Varjotassu tuijotti Kivivirtaa järkyttyneenä.
Lumi?
Varjotassu ei voinut uskoa vanhasta ystävästään mitään sellaista. Miksi hän olisi tehnyt tämän?
Hän ei voinut myöntää tuntevansa murhaajan. Kaikki varmaan luulisivat, että Varjo olisi ollut mukana Kivivirran tapposuunnitelmassa.
Hän sanoi vain;
"Minä muistan tämän hajun. Törmäsin siihen joskus asuessani Kaksijalkalassa"
Omenakuu näytti kiinnostuneelta.
"Eli... Kivivirran tappoi joku Hevospaikan kissoista?"
"N-niin kai."
Kaipa Hevospaikka tarkoittaa samaa asiaa...
"Hyvä. Nyt tiedämme, kuka seuraavaksi saatetaan Sulkatähden eteen." Hiiliviiksi kuulusti tyytyväiseltä.
"Mutta hän ei tule ilahtumaan tästä. Kivivirta oli hänen varapäällikkönsä."
Omenakuu muistutti.***
"Kivivirta?" Sulkatähti pysähtyi huomatessaan kolmikon palaavan leiriin Kivivirran ruumista laahaten.
Varjotassu tiesi, ettei tästä seuraisi hyvää.
"Voih..."
Sulkatähti vaikeroi, ja istuutui valvomaan varapäällikkönsä ruumista.
"Sinut olisi vielä kerran pitänyt tuntea Kivitähtenä. Mutta se on ohi nyt"
Sulkatähti kuiskasi.
Hunajahalla asteli hänen luokseen. Nuoren parantajan silmistä paistoi suru.
"Väistykää. Minun täytyy valmistella hänet valvojaisia varten."
Sulkatähti nyökkäsi, ja kääntyi Varjotassun puoleen.
"Miten hän kuoli?"
Varjotassu ei tiennyt mitä vastata.
"En tiedä. Tiedämme vain sen, että hänet tappoi kissa."
Varjotassu ei olisi halunnut valehdella klaanipäällikölleen, mutta hän ei vieläkään halunnut uskoa Lumia tappajaksi.
"No, minun täytyykin tästä mennä miettimään uutta varapäällikköä."***
SAAPUKOON JOKAINEN oman riistansa metsästämään kykenevä Suurtasanteen alle klaanikokoukseen!"
Suurtasanteen alle alkoi jo kerääntyä kissoja.
Kuunvalo sai Sulkatähden kullanruskean turkin hohtamaan kullassa.
"Niinkuin me tiedämme, Kivivirta on kuollut. Emme tiedä miten hän kuoli, mutta tiedämme että tappaja on kissa. Pyydänkin siis partioita olemaan valppaana kulkukissojen varalta.
Kaikki kääntyivät katsomaan Varjotassua.
Minä olen ollut klaanissa jo kaksi kuuta! En minä ole enää mikään kulkukissa!
Varjotassu ajatteli tuohtuneelta.
"No, nyt olen sitten valinnut uuden varapäällikön Kivivirran tilalle." Sulkatähti piti hetken tauon.
"Myrskyklaanin uusi Varapäällikkö on Kuonokukka!"
Kuonokukka nosti päätään yllättyneenä.
Varjotassu muisti Haukkasiiven tarinan Kuonokukasta. Hänen nimensä oli pentuna Apilapentu, mutta kun hänen kuononsa oli haavoittunut parantumattomaksi, hänet oli nimetty Kuonopennuksi.
Varjotassu tunsi myötätuntoa Kuonokukkaa kohtaan. Jos hänet nimettäisiin vaikkapa Häntätassuksi, hän tekisi mitä vain vaihtaakseen sen.
Hänen ajatuksensa keskeytti Kuonokukan iloinen miuku.
"Tämä on suuri kunnia, Sulkatähti!"
Klaanin jäsenet kerääntyivät onnittelemaan ruskeaa naarasta varapäällikkyyden johdosta.
Olisi tosi jännää olla varapäällikkö!
Varjotassu mietti.***
ESTÁS LEYENDO
Soturikissat | Varjotähden Valinta | ✔
FanficVarjo on nuori kulkukissa, joka elelee pienen kaksijalkalan laitamilla lähellä Myrskyklaanin reviiriä. Riistapula on kuitenkin ajamaisillaan hänet kodistaan, mutta onko hän enää niin varma päätöksestään jättää kotinsa törmättyään Myrskyklaanin parti...