Ting!
Aku membuka aplikasi WhatsApp . Chat dari haiden ditekan .
Haiden 😴😂
Uiii
?
Keluar jum
Gi Mana?
Tempat biasa
Pukul 3 okay?Okay
Aku terus off fon . Sekarang dah pukul 2.30 petang . Baik aku siap cepat . Selepas siapkan diri . Aku terus menuju ke arah Ariana yang berada di dalam katil bayi .
Aku mengangkat Ariana perlahan dan aku menukar pakaian Ariana . Selepas menyiapkan barang Ariana yang patut dibawa . Aku turun ke bawah sambil mendukung Ariana .
"Nak pergi Mana?" Kak izzah memandang aku .
"Nak keluar dengan haiden" kak izzah meng'o'kan sahaja .
"Hati-hati"
"Okay"
Aku terus menaiki teksi yang telah ditempah tadi . Macam grab gak la . 😂😂
"4 dollar" aku memberikan 10 dollar kepada pemandu tersebut . Belum sembat dia ingin memberikan baki .
"Keep the change" pemandu tersebut senyum . Aku keluar dari perut teksi Dan melangkah ke kedai coffee yang selalu menjadi tempat lepak aku dengan haiden .
Aku mencari susuk tubuh haiden di dalam cafe tersebut . Haa jumpa pun jauh gila kau duduk . Halamakk
Aku menutup mata haiden menggunakan telapak tanganku . Saje nak main dengan dia😂.
"Aisyaa... Jangan main-main laa" aku ketawa terbahak-bahak Dan terus duduk di depannya tanpa dipelawa .
"Hehe saje je" mata haiden tertumpu kepada bayi di dalam dukungan aisya . Aisya tersengih mesti dia pelik .
"A-anak siapa tu woi?" Haiden tergagap bertanya . Aduii kau ingat aku ni bodoh sangat ke nak buat perkara terkutuk tu . Lamakk
"Anak angkat aku" haiden melepaskan keluhan lega . Berdebar hati dia bila lihat bayi dalam dukungan aisya .
"Mac-" belum sempat haiden bertanya aisya terus bercerita kepada haiden sebab dia ambik Ariana ni sebagai anak angkat dia .
"Ouh"
"Tapi kan kau tak rasa family kau terkejut bila nampak budak ni Dan fikir benda lain?" Aisya mengeluh Dan mengusap lembut pipi Ariana .
"Aku Tak kesah bila aku balik Dan jumpa diorang nanti . Diorang nak kata apa . Aku Tak nak hidup aku dikongkong " haiden hanya senyum.
"Kalau tu yang kau nak" aisya membalas senyuman haiden. Selama dia Kat sini , haiden lah yang banyak tolong dia .
"Nak dukung Ariana" Ariana bertukar tangan . Haiden menggomol pipi pau Ariana 😂 . Ariana terkekek-kekek dengan perbuatan haiden . Aisya yang melihat hanya menggelengkan kepala .
Memang setiap kali sesiapa yang jumpa Ariana . Diorang akan gomol pipi pau Ariana tu .
"Thanks haiden" haiden memandang aisya pelik.
"Ha?"
"Thanks untuk pertolongan kau selama 2 tahun lebih aku stay Kat sini . Aku Tak tahu lah kalau kau takdak Kat sini . Siapa yang nak dengar luahan hati aku ni . Yang nak gembira kan aku balik Masa aku sedih . Yang nak belanja aku makanan setiap Hari . Kan? Thanks tau until semuanya.
Aku pun nak minta maaf sangat kalau selama Kita berkawan ni aku Ada buat salah dekat kau . Aku harap lepas balik Malaysia ni, Kita Tak lost contact lah " aisya tersenyum . Dia Tak tahu kenapa dia emo sangat sekarang .
"Haihh kau ni . Takdak Pape pun lah . Aku suka pe kawan ngan kau yang sekepala dengan aku ni . Hehehe lagipun sejak kau Ada , aku hidup aku bertambah ceria , sebelum ni aku Tak ramai kawan pun sebab ramai cakap aku sombong . Hm . Aku cuma Tak reti nak sosial dengan diorang je . Tapi lepas kau hadir lam hidup aku . Aku dapat ramai kawan . Thanks tau" haiden tersengih . Dilihatnya muka Ariana yang tengah minum susu botol itu.
"Kau okay Tak ni?" Aisya berhenti daripada mengelamun . Aduii apa aku ni . Just relax aisya . Bisik hati kecil aisya .
"Aku okay." Aisya senyum kepada haiden . Ariana yang berada di dalam stroller dilihat sekilas .
Ya . Dah 2 tahun lebih aisya Tak balik Malaysia . Sekarang , perasaan dia Tak tentu arah . Dia takut , dia gembira , dia sedih semua Ada .
"Jum la keluar" aisya mengangguk dan terus berjalan beriringan dengan haiden di sebelahnya yang sedang menolak stroller Ariana . 2 Bag bagasi pula dibawa oleh aisya Dan satu beg galas kecil diletakkan di belakang aisya . (Eh cam pelik . Alah cam bawak beg sekolah tu la😂😂)
Manakalaa...
Aku berlari memasuki kawasan airport . Dengar cerita harini aisya balik sini . Aku rindu dia. Aku berlari ke arah pintu ketibaan domestik .
Aku memandang sekeliling . Mana dia ni? Bisik hati aku . Dan pandangan ku terhenti ke arah sepasang macam suami isteri Dan seorang bayi di dalam stroller yang ingin keluar dari pintu ketibaan domestik tersebut .
Berasa seperti cecair jernih keluar dari tubir mataku . Aishh! Haiqal! Kau Tak boleh lemah! Bisik hatiku sekali lagi . Aku terus mengelap air mataku dengan tangan .
Aku menghampiri mereka bertiga .
"Hergh! Tak sangka kan . Dah Ada orang lain rupanya . Nur aisya Humaira . Emm murah jugak kau kan . Siap Ada anak lagi . Hahaha aku Tak sangka kau macam ni. Aku ingat kau ni baik tapi hampeh ." Aku menjeling aisya tajam . Geram di hati masih terasa . Aku Tak endahlan orang di sekeliling . Ramai jugak yang melihat kami sekarang .
"T-tak . Haiqal , awak salah faham" aisya mengeluh kecil . Lelaki di sebelahnya hanya memandang aku .
"Salah faham . Tak payah nak tipu aku lah . Daripada aku cakap dengan kau ni baik aku blah ! Tak hingin nak tengok muka perempuan murah macam kau!" Aku terus berlalu dari kawasan airport dengan perasaan geram Dan marah yang mebuak-buak .
"Dah lah tu . Jum Kita pergi" haiden memujuk aisya. Aisya hanya mengangguk . Tak sangka dugaan Kali ini lebih besar .
Kereta milik keluarga haiden dinaiki mereka . Aisya mendukung Ariana Dan masuk ke dalam perut kereta tersebut .
"Kau nak balik Mana ni?" Haiden memandang muka aisya . Aisya hanya memberikan pandangan redup sebelum mengeluarkan suara .
"Aku Tak tahu . Aku takut nak balik rumah mama dengan papa aku ." Aisya menunduk . haiden berfikir sejenak.
"Kau duduk rumah aku dululah . Esok kita pergi rumah parents kau . Kalau diorang marah or pape . Biar aku yang explain . Okay?" Aisya hanya mengangguk lemah . Ubun-ubun Ariana dicium .
Ya Allah , besarnya dugaan yang kau beri kepada si dia . Kau permudahkan lah urusan aisya nanti . Bisik hati haiden .
"Mama akan tetap dengan Ariana walau apa jua sekalipun."
Bersambung
Bosan ke?
Hm sorry okay .
Maybe cerita ni Ada dalam 20+ part
So tunggulah sampai habis
Kalau nak Tau pengakhirannyaVote lahh
Comment lahh jugakk
KAMU SEDANG MEMBACA
Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!
Fanfiction-seorang perempuan yang keliru akan sayang, benci dan cinta. second's ff by aleenatasy or aleenapendek Cr @hyjuon- for the beautiful cover