البارت التاسع:

13.5K 336 6
                                    

قصة العشق والغفران.

البارت التاسع:

خرج باسل من القصر وراح لبيت نيهال على حسب الميعاد واتصل ب الام مديحه..وبعتتلو نيهال.

باسل اول م شاف نيهال اتصدم من منظر لبسها وشكلها عموما...كانت لابسا تيشرت كات باللون الابيض وهوت شورت جينس فاتح ومكياجها كتير واوفر.

باسل فى باله:يانهار اسود..بقى دى بنت الناس وبنت العيله المحترمه..بقى دى اللى من مستوايا يا امى..الله يسامحك على اللى عملتيه فيا.

وهنا جت عليه نيهال وركبت عربيته.

نيهال:هاى ياباسل ازيك.

باسل بابتسامه باهته:ازيك انتى يانيهال.

نيهال:انا كويسه تمام..بس ايه ده انت طلعت حلو جذاب زى م بيقولو عليك ده انا كنت بقول على صحابى انهم بيبالغو لما بيتكلمو عليك.

باسل استغرب من قلة كسوفها وحيائها وتحررها ازاى تتكلم كده عن راجل وكمان يكون قاعد معاها.

نيهال:هاه..هنروح فين؟؟

باسل:اللى انتى عايزاه انتى حبه تروحى فين؟؟

نيهال:كافيه...هايل.

باسل:ماشى.

و اتحرك باسل فى طريقه للمكان اللى قالتله عليه..ووصلو ودخلو وقعدو.

نيهال:انت ساكت كده ليه؟؟ده انا بيتهيئلى انا بس اللى بتكلم..مالك؟؟

باسل:لا ابدا م فيش..بس زى م تقولى كده انى نوع هادى من البشر ب اسمع اكتر من م بتكلم.

نيهال:لاااا..انا مش بحب السكوت ده خالص عايزاك تتفاعل معايا وتحفظ اطوارى ده احنا هنعيش سوا.

باسل:انشاء الله..انتى مش عايزه تسالينى عن حاجه؟؟المفروض ان دى قاعدة تعارف.

نيهال:اعتقد انى عرفاك كويس سمعت عنك كتيير قبل م اجى قبلك دلوقتى وعموما الايام جايه كتير وهنتعرف اكتر بعد الجواز.

باسل:طب انا كنت عايز اقولك حاجه.

نيهال:قول.

باسل:انا مش هاينفع اعمل فرح..يعنى عشان انتى عارفه انى متجوز وعملت فرح قبل كده.

نيهال بعد تفكير:ماشى بس انا عندى شرط قصاد طلبك.

باسل:ايه هو؟؟

نيهال:نسافر امريكا لل honey moon.

باسل:ماشى..بس مش هيبقى اكتر من اسبوع.

نيهال:لا اسبوع ايه..لاحظ انى انا اول مره اتجوز يعنى..مش كفايه م فيش فرح.

باسل بصرامه:هو اسبوع..انا مش هقدر اتاخر عن شغلى وكل حاجه هنا اكتر من اسبوع.

العشق والغفران..للكاتبة مريم غريب 💖حيث تعيش القصص. اكتشف الآن