5✓

4.9K 262 4
                                    

Enjoy😘

Harini dah masuk 3 Hari aku demam Dan 3 Hari jugak la aku Tak datang sekolah .

Entah la kenapa badan aku rasa lemah sangat .. abang aku, Aidil Hakim ambik cuti untuk jaga aku .
Nasib ada abg yg caring and over-protective macam dia tu ..

Pintu bilik aku dikuak .

"Adik ni abang bawakan bubur." Aidil letak dulang di atas meja lampu bilikku dan duduk di sisi katil aku .

Aidil menolong ku untuk bangun .

"Nganga mulut" aidil menyuap sesudu bubur kepadaku..aku pun makan je la

Aidil menyuakan sesudu bubur lagi kepadaku tetapi aku menggeleng .

"Haishh kamuu nii makan laa.. bila nak sihat kalau macam ni?" Abg menggeleng kepala .. dia meletakkan kembali mangkuk bubur ke dalam dulang dan memberikan secawan air dan ubat untuk aku..

Setelah menelan semua ubat yang perlu dimakan .. aku baring semula .
Kepala aku rasa pening sangat .
Aku mula memejamkan mata Dan Lena dibuai mimpi.

🌸🌸🌸

Aku membuka aplikasi WhatsApp .
Nama 'Humaira' ditekan . Satu tick je? Mana dia ni? Takkan demam Tak sembuh lagi ..

Haishh baik aku pergi rumah dia sekarang .. aku menukar pakaian Dan terus ke bawah.

Aku mengambil kunci motor yang terletak di atas meja Dan berlalu ke pintu utama.

"Haiqal! Nak pergi Mana tu?!" Umi berjalan ke arahku.

"Qal nak gi rumah kawan qal kejap . Dia Tak sihat" umi hanya mengangguk .

Selepas menyalami tangan umiku .aku terus ke garaj ..enjin motor  dihidupkan dan aku terus memecut keluar dari kawasan rumahku.

🌸🌸🌸

"Assalamualaikum" aku mengetuk pintu rumah humaira . Selang beberapa minit seorang lelaki membuka pintu rumah.

"Waalaikumussalam ..eyh qal buat pe dtg sini?" Aidil mengangkat kening.

"Nak jenguk si maira tu laa ..haritu dia kata dia demam ..risau gak aku 3 Hari Tak dtg skolah .dah kau kenapa Tak dtg 2 Hari?" Aku masuk ke dalam rumahnya..

"Aku jaga adik aku Tu laa.. yang kau risau sgt pehal? Kau suka adik aku erhhhh???!" Aidil mengangkat kening dan buat muka cam eyyy ..

"Haishh manadaa dah la aku Naik dulu erhh ..nak tengokk dia" aku terus melangkah ke tangga .. taknak aku duduk lama-lama dengan Aidil tu ..lagi banyak kene bahan ngan dia adaa ar.

Aku mencari bilik maira..jumpa pun.
Kat pintu tu ada gantung macam board yg tertulis " the princess" .. memang ni la bilik dia .adik-beradik dia semua laki ..haha

Aku masuk je bilik dia tanpa mengetuk pintu . Aku lihat dia sedang tidur nyenyak Kat katil .. huhu boleh laa aku usya dia .

Aku duduk di sisi katil . Aku usap kepala dia .uish panas lagi laa.. aku pergi ke bilik air dan mencari bekas kecil untuk mengisi air ..

Aku kembali semula setelah mendapatkan kain kecil . Aku mengelap muka maira lembut .
Comel bila dia tidur 😍

Sedang aku mengelap muka ..tiba-tiba dia terjaga. Aku mengalihkan tanganku.

"Eyh haiqal" kata maira masih lagi mamai .

"Ye Sayang . Awak tidurla sorry kacau . Kepala awak panas sangat sebab tu saya buat camni" aku menggosok tengkuk takut jugak kalau dia marah.

"Takpe ..thanks" maira tersenyum Manis ..😍Tak pernah aku tengok dia senyum macam tu .

"Kenapa datang ni?" Maira merenung anak mataku ..haduihh dia nak buat aku cair ke apa nii ..Haishh

"Nak tengok awaklaa ..risau jugak saya awak Tak datang 3 Hari" maira tergelak kecil ..eyy aku Tak buat lawak la aku hempuk kan nasib Sayang😂.

"Takyah risau la aku okay je .. esok aku ok la " aku tersenyum Manis kepadanya.

"Ha cakap pasal esok . Ingat Tau pukul  4 saya ambik awak esok . Date Kita" maira hanya mengangguk .. dia mula memejamkan matanya .

Penat sangat agaknya . Aku mengusap kepalanya . Setelah puas.. haha macam apa tahh ..kk lepastu aku pun keluar dari bilik dia aku pun balik laaa .. nak duduk lama-lama kan nanti apa pulak org kata..

Bersambung

Vote and comment please ..
Sis akan cuba update secepat yang boleh ..☺️

Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang