قصة العشق والغفران.
البارت الثالث:
فارس كان قاعد فى اوضته ونايم على سريره وبيقلب فى موبايل يارا وبيتفرج على صورها وهو مبتسم وسرحان فيها...لحد ما رن الموبايل و قطع تركيزه وهو متاكد ان هى اللى بتتصل ف رد.
فارس:الو.
يارا:السلام عليكم.
فارس:وعليكم السلام.
يارا:حضرتك انا صحيت الموبايل اللى مع حضرتك ده.
فارس وهو كاتم ضحكه بالعافيه:والله!!طب تمام ده انا ماكنتش عارف اتصرف فيه ازاى؟؟!!
يارا:حضرتك لو ينفع نتقابل بكره وتدهولى يبقى كتر الف خيرك.
فارس بابتسامه عريضه:امتى؟؟
يارا:بكره فى كافيه....الساعه 1 بعد الضهر كويس؟؟
فارس:كويس جدا..هاكون عندك بكره فى الميعاد.
يارا بفرحه:انا متشكره جدا جدا واضح انك انسان محترم وشهم.
فارس فى باله:دلوقتى بقيت محترم وشهم مش كنت الصبح قليل الادب والذوق ومش متربى..
وفاق على صوتها:يا استاذ... يا استاذ انت معايا؟؟
فارس:اه اه معاكى ماشى خلاص اتفقنا.
يارا:طيب اوكى سلام.
فارس:سلام.
وقفلت يارا...وفضل فارس زى ماهو كده لثوانى وبعدين ابتسم وكمل مشاهده لصورها.
...............................................................................................................................................................................................
فى اليوم التالى..
صحى باسل قبل مريم وقعد يتاملها شويه وهى نايمه وهو مبتسم ومد ايده ناحية وشها ومشا صوابعه على وشها براحه.
مريم ملامحها اتحولت للضيق من الشئ اللى بيمشى على وشها ده..باسل بعد ايده بسرعه..وبعدين رجعت ملامحها تانى زى الاول هاديه.
باسل مد ايده تانى وعمل نفس الحكايه المره دى بقى هى مسكة ايده بسرعه قبل م يشلها من على وشها وصحيت.
باسل\مريم:ههههههههههههههههههههههههههههه.
باسل:صباح الخير ياروما.
مريم بابتسامه:صباح النور ياحبيبى...مش من عادتك يعنى تصحى لوحدك ديما انا اللى كنت بصحيك فى حاجه ولا ايه؟؟
باسل:لالا ابدا مافيش حاجه..انا بس قولت اصحى اتامل حبيبتى وهى نايمه شويه فيها حاجه دى.
مريم سكتت وابتسمت فى خجل.
باسل:يلا ياحبيبتى قومى عشان ننزل نفطر.
أنت تقرأ
العشق والغفران..للكاتبة مريم غريب 💖
Romanceالعشق والغفران..للكاتبة مريم غريب 💖 جميع الحقوق محفوظه للكاتبه......