4

806 21 15
                                    

Goed gedaan! Jij hebt de Uitverkorene weten te versieren. Jij bent de vriendin van Harry James Potter.

*Hoe jullie elkaar ontmoetten*

Het was net na de Tovenaarsoorlog. Je zat in Zweinsveld met alleen aan een tafeltje. Je quote nu en dan wat aan je Boterbier en ging toen telkens verder met schrijven voor de Ochtendprofeet. Opeens ging de deur van de Drie Bezemstelen open en zag je niemand minder dan Harry Potter. Wow. Dit kon niet waar zijn. Vanbinnen begin je helemaal te flippen. Je was net een artikel over hem aan het schrijven.
'Hey,' begon Harry.
'Hey,' zei je. 'Ik ben jouw naam.'
'Hoi, ik ben-'
'Harry Potter. Ja. Ik ken je.' Hij glimlachte vriendelijk en wees naar de lege stoel voor me.'
'Mag zitten?' vroeg hij beleeft. Je knikte. Jouw hart begon sneller te slaan en jouw ademhaling werd onregelmatig. De Uitverkorene zat gewoon voor je! Je glimlachte breed. Harry keek waar je mee bezig was en zijn ogen werden groot.
'Waarom schrijf je over mij? De Duistere Heer is verslagen,' zei Harry. Je haalde mijn schouders op.
'Ik vind je gewoon... Inspirerend.' Harry glimlachte.
'Moet je wat weten?' Ik keek hem verrast aan.
'Mag ik je interviewen?' vroeg je. Hij knikte.
Uren lang praatten jullie en jij had je interview. Daarna vroeg hij of je morgen weer hier zou zijn.
'Ik weet het niet,' zei je.
'En als ik je uitnodigde om hier wat te komen eten?' vroeg Harry hoopvol.
Daar hoefde je geen twee keer over na te denken.
'Dan zou ik aanwezig zijn,' zei je.
'Dus, wil je morgen hier naartoe komen rond zeven uur?'
'Natuurlijk. Ik zal aanwezig zijn.'

Na vele afspraakjes begon je hem steeds liever te vinden en kreeg je zelf gevoelens voor hem. Je wist niet of hij ook hetzelfde voor je voelde of niet en dat gevoel bleef maar aan je knagen.

*Hoe jullie een koppel werden*

Jullie zaten aan een tafeltje in restaurant. Jullie waren nu al een paar afspraakjes verder en je kreeg het gevoel dat hij je ook leuk vond.
'Jouw naam, ik moet je wat vertellen,' begon Harry toen jullie het dessert kregen voorgeschoteld.
'Je hebt mijn volledige aandacht, Harry.'
'Wel... Ik zat dus te denken... We zijn nu al enkele keren op date geweest en... Ik vind je leuk,' floepte hij eruit.
'Harry.' Je greep zijn hand en kneep er zachtjes in. 'Haary, ik vind jouw... Ook leuk.' Je zag de opluchting gewoon in zijn ogen.
Nadar jullie het restaurant uit waren, vlogen jullie elkaar in de armen en kuste Harry je passioneel. Het moment was magisch en je wilde dat het nooit zou eindigen.

*Toekomt*

Harry en jij trouwden en kregen drie kinderen. James Potter, Albus Severus Potter en Lily Potter. Jullie waren gelukkig en werden samen oud.

*Meningen van personages*

George: Ze heeft geweldige humor.
Fred: Mee eens! Ze hielp ons Hermelien: eens plagen.
Harry: Ze is mijn Uitverkorene. Ik hou zoveel van haar en ik ben gelukkig. Als ik bij haar ben, vergeet ik wie ik ben en vergeet ik dat ik ooit z'n rotleven heb moeten leiden door Voldemort.
Ron: Ze is cool en ze kan zo goed koken! Beter dan Hermelien.
Hermelien: Hé!
Ron: Sorry schat.
Carlo: Ze zat vroeger bij me op school. Ik kwam haar soms tegen op de gangen, maar voor de rest ken ik haar niet. Ze is de vrouw van Harry Potter. Dat weet ik... Ze schrikt voor de Ochtendprofeet... Ze is mooi... Wat? Heb ik dat echt gezegd? Ik bedoel...
Schrijver: Ga door 😏
Carlo: *bloost*
Korzel en Kwast: We kennen haar niet. Maar Ron zei dat ze goed kon koken dus wij willen haar wel ontmoeten!
Draco: Ze is al even slecht als Potter zelf. Pfff. Man ik haat Potter.
Schrijver: Ben je niet gewoon jaloers?
Draco: Jaloers? Ik? Nee, ik dacht het niet!
Schrijver: Ook niet een heel klein beetje?
Draco: Heb je nog een andere vraag?
Schrijver: Ja.
Draco: Wat dan?
Schrijver: Waarom ben je jaloers?
Draco: Ik ben hier helemaal klaar mee! Korzel Kwast, meekomen.
Korzel en Kwast: Maar Draco, er zijn hier cupcakes.
Draco: *gaat terug zitten en neemt een appel in plaats van een cupcake*
Albus Perkamentus: Ze was altijd een goede studente. Ik mocht haar zeer graag.
Sneep: ze heeft haar dochter naar Lily vernoemd. Ik vind haar nu al leuk.
Marcel: ze hielp me om Ginny mee te krijgen naar het Bal in ons vierde jaar en ook met mijn vakken waar ik het moeilijk mee had. Ik had vroeger zelf een oogje op haar!

Test: wie is je Harry Potter vriendje?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu