5

731 21 17
                                    

Gefeliciteerd! Jij hebt Carlo Kannewasser weten te verleiden! Hopelijk vind je het oké om onze knappe Huffelpuf te hebben!

*Hoe jullie elkaar ontmoetten*

Het was zomer en al snel zou het Wereldkampioenschap Zwerkbal beginnen. Je verbleef al weken bij je beste vriendin Ginny in het Nest. Vandaag zouden jullie vertrekken naar het Wereldkampioen Zwerkbal. Hermelien wekte je al vroeg in de morgen. Je kleedde je aan en ging naar beneden om te ontbijten. Molly had al een heel ontbijt voor je klaargemaakt. Je ging zitten en trok wat toast en spek naar je toe. Daar begon je gulzig van te eten. Even later kwamen de jongens naar beneden en aten ook hun ontbijt. Ginny kwam als laatste naar beneden en kwam naast je zitten. 

'Heb je het al gehoord?' vroeg ze. Dat wekte jouw nieuwsgierigheid. 

'Wat?' vroeg je. 

'We gaan met de Kannewassers naar een ViaVia!' riep ze blij. 

'Dus...' Je snapte niet wat haar punt was. 

'Dus... Carlo gaat mee!' 

'Euh... ja leuk.' Je nieuwsgierigheid was meteen over. 

'Snap je het niet?' vroeg Ginny ongelovig. 

'Wat valt er te snappen?' vroeg je een tikkeltje geërgerd. 

'Carlo is single!' fluisterde ze in je oor. 

'Maar Ginny, jij gaat toch al met Daan?' vroeg je verward. 'Of is het alweer uit?' 

'Nee, gekie, jij bent single. Hij is single...' zei ze terwijl ze haar wenkbrauwen op en neer liet dansen. 

'Gin, kom op.' Je bloosde, maar wist niet waarom. Je had die jongen nog nooit gezien dus waarom was je aan het blozen? 

Nadat jullie jullie ontbijt ophadden, vertrokken jullie met jullie rugzakken naar de ViaVia. Fred en George plaagden je en dan vond je wel leuk. Plots kwam je bij een boom waar een oude man stond. 

'Ah, meneer Kannewasser!' riep Arthur blij. Ze begroetten elkaar en toen kwam er uit het niets een jongen uit een boom springen. Hij landde net voor je waardoor je een gilletje slaakte. Hij glimlachte naar je stak zijn hand uit. 

'Hey, ik ben Carlo Kannewasser. Sorry dat ik je heb laten schrikken. Het was mijn bedoeling niet.' 

'Geeft niet hoor. Ik ben trouwens jouw naam.' Je schudde zijn hand en kon het niet helpen, maar er fladderden al vlinders in je buik. Waarschijnlijk door het gesprek dat je vanmorgen met Ginny gehad hebt. 

Jullie wandelden naar de ViaVia en hadden een leuke tijd samen op het WK Zwerkbal. Jullie konden gelukkig ontsnappen aan de Dooddoeners en weer ongedeerd naar Zweinstein vertrekken. 

*Hoe jullie een koppel werden*

Het was een week voor het Bal en je had nog steeds geen date. Je had nog enkele keren tegen Carlo gesproken, maar daar bleef het ook bij. Je liep net uit het lokaal van Verweer Tegen de Zwarte Kunsten toen je Carlo zag. Hij stond tegen zichzelf te praten, maar stopte abrupt toen hij je zag. Met een nerveuze glimlach kwam hij naar je toe. 

'Hey,' zei hij wat zenuwachtig. 

'Hey,' antwoordde je terug met een glimlach. 

'Ik vroeg me dus af...' hij viel dus stil, maar je wilde hem niet storen dus liet hem rustig zijn woorden kiezen. Je had al een klein vermoeden, maar je was het niet zeker. 'Of je met me wilde meegaan naar het Bal. Je bent leuk en lief... En ik wil ook niet met iemand anders gaan.' Hoe meer Carlo begon te praten, hoe groter je glimlach werd. Voor je het wist, omhelsde je hem. Hij keek eerst verbaast, maar knuffelde je dan terug. 

De avond van het Bal: 

Je stond bovenaan de trap en wandelde rustig naar beneden zodat je niet zou vallen, want het laatste wat je wilde, was dat je viel voor de ogen van zowat iedereen. Dat zou pas gênant geweest zijn. Toen je beneden stond, bood Carlo zijn arm aan en en jij greep hem dankbaar. Weer voelde je die vlinders in je buik wanneer hij je aanraakte. De deuren van de Grote Zaal vlogen open en Carlo begeleidde je naar binnen, want jullie moesten als eerste dansen. Omdat Carlo een Triwizard Kampioen was. Eenmaal op de dansvloer legde hij een hand op je heup en nam jouw hand in de zijne. Jij legde een hand op zijn schouder en nam zijn andere hand. Zo dansten jullie even alleen, maar al snel begonnen andere mensen ook te dansen. 

Nadat jullie veel hadden gedanst en je voeten begonnen pijn te doen in je schoenen, nam hij je even apart op een bankje dat tegen de muur van de Grote Zaal geschoven was. 

'Jouw naam, ik moet je wat vertellen,' zei Carlo zenuwachtig. Nog zenuwachtiger dan wanneer hij je meevroeg naar het Bal. 

'Ik ben een en al oor,' zei je terwijl je hem diep in zijn Atlantische oceaan blauwe ogen keek. Hij was zo knap. 

'Ik... Vind je leuk... Maar echt heel leuk. Ik... denk dat ik...' Hij keek naar je en ging dichter bij je zitten. Zo dicht dat je zijn heerlijke parfum kon ruiken. 'Misschien moet ik je het niet proberen uit te leggen, maar gewoon even wat riskeren...' Hij bestudeerde jouw gezicht en bracht zijn hand naar jouw wang. Met zijn duim streek hij erover en daarna kwam zijn gezicht steeds dichter naar het jouwe toe. Nu pas besefte je dat hij je wilde kussen. Je hart sloeg een paar slagen over en klopte aan -Kleine schatting- vijfhonderd per uur. Zonder te denken duwde je jouw lippen tegen de zijne aan en verloren jullie elkaar in een minuten lange zoen. Een paar Zwadderaars floten, maar daar trokken jullie je niets van aan. Het enige waaraan je kon denken was Carlo. 

*Meningen van personages*

George: Ze is een mooi meisje. Jammer dat ze niet van mij is... 

Fred: Natuurlijk is ze niet van jouw. Ze zou moeten van mij zijn. Ik ben namelijk knapper dan jij, broer. 

George: Echt niet! Ik ben de knapste.

Schrijver: Jullie zijn tweelingen... Als jullie over straat lopen zien de meeste mensen niet eens een verschil. 

Fred en George: *kijken elkaar boos aan*

Korzel en Kwast: *zijn te druk bezig met cupcakes eten*

Harry: Ze is de beste vriendin van Ginny. Ze is grappig en slim. En zoals Fred en George zeiden: heel mooi. Dat kun je gewoon niet ontkennen. 

Ron: *tussen zijn happen eten door* Ze is inderdaad mooi, maar niet echt mijn type. *hap* Ze heeft me een paar keer geholpen met mijn Waarzeggerij. Ze is er best goed in. *hap*

Draco: Ik vind haar stom. Ze gaat met Potter om en ik HAAT Potter. Dus ik haat haar ook. 

Schrijver: Kun je echt weer niets positiefs zeggen? 

Draco: Nee. 

Schrijver: Ben je jaloers omdat Carlo haar kan krijgen en jij niet?

Draco: *spert ogen wijd open* HEB JE MIJN DAGBOEK GELEZEN!!!????

Schrijver: Misschien... *doet een stapje achteruit*

Albus Perkamentus: Ze is een uitstekende leerling.

Sneep: Vele Zwadderaars mogen haar niet. Ik wel. Ze heeft aanleg voor Toverdranken. 

Marcel: Ze help me steeds het wachtwoord van de leerlingenkamer te onthouden. Ik mag haar wel. 

Test: wie is je Harry Potter vriendje?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu