Gefeliciteerd! Jij hebt onze lieve Ronald Wemel als vriendje. Wat leuk! Hij houd echt super veel van je.
*hoe jullie elkaar ontmoetten*
Je naar perron negen driekwart om naar Zweinstein te vertrekken. Het was je vijfde jaar. Maar jij kwam van Beauxbattons. Vorig jaar had je op Zweinstein verbleven en dit jaar besloot je om terug te keren. De mensen waren veel vriendelijker in Engeland dan in Frankrijk. Dat was één van de redenen dat je van school wilde veranderen. Je stond bij de muur van perron negen, maar je kon nergens perron negen driekwart vinden. Een groot gezin met kinderen met allemaal rood haar en sproetjes kwamen aangelopen. Je begon te panikeren, want de trein vertrok binnen vijf minuten.
'Excuseer!' riep je naar een jongen van ongeveer jouw leeftijd. Hij had rood haar en sproetjes. Hij draaide zich om en keek je recht in de ogen. Vanbinnen kreeg je het warm. 'Eh- ik moet op perron negen driekwart zijn... Maar ik kan het nergens vinden,' verklaarde je. De jongen grijnsde.
'Wat toevallig. Ik moet ook daar zijn. Ga je naar Zweinstein?' vroeg de jongen. Je knikte en keek op de klok. Nog drie minuten. 'We moeten ons haasten,' zei de jongen toen hij jij je zag kijken op de klok. Je stemde in. Hij nam je hand vast en begeleidde je naar de muur die perron 9 en 10 van elkaar scheidde. Hij trok je erdoor. Het gekke was dat je niet bang was dat hij je door een muur wilde loodsen. Voor je het wist, stond je op het perron negen driekwart en en zag je een rode stoomlocomotief. Nog één minuut. Met jullie hutkoffers baanden jullie onhandig een weg door het menigte. Je volgde Ron en spongen allebei op de trein. Net wanneer jullie op de trein waren, snerpte een fluitje en gingen de deuren dicht. Ron zwaaide enthousiast naar een vrouw met rood haar en ze zwaaide terug. Je leerde Ton goed kennen.
Jij, Ron, een meisje genaamd Hermelien en Harry Potter, die vorig jaar een Triwizard kampioen was, zaten de hele treinrit samen.
*hoe jullie een koppel werden*
Het was begin december en zaterdag zouden jullie naar Zweinsveld vertrekken. De sneeuw dwarrelde naar beneden. Ron had verlegen gevraagd of je niet met het Gouden Trio wilde meegaan. Jij had ingestemd en nu was het eindelijk zover. Ron wachtte je op bij de poort van Zweinstein. Blij liep je naar hem toe.
'Hey!' zei je blij.
'Hoi,' zei hij nerveus. Je had de laatste tijd veel met Ron opgetrokken en langzaamaan begon je gevoelens voor hem te krijgen. Je wist niet zeker of hij hetzelfde voor jou voelde, dus dat knaagde steeds aan je. 'Zullen we maar vertrekken? Harry en Hermelien zijn al weg.' Je knikte en jullie liepen naar Zweinsveld. Plots greep hij je hand en jullie begonnen beiden te blozen. Jullie handen bleven in elkaar verstrengeld tijdens het shoppen en uiteindelijk belandden bij het hek van het Krijsende Krot. Jij rilde van de kou en Ron zag het. Hij deed zijn sjaal af en sloeg hem om jouw nek. Daardoor voelde je je speciaal. Ron keek je aan en jij staarde in zijn prachtige hazelbruine ogen. Beetje bij beetje kwam Ron dichterbij je staan en uiteindelijk boog hij voorover om jouw lippen te zoenen.
*Meningen van andere personages*
George: Leuk meisje. Veel te slim voor Ron als je het mij vraagt. Ze past veel beter bij... mij.
Fred: Ik ben het met George eens. Alleen past ze beter bij mij.
Korzel en Kwast: Niet tegen Draco zeggen, maar ze is fantastisch. *beseffen dat Draco naast hen zit* Ow...
Draco: Ik ben het niet eens met Korzel en Kwast.
Schrijver: Wat is jouw mening dan?
Draco: Ik heb geen mening.
Schrijver: Iedereen heeft een mening.
Draco: Ja, maar mijn mening is de waarheid.
Schrijver: Zeg het dan.
Draco: *zucht* Ze is een gemene Bloedverader.
Schrijver: Dat is niet waar! Dat is een mening!
Draco: Nietes.
Schijver: *neemt woordenboek erbij* me·ning (de; v; meervoud: meningen) een manier waarop je over een bepaalde zaak denkt.
Draco:*zucht opnieuw* Ik ben weg hier.
Schrijver: *doet vreugde dansje omdat ze Draco de mond wist te snoeren*
Albus Perkamentus: Ik ben het niets eens met de Heer Malfidus. Ze is een uitstekende leerlinge en ze is bovendien heel erg lief.
Sneep: Compleet met Albus eens.
Marcel: Ze is lief. Knap. Behulpzaam. Ik ben verlieft op haar.
JE LEEST
Test: wie is je Harry Potter vriendje?
Short StoryBeantwoord deze vragen zo eerlijk mogelijk en ontdek wie je Zweinstein vriendje is! Is het Harry zelf, zijn beste vriend Ron, Marcel, Fred, George, Carlo, Draco, Korzel, Kwast, Sneep, Albus of een Dementor?! (Nee, grapje. Geen Dementor.) Kom te wete...