Muže na chvíli popadl vztek, ale prozatím ho ovládl a zdvořile se usmál. ,,Nikdo není jako já," odpověděl poněkud samolibě. Ale Eveino podvědomí mu už zase dávalo za pravdu. Zato Eve samotná si horečně kousala ret a úpěnlivě v myšlenkách volala na dědečka její přítelkyně, ať znovu klesne, skloní hlavu a nic neříká, jinak že nedopadne dobře. Jenže on tvrdohlavě pokračoval a pohrdavě prohlásil: ,,Takových jako ty jsou spousty."
Loki - jak znala jeho jméno?! - nebezpečně zúžil oči a pak se opět prohnaně usmál. ,,Pohleďte na své starší," prohodil a zvedl hůl, pak mu hlas ztvrdl: ,,Nechť je příkladem." Pomalu špičatý konec namířil na muže, který neochvějně stál a čelil jisté smrti. Modrý kámen se začínal rozzařovat a Eve sevřela zlá předtucha. Nedělej to, nedělej to, zapřísahala jejího majitele v duchu, ale ten se ďábelsky usmíval na starce.
Pak vyšlehl modrý záblesk, vzduchem se cosi mihlo, ozval se hlasitý kovový třesk a vlastní kouzlo odhodilo Lokiho dozadu, přímo vedle Eve. Ztuhla a důkladně si ho prohlédla, rychle se však otřepal a vzhlédl. Davem to zašumělo a Sis rychle stahovala svého dědu za ruku do bezpečí. Před ním dřepěl Kapitán America s napřaženým štítem a odhodlaným výrazem ve tváři. Lidé se pomalu začínali zvedat a stahovat dál.
,,No, když jsem byl naposledy v Německu," prohodil a vykročil kupředu, ,,taky tu byl jeden chlap, co se povyšoval nad ostatní. A nedopadlo to s ním dobře." podotkl a výhružně zúžil oči. ,,Ty jsi ten voják," vyplivl pohrdavě Loki a zvedl se na nohy. ,,Ten ztracenec v čase." V hlase mu znělo opovržení. ,,Jedinej ztracenec jseš tu ty." odsekl tvrdým hlasem Kapitán America a zvedl štít bez jediného škrábnutí.
Ozval se zvuk motorů a nad ně přilétlo malé bojové letadlo S.H.I.E.L.D.u. Ozval se ženský hlas, sice zkreslený reproduktorem, ale stále autorativní: ,,Odhoďte zbraň a vzdejte se." vyzvala Lokiho klidně. Černovlásek na chvíli jakoby uvažoval, že to udělá, pak ale bleskovým pohybem vyslal paprsek magie. Pilotka zareagovala rychle a modré kouzlo se rozprsklo ve vzduchu jako miniaturní ohňostroj.
Kapitán America využil momentu překvapení a hodil po Lokim svůj štít. Odrazil se od jeho helmy a on se zapotácel, rychle však našel rovnováhu. Eve vyskočila a stáhla se do kruhu lidí, který udělali okolo dvou bojujících postav. Zaslechla jen jedno slovo, které Loki tiše zašeptal: ,,Altair!" Znělo to jako nějaké magické slůvko, nebo snad jméno? Netušila.
Loki bleskově provedl několik útoků na Kapitánův štít, až vykřísl několik jisker, a pak vrazil tupý konec hole druhému muži do břicha. Ten silou úderu kus odlétl a překulil se, než se však stačil zvednout, Loki mu na šíji přitiskl ostrý špičatý bodec a tlačil ho do kleku. ,,Podvol se mi," zabroukal pobaveně.
Kapitán America zavrčel. ,,Nikdy!" odsekl, rychle se zvedl a udeřil štítem, černovlásek však ustoupil pár rychlých kroků vzad, prsty jako kleště sevřel zápěstí Eve a strčil ji před sebe. Přitiskl ji k sobě a cítil, jak jí strachem a zmatkem buší srdce. Navíc uslyšela slabé zašustění peří a cvakání psích drápků.
,,Nejsi jediný, kdo tu má štít," zasmál falešně sladkým hlasem Loki a přitiskl jí ostrý konec hole pod hrdlo. ,,Zkus něco a ustřelím jí hlavu." špitl nebezpečně tichým hlasem a na důkaz svých slov ještě přitlačil. Kapitán America se zatvářil bezradně. ,,Odhoď ten štít," přikázal mu černovlásek. Kapitán váhal a Loki ještě více zesílil tlak. Kůže na Eveině krku se natrhla a po bradě jí stékal pramínek temně rudé krve.
Štít kovově cinkl o zem. ,,Výborně," zasmál se Loki a pokračoval, ,,teď zpátky hezky na kolena. Altair, pohlídej prosím našeho přítele." hodil pohledem někam ke svým kolenům a Eve vykulila oči. Zpoza Lokiho dlouhého pláště vyšla obrovská šedá vlčice s velikými křídly složenými na zádech a přešla k muži, který s nenávistným výrazem ve tváři klesal k zemi na jedno koleno. Plavovlásce bylo až do smíchu, když si všimla, s jakou jemností a opatrností bere jeho krk mezi ostré zuby a tváří se nervózně, aby mu náhodou neublížila. Pak si uvědomila, že ji drží neznámý násilnický muž a ona se chce smát tomuhle.
ČTEŠ
Kneel before me! (Okovy svobody: 1) [Avengers/Loki FF]
Fanfiction• První kniha ze série fanfikcí na Avengers, jménem Okovy svobody. • Loki, asgardský bůh lží a falše, si jde pro svou pomstu na Zemi. Jako vždy ho doprovází jeho věrná družka, Snářka, okřídlená mluvící vlčice jménem Altair. Jeho plán začíná v Evropě...