"thanks tau bawak saya datang sini. Sorry susahkan awak" aku menunduk . Aku masih sedih teringatkan kejadian tadi . 🤧 Ni pun sedar-sedar aku dah ada dekat hospital . Macam Mana la so Ray tu angkat aku 😂
"It's okay la . Lagipun awak ringan je." Dia tersenyum . Aku dah tersipu-sipu Kat situ . Tunggu nak kene tampar je😂😂lek lek gurau .
"Btw kalau awak dah okay, Kita boleh balik dah ni . Tadi saya dah call mak awak " aku mengangguk . Aku Cuba bangun dari baring. Ray laju datang ke arahku menolongku .
"Thanks" aku tersenyum manis .
"No Hal laa" Ray memapah aku keluar daripada hospital .
"Thanks ye Ray tolong hantarkan anak mak cik ni" Ray tersenyum .
"Takde Pape la makcik . Dia memang tanggungjawab saya pun masa tu sebab dia Ada dengan saya" ray menggaru kepala mengingat kembali ayat yang dikeluarkan olehnya tadi.
Pipi aku ni dah panas dengar kata-kata dia tadi . Tanggungjawab? Haha macam la aku isteri dia😂"Takpe la makcik saya balik dulu" Ray menyalami tangan ibuku . Dia senyum kepadaku .
"Jaga diri elok-elok . Makan ubat Tau . Esok kalau Tak larat jangan datang sekolah" Ray menasihati aku . Ingat aku ni budak umur 4 tahun ke . Aku Tau la .. aku hanya mengangguk .
"Bye"
Aku tak datang sekolah esok tu . Badan aku masih letih . The other reason , aku malas nak tengok muka mamat kasanova tu . Erghhh
Dah pukul 2.15p.m . Diorang dah habis kelas dah sekarang ni . Aku harap sangat Ray datang teman aku . Bosan sial duduk terperap dalam bilik ni . Kau tahu kan mak aku Tu over-protective . Huwaaa 😭
"Tok!Tok!"
"Masuklah" aku menjerit . Malas nak bangun pergi bukak pintu . Pintu dikuak . Aku Tak tengok siapa yang masuk tu . Mata aku masih manghadap fon aku main ML . nasib aku baik mama take tutup WI-FI
"DEFEAT"
"Arghhh!!! Kenapa!!" Aku mecampak fon aku ke tepi dengan geram . Sial duh defeat 😭😭 sikit lagi kut nak menang . Aku pun mengangkat kepala memandang empunya yang masuk ke bilik aku tapi Tak bersuara . Uishh seram😱
Aku terkejut . Dia buat apa lagi datang sini ? Nak sakitkan hati aku lagi? Sarah Ada kan . Pergi la layan kekasih kau tu erghh . Sabar aisya . Bisik hatiku .
"Kau buat apa datang sini?" Aku menjelingnya tajam Dan memandang ke arah lain . Sempat aku membetulkan posisi aku . Aku nampak dari arah cermin di meja solek mukanya yang gelisah macam hilang anak .😂😂
"Sorry" haiqal menggosok tengkuk belakangnya apabila rasa sangat awkward . Huwaaa aku nak balik😭😭 aku Tak nak hadap dia . Bisik hati haiqal .
"For what ?" Aku mendangnya sinis . Tiba-tiba dia melutut Dan memegang tanganku .
"Saya tak berniat pun nak sakitkan hati awak . Saya couple dengan Sarah sebab terpaksa . Maafkan saya" haiqal menunduk . Aku mengalihkan tanganku dari pegangannya .
"Buat pe nak minta maaf . That's your life . Ikot kau la nak suka sape pun . Dah la pergi balik la . Kita takde hubungan Pape pun buat apa aku nak marah kau . Pergi balik" aku menghalaunya . Aku berusaha supaya tidak mengeluarkan air mata. Haiqal mengeluh kecil dan dia terus keluar dari bilik aku .
Aku menangis teresak-esak . Why?! Perlu ke buat aku macam ni?! Kau ingat aku ni perempuan murah kee?!
Bunyi ketukan pintu membuatkan aku berasa geram . Tak balik lagi ke .
Pintu bilik dibuka ."Kau nak apa lagi?!!" Aku mencapak bantal dengan kuat Dan sambung menangis tanpa melihat dia .
Dia berlari ke arah ku sambil memelukku .
"Hey aisya kenapa ni? Sape buat awak macam ni?" Aku menangis teresak-esak di dalam pelukan Ray . Ray mengusap kepala aku .
"Shh dah laa jangan nangis macam ni . Nanti sembab mata tu dah Tak comel dah" Ray mengesat air mataku yang mengalir di pipi . Aku tersenyum kecil kepadanya .
"Thanks Ray" aku memeluknya sekilas . Dia pun membaringkan aku. Ray mengambil selimut Dan menyelimutkan aku sampai ke Paras dada.
"Dah awak tidur dulu . Jangan fikir benda lain. " Ray mengusap kepala aku . Aku pun memejamkan mata .
Terima kasih ya Allah kerana kau bawakan lelaki yang baik seperti dia .Bersambung
Vote la
Please
Takde semangat
Nak sambung
Kalau
Vote n comment
SIKIT
KAMU SEDANG MEMBACA
Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!
Fanfiction-seorang perempuan yang keliru akan sayang, benci dan cinta. second's ff by aleenatasy or aleenapendek Cr @hyjuon- for the beautiful cover