قصة العشق والغفران.
البارت التاسع عشر:
الداده بصدمه:انتى بتقولى ايه ياسماح؟؟
سماح:بقول اللى سمعتيه ياماما..الست دى مجرمه ازاى جتلها الجرائه تعمل كده.
الداده:يابنتى الست مريم اساسا مش بتخلف..وناهد هانم جوزت باسل بيه عشان السبب ده.
سماح بضحكه ساخره:م هى دى اللعبه ياماما..كانت بتحطلها الحبوب من زمان عشان متخلفش..وانتى قولتيلى انها نفسها تطفشها من هنا باى شكل..اه يابنت ال...وليا شيطانه ماما انتى لازم تقولى ل باسل ده.
الداده:لا يابنتى انا ماليش دعوه.
سماح:يعنى ايه..هتسكتى على الجريمه دى؟؟
الداده:يابنتى الله يخليكى انا مش فاهمه كلامك وبعدين احنا مش اد الناس دول...بوصى انا ممكن اقول للست مريم لكن باسل بيه لاء..كده البيت كله ممكن يولع.
سماح:ماشى ياماما..بس المهم حد يعرف المصيبه دى..زنبها ايه مريم دى عشان الست دى تعمل فيها كده..ربنا ينتقم منها.
................................................................................................................................................................................................................................................
فى اليوم التالى..صحيت يارا وراحت ل فارس..خبطت ف اذن بالدخول..ف دخلت لقيت معاه طارق صاحبه.
يارا بابتسامه:صباح الخير.
فارس\طارق:صباح النور.
يارا:ازيك؟؟
فارس بابتسامة حب:مدام شوفتك يبقى اكيد كويس.
يارا بصت فى الارض بكسوف.
طارق:احم طيب انا هاروح اجيب حاجه نشربها من تحت..عن اذنكو.
فارس\يارا:اتفضل.
وخرج طارق..وقعدت يارا على الكرسى جمب فارس.
يارا:كويس انك عندك صحاب بيهتمو بيك.
فارس:بس كلهم الا طارق..طارق ليه معزا خاصه عندى وهو كمان على فكره..تقدرى تقولى ان انا وهو وجهين لعمله واحده.
يارا:اممممممممم..فارس انت رجعت المبلغ اللى سرقته من شركتنا ازاى؟؟اصلى انا عرفت انه كان مبلغ كبير 750 الف جنيه..جتهم منين؟؟
فارس:وانتى عرفتى منين انى سرقت شركتكو؟؟
يارا:اصلى سالت على الموضوع كله امبارح وعرفت.
فارس:اه..جبتهم من شغلى..مش قولتلك انى بشتغل.
يارا:ايوه بس شغلك لايمكن يجبلك المبلغ ده فى الوقت القصير ده.
فارس:م انا جمعت كل الفلوس اللى كانت عندى واول ناس رجعتلهم فلوسهم كانو انتو..والباقى هرجعهم لما اخرج من هنا باذن الله.
أنت تقرأ
العشق والغفران..للكاتبة مريم غريب 💖
Romanceالعشق والغفران..للكاتبة مريم غريب 💖 جميع الحقوق محفوظه للكاتبه......