11✓

4.2K 258 7
                                    

Aku mengurungkan diri di dalam bilik . Dah 3 hari aku tak makan , Tak keluar bilik . Mandi tu aku mandi la . Aku tak tahu kenapa aku buat macam ni . Tak boleh ke aku mati je! Arghhh!!

Astaghfirullahalazim bisik hati kecil ku . Apa aku cakap nii .. Haishh . Aku mengambil iPhone 6+ ku . 'gallery' dibuka . Semua kenangan aku dengan Ray aku lihat dengan pandangan sayu .

Aku dalam dilema sekarang . Aku Tak tahu nak pikih siapa . Aku cintakan Ray tapi aku Sayang Haiqal . Arghhh . Aku menitiskan air mata bust Kali ke berapa entah🤧

' Tok! Tok! Tok! '

"Aisya... Buka pintu ni . Ni Abang Azam" aku terus memalingkan muka ke arah pintu yang diketuk . Abang Azam? Takkan dah balik?

Aku teragak-agak untuk ke pintu . Aku beranikan diri jugak . takkan diorang nak tipu aku kan . Aku pun buka pintu bilik dengan perlahan

"Abang Azam!" Aku terus memeluk abang Azam . Aku rindu dia . Abang Azam la yang paling rapat dengan aku dari kecil lagi walaupun beza umur kami agak jauh . Tapi abang Azam yang selalu ada dengan aku .

Tapi sejak abang Azam belajar dekat Jepun. Aku berasa keseorangan .  Aidil pun bukan selalu Ada Kat rumah . Asyik-asyik tidur rumah kawan . Alasan dia SPM , nak study ..puihh .

Abang Azam membalas pelukanku dan mengajak aku masuk ke dalam bilik . Abang Azam menutup pintu bilik rapat .

Kami duduk di atas katil . Aku duduk bersila menghadap abang Azam . Kepala aku tundukkan . Aku takut jugak kalau abang Azam marah aku sebab Tak keluar bilik 3 Hari 😥

"Hey" abang Azam mengangkat dagu ku supaya aku memandang mukanya .

"Cuba cerita Kat abang , apa yang jadi ni ha? Kenapa tak keluar bilik .Tak lapar ke?" Aku menggeleng . Abang Azam mengusap kepalaku .

"Cuba cerita Kat abang" aku pun cerita la apa yang jadi Kat aku semenjak aku bertemu dengan haiqal dan Ray . Abang Azam tergelak kecil .

"Hish kamu ni . Pasal ni pun kamu Tak keluar bilik?" Aku mencubit peha abang Azam . Eeiii dia ni , orang tengah sedih dia boleh gelak .

"Auchh sakitlah" abang Azam mencebik dan menggosok peha yang dicubit oleh aku tadi .

"Padan muka" aku menjeling nya .

"Haa ni camne boleh balik sini? Haritu bukan main tulis dalam Surat bagai . Cerita cepat . Aisya Tak faham pun apa yang abang tulis Tau" abang Azam  tersengih.

" Aishh dia ni . Abang datang sini sebab kamu la . Abang beranikan diri Tau jumpa papa dengan mama . Bagitau semua pasal apa yang jadi dekat sana . Isteri dengan anak abang Ada Kat bawah tu . Tak nak jumpa kakak ipar dengan anak buah ke?" Aku mengangguk teruja. Dapat anak buah wehh . Mesti comel . Hahaha eh Jap haritu abang kata Ada sakit . Haishh kene Tanya ni .

"Jom la turun . Makan Kat bawah" abang Azam memegang tanganku .
Aku menarik lembut tanganku . Abang Azam memandangku pelik .

"Kenapa?" Aku memandangnya sayu.

"Abang sakit apa?" Abang Azam macam terkejut dengan pertanyaan aku tetapi abang Azam cover muka dia buat macam steady je.

"Ermm jom la Kita turun duluu . Adam Tak sabar nak jumpa mak su dia tu" aku menggeleng . Aku menangis teresak-esak . Aku takut kalau abang Azam tinggalkan kami sekeluarga .

"Hey jangan la nangis . Okey-okey abang bagitau . " Abang Azam memelukku erat . Aku menangis di dalam pelukan abang Azam .

"Abang ada kanser buah pinggang je . Tapi sekarang dah okey lepas kakak ipar kamu dermakan buah pinggang dia dekat abang . Don't worry la" abang Azam menggosok belakangku lembut .

"Abang janji Tau jangan tinggalkan aisya lagi . Sejak abang pergi Jepun . Aisya sorang je " aku mengangkat jari kelinkingku dan abang Azam memaut jari kelinkingnya dekat jari kelinking aku .

"Jom turun" aku terus mengikut abang Azam turun ke ruang tamu sambil memegang erat tangannya . rindu🤧

"Aisyaaaaa" mama berlari mendapatkan aku . Tubuhku dipeluk erat . Aku membalas pelukan mama . Aku tahu mama risau aku Tak keluar bilik 3 Hari dengan Tak makannya . Ibu Mana Tak risau kan .

"Aisya minta maaf sebab buat mama risau" aku memandang mama sayu . Dengan mata aku yang masih sembab ni . Huihhh malu weh

"Takpe . Tapi lain kali jangan buat lagi okay?" Aku membuat tangan okay dan senyum . Mama mengusap kepala ku .

Tiba-tiba seorang budak kecil merangkak untuk datang ke arahku . Aku terus mendukung budak tersebut . Comel 😍

"Hi Adam" aku mencubit pipi Adam . Abang Azam kata Adam baru cecah 6 bulan . Tergapai - gapai tangan Adam ingin menyentuh pipiku .

Aku terus mengambil tangannya dan meletakkan pada pipiku . Adam terus mengusap pipiku . Comel je budak ni . Dah la kacukan Jepun .

Aku memandang seorang perempuan yang berdiri di sebelah abang Azam . Hueee Tak perasan pulak kakak ipar Ada Kat situ .

Aku terus ke arah kakak iparku dan menyalami tangannya .

"Ni la isteri abang , nama Alya Amira . Aisya boleh je panggil dia kak alya ke kak Yaya ke . Ikotlah . Jangan panggil Sayang sudah . Sbb abang je boleh panggil isteri abang sayang" kak Yaya menumbuk lembut bahu abang Azam . Dah merah muka dia Tau . Aku Dan mama tergelak besar dengar apa yang abang Azam cakap . Acah sweet btol la .

"Abang ni sejak bila pandai sweet-sweet ni . Bukan ke abang budak noob erhh" gurau aku . Abang Azam menjeling aku tajam . Aku tergelak bersama kak Yaya .

"Eh marah ke? Gurau je jangan marah" aku mencuit pipi abang Azam . Abang Azam memalingkan muka dan menjeling . Ish macam budak-budak .

"Haa dah-dah la merajuk tu . Jom makan mama dah sediakan semua Kat dapur" aku mengangguk . Aku terus memberikan Adam kepada kak Yaya .

Aku ,abang Azam Dan mama terus ke dapur . Kak Yaya pula ke bilik until tidurkan Adam . Papa Tak balik kerja lagi . Papa selalu busy dengan kerja sampai satu Hari tu pukul 12 malam baru balik. Humm .  Aidil pulak Ada kelas tambahan sekarang .

"Termenung apa lagi tu aisya .. makan cepat" aku tersengih . Aku pun terus menjamah makanan yang Ada . Lapar wehh .  3 Hari Tak makan .. 😂😂

Bersambung

Do VOTES+COMMENTS
KALI NI BUAT FAMILY PART PULA HAHAHAHAHA .
RAY DENGAN HAIQAL TU
CAMPAK KAT LAUT JAP
NANTI AMBIK BALIK😂😂

ADA TAK SAPE-SAPE TAK FAHAM JALAN CERITA NI?
BOLEH COMMENTS YEE

Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang