"Aisya" aku memandang gerangan yang memanggilku dari celah pintu bilik . Ouh haiden. Sekarang aku tidur dekat rumah haiden . Dah 2 Hari . Hm
"Boleh aku masuk?" Aku mengangguk . Haiden berjalan ke arah aku dan Ariana yang tidur di atas katil. Dicuit pipi gebu Ariana sebelum mula percakapannya.
"Bila kau nak balik rumah mama ngan papa kau?" Aku diam seketika .
"Hari ni ?" Haiden terus mengusap kepala aku . "Baguslah tu takde lah diorang risaukan kau lagi . Nanti kalau terjadi apa-apa aku akan backup kau okay?" Aku mengangguk dan tersenyum.
"Kau kemas lah barang dulu , lepas makan tengah hari kita bertolak" aku mengangguk . Haiden terus keluar dari bilik yang aku diami . Aku menarik bagasi yang berada di tepi katil . Baju-baju yang berada di dalam almari aku ambil Dan lipat .
Setelah siap masukkan kesemuanya ke dalam bagasi. Aku mula menukar pakaian Ariana kepada pakaian yang lebih comel . Gaun merah ♥️ .
Aku pun meneruskan kerja aku iaitu menukar baju aku pulak😂 . Aku mengenakan seluar jeans hitam dengan blouse Biru je . Rambut aku ikat toncang .
Aku mengangkat Ariana ke dakapan aku . Aku terus menarik bagasi aku keluar dari bilik . Aku menuruni tangga dengan berhati-hati.
"Eh Aisya kenapa Tak bagitahu nak turun kau ni!" Haiden berlari mendapatkan aku. Bagasi aku diambilnya .
"Hehe sorry" Aku tersengih macam bunga mawar😂😂 gurauu .
"Jom makan dulu" Haiden menarik tangan aku ke dapur setelah meletakkan bagasi aku di tepi pintu rumah .
Eii dia ni suka tarik tangan aku . Patah jugak nanti😭
"Haa Aisya duduklah" Mummy haiden menyapa aku . Aku hanya senyum kepadanya . Wahhh nasi lemak sambal kerang weh!
Aku makan dengan berselera lama Tak makan nasi lemak sambal kerang yang mama masak . Hm
Aku mengetuk pintu rumah . "Relax okay?" Haiden senyum kepadaku . Aku mengangguk dan mengusap kepala Ariana lembut .
"Ya" seseorang membuka pintu rumah . Aku rindu dia! Mama! Aku terus memeluk mama . Mama tidak membalas pelukan aku malah dia mendengus kasar .
Aku melepaskan pelukan. "Mama.. Aisya rindu mama" aku menunduk takut melihat muka mama yang dingin semacam .
"Herghh lepas buat benda Tak senonoh baru nak balik?!" Herdik mama . Ya Allah! Apa yang mama cakap ni? .
"Sape tu yang?" Suara garau papa . Aku takut . "Anak Tak kenang budi awak tu lah!" Papa terus meluru ke arah pintu utama .
Pang!
Aku memegang pipiku yang berasa sengal . Sakit tapi sakit lagi Hati aku . Tak Aisya kau mesti kuat . Jangan nangis .
"Buat apa kau balik sini lagi?" Aku memandang sayu wajah papa . Mata aku terpandang figura yang sangat aku kenal di belakang papa dengan senyuman sinisnya , Haiqal .
Mesti dia yang cerita semuanya . Arghhh!!
"Papa.. semua ni salah faham" aku memegang tangan papa tetapi papa tempis kasar . Air mataku bila-bila Masa je boleh tumpah .
"Pak cik ! Sabar . Ni semua memang salah faham!" Haiden meninggikan sedikit suaranya . Aku hanya berdiam diri di tepinya .
"Kau Tak payah back-up sangat lah ! Kau kan yang buat anak aku jadi camni!" Herdik papa dengan senyuman sinis.
Astaghfirullahalazim . Ni mesti Haiqal yang cerita . Mesti dia ingat Ariana anak aku dengan haiden. Haishh.
"Ambik ni cakap sendiri dengan anak pakcik" haiden memberikan telefonnya kepada papaku . Muka papaku seakan berubah setelah mendengar penjelasan dari abang afiq sendiri .
Papa memberi kasar iPhone X milk haiden itu . "Ouh kalau macam tu, papa nak kamu kahwin dengan haiqal lusa " aku mengeluh perlahan .
"Kalau itu yang buat papa gembira , Aisya setuju je" papa tersenyum puas . Haiden hanya memandang aku sayu. Dia terus meminta diri setelah tugasnya selesai .
Hidup aku dah berbeza sejak Haiqal muncul . Aku benci dia! Mana Ray sejak aku ke sana , dia dah Tak contact aku lepas aku membalas mesejnya . Maybe dah bahagia dengan perempuan bertuah . Hm
"Sah"
Kini aku sudah sah bergelar isteri kepada Tengku Haiqal . Air mata yang menitis dikesat segera .
Haiqal berada di depanku sambil menghulurkan tangannya . Aku menyabut lembut. Tak lama lepas tu dia cium dahiku . Tapi Hanya sekejap Tak sampai seminit .
Haiqal menjeling aku .
Arghhh penatnya! Aku merebahkan diri di atas katil . Ariana mama rindu kamu .. Ariana sekarang Ada dekat rumah haiden . Aku minta tolong dia untuk jaga Ariana selama seminggu memandangkan aku ingin menulihkan semula hubungan aku dengan haiqal .
Pintu dikuak .
"Kalau ye pun letih pergi lah Mandi dulu" katanya dingin . Aku terus bengun Dan menuju ke dalam bilik air . Malas bergaduh dengannya lagi .
Aku keluar dengan memakai seluar track cheetah dan baju hitam berlengan Pendek . Aku duduk di birai katil . Haiqal takde pulak dalam bilik ni . Maybe Mandi bilik lain kut .
Ting!
Aku membuka aplikasi WhatsApp .
Haiden Senget
Wei
Apa?
Ariana menangis
Tak berhenti?
Macam Mana ni?Cuba letak minyak
dekat perut dia .Weii
Badan dia panas!Ha?
Sies lahYeee
Aku otw pergi
Klinik intan niOkay nanti aku pergi!
Aku meletakkan iPhone 6s aku di atas katil . Aku terus menukar pakaian yang bersesuaian dan aku mencapai iPhone aku semula.
Aku bergegas keluar dari bilik .
"Auchh" kepala ku terlanggar benda keras .
"Kau nak pergi Mana malam-malam ni?" Haiqal bertanya dingin . Dia rupanya keras gila dada dia . Aish.
"Nak pergi klinik . Ariana demam "
Aku ingin melangkah tetapi ditarik oleh haiqal sehingga masuk je dalam bilik ."Tak boleh" katanya dingin sambil memandang aku tajam .
"Please lah. Ariana perlukan saya. Tolonglah lepaskan saya" air mataku berlinangan . Aku risaukan Ariana . Dah 3 Hari Tak berjumpa dengannya sejak Hari aku balik ke rumah .
Papa suruh Ariana duduk dengan haiden dulu sebab taknak bagi diorang kacau perkahwinan kitorang . Manusia memang macam ni ke? Takde perasaan .
"Tunggu aku" haiqal berlalu Dan menukar baju lain . Aku terus mengesat air mataku menggunakan telapak tangan .
"Jom" haiqal menarik tangan aku lembut. Aku hanya menurutinya .
Bersambung
Vote?
Comment?
Bosan ke? I'm sorry
KAMU SEDANG MEMBACA
Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!
Fanfiction-seorang perempuan yang keliru akan sayang, benci dan cinta. second's ff by aleenatasy or aleenapendek Cr @hyjuon- for the beautiful cover