13✓

4K 196 3
                                    

Aku keluar dari bilik air . Setelah siap memakai semua apa yang patut aku duduk di birai katil . Aku mengambil iPhone 6+ ku yang berada di atas meja lampu . Masa nak ambil tu tangan aku terlanggar kotak merah kecil .

Aku meletakkan iPhone 6+ aku dekat atas katil . Terus aku capai kotak merah tu . Ni mesti kotak cincin semalam . Confirm mama yang letak . Eh Ada surah .

Aku buka Surat tu dan baca.

Aisyaaaaa..
Mama nak minta satu je dengan
Aisya . Terima pinangan haiqal .
Mama Tak nak papa sedih sebab
Kamu Tak terima pinangan tu. Papa haiqal dah banyak tolong keluarga Kita dulu . Please sekali ni je .

From: mama :)

Aku mengeluh kecil . Aku lipat balik kertas tu Dan letak di dalam Laci meja . iPhone 6+ diambil . Aku termenung . Eh semalam haiqal suruh aku jadi partner dia . Tapi takkan aku nak tinggalkan je Ray. Haishh

Aplikasi WhatsApp ditekan dan contact yang bernama Lelaki Mintak kaki👿 ditekan

Lelaki mintak kaki👿

Haiqal
Sorry

Aku Tak boleh jadi
Partner kau

Ray dah mintak dulu
Untuk jadi partner aku

So kau Cari je la orang lain
Jadi partner kau

Hm

'hm' je . Are you serious ? Nampak sangat terasa dengan aku. Haishh aisyaaa apa kau nak buat ni .. aku termenung .

Boleh mati kalau aku duduk Kat sini dengan Ada Dua lelaki ni . Aku dah buat keputusan ..

Aku terus turun ke bawah . Aku Cari kelibat mama dan papa. Takde . Aikk takkan keluar kot . Aku ke arah maid yang berada di dapur .

"Bibik, nampak mama ngan papa Tak?" Bibik terus memandangku .

"Puan dengan tuan Ada dekat dalam bilik bacaan" aku terus mengangguk dan beredar untuk ke bilik bacaan .

Pintu bilik bacaan diketuk perlahan.
Takut jugak aku nak bagitau apa yang aku nak buat ni.

Aku pun terus membuka pintu bilik itu. Terus nampak muka mama dengan papa . Huishh seram 😣😣

"Haa nak apa ni?" Mama mengangkat kening . Aku terus berdiri depan mama dengan papa .

"Boleh Tak aisya nak buat permintaan dengan papa?" Aku menggaru kepala . Aku menunduk . Langsung Tak tengk muka papa . Ye la aku Tau papa masih marahkan aku pasal semalam .

"Apa dia?" Tegas suara papa.

"Aisya nak pindah pergi UK dekat abang afiq . Aisya nak belajar Kat sana." Aku masih menunduk . Aku dengar papa macam nak marah .

"Kenapa yang jauh sangat sampai Kat uk ?! Sekolah ni Tak bagus ke?!" Papa menengking kecil . Air mataku dah mula nak turun tapi aku tahan .

"Tolong la papa. Aisya dah ikut apa yang papa nak untuk jadi tunang haiqal . Sekarang papa ikut la apa yang aisya nak . Tak lama pun aisya nak pergi UK tu . Mungkin dalam 3 tahun . Aisya just nak tenangkan diri .
Tolonglah Kat uk tu bukannya aisya sorang . Abang afiq kan ada .pliss aisya nak pergi minggu ni . Maybe Hari sabtu malam or pagi ahad ?" Aku memandang muka papa dengan pandangan sayu . Mama dah bangun pergi dekat aku . Mana Tak terkejut satu-satunya anak perempuan dia nak tinggalkan dia . Jauh pulak tu .

"Hm . Ok papa bagi tapi Ada satu syarat . Jangan tukar fikiran untuk duduk Kat sana lama-lama . Papa bagi masa sampai lepas habis final exam . Kat sana . Lepas tu berehat la dulu sebulan dua . Dan balik sini . " Aku terus memeluk papa . Papa hanya membalas pelukanku dan tersenyum .

Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang