoende je toen wel minuten. Jij ging erin mee en dat leek zijn zelfvertrouwen alleen maar te bevorderen. De zoen werd ruwer, maar toch met evenveel passie. Jullie moment werd verstoord door iemand die ongeduldig op de deur klopte. Meteen liet Severus je los. Hij gaf je een kleine glimlach en zei dat je mocht vertrekken. Verbaast nam je je gewaad. Maar toen je naar de deur wilde lopen, kuste hij je nog vlug even vluchtig op de lippen.
'Wij moeten eens samen naar Zweinsveld gaan,' zei hij nog. En toen opende hij de deur en kwam professor Mijmerzoet binnen. Hij begon te kletsen tegen Sneep, maar die luisterde niet echt. Hij keek hoe je zijn lokaal vertrok.
*Meningen van andere personages*
Albus Perkamentus: Ik had al het vermoeden dat er iets groeide tussen die twee... Wat schattig.
Sneep: Ze is echt fantastisch. Ik ben echt blij dat ik de moed had om haar te kussen die avond. Want die avond heeft mij een zoveel beter leven gegeven dan ik verdiende.
Schrijver: Dat is echt heel lief van je Severus... *sprakeloos*
Sneep: Ik hou van haar...
JE LEEST
Test: wie is je Harry Potter vriendje?
Historia CortaBeantwoord deze vragen zo eerlijk mogelijk en ontdek wie je Zweinstein vriendje is! Is het Harry zelf, zijn beste vriend Ron, Marcel, Fred, George, Carlo, Draco, Korzel, Kwast, Sneep, Albus of een Dementor?! (Nee, grapje. Geen Dementor.) Kom te wete...