Aku menilik jam di dinding. Dah nak pukul 4 . Aku mencalit sedikit lip balm di bibirku Dan membetulkan blouse yang dipakai . Rambut aku malas nak ikat . Aku biarkan terjurai ke belakang .
Aku tunggu si haiqal tu dekat luar rumah . Kenapa aku Beria sangat ni? Haishh. Aku menggeleng kepala
"Dah kenapa geleng2 tu?" Haiqal tersenyum manis melihat ku .
"Takde Pape" aku terus mengikutinya dari belakang . Wow kereta BMW duhh.. Kaya gak mamat ni.
Haiqal membuka pintu penumpang kepada ku . Aku terus masuk . "Thanks" aku tersenyum
"Anything for you ,dear" haiqal senyum Dan menutup pintu . Dia terus munuju ke tempat pemandu .
Dalam perjalanan tu kitorang Tak bercakap pun . Bunyi radio je yang halang daripada cengkerik masuk😂
"Ehem dah sampai" haiqal terus keluar daripada kereta diikuti aku .
Kitorang Kat I-city mallAku berjalan bersebelahan haiqal .
Terasa tanganku hangat . Haduih dia pegang tangan aku selamba je😂.
Aku hanya biarkan pegangan tu . Selesa😚"Awak nak pergi Mana? Cakap he says belanja" aku melihat sekeliling . Ada kedai hadiah . Tak lama lagi birthday Afiq , kawan baik aku jugak la dari sekolah rendah lagi .
"Kedai tu" aku tunjuk kedai yang hendak dituju . Haiqal terus menarik tanganku Dan masuk ke kedai .
"Awak nak beli hadiah untuk sape ni?" Aku tersenyum melihat dia .
"Afiq" tiba-tiba dia masamkan muka .
Aku buat tak endah Dan menilik barang di kedai tu .Setelah jumpa apa yang nak dibeli aku pun ke kaunter .sejak tadi mamat tu Tak cakap sepatah pun .lantak dia la. Aku menghulurkan duit kepada cashier perempuan itu.
Ergh cashier tu Tak pandang aku tapi pandang mamat sewel tu . Dah la senyum gatal . Babi😡 . Aishh apasal aku jeles sangat ni ?
Aku tarik tangan haiqal setelah selesai membayar . "Yang kau ni kenapa masam dari tadi?" Aku menjeling haiqal .
Dia diam
"Ok aku cakap ngan tunggul rupanya . Klah aku balik dulu . Baik takyah keluar " aku acah untuk pergi . Belum sampai 3 langkah , haiqal memegang tanganku erat.
"Okay2 Tak merajuk dah" aku tersenyum . " Macam ni la" aku mencubit pipinya. Dia tergamam
Aku Tang tersedar terus mengalihkan tanganku Dan pandang ke arah lain . Malunyaaaa😣😣😣
"Ehek sorry"
"Takpe laa . Saya suka buat banyak Kali pun takpe" dia mencubit pipiku pula. Aku tergelak.
"Nak pergi Mana lagi?" Aku menilik jam dah nak dekat 8 malam .
"Adalah . Say dah call mak awak . Balik lewat sikit pun takpe" dia mencuit hidungku . Aku berkerut .
"Camne dapat nombor mak saya?" Aku memandangnya serius . Dia menggaru kepala Dan tersengih .
"Haritu saya mintak ngan kawan awak , hehe jangan marah" aku melihatnya tajam dan mengangkat tanganku .
Dia menutup mukanya takut .
"Jgn pukul saya" aku tergelak Dan membelainya ."Manadaa laa . Tak marah pun " aku Dan dia tergelak . Haishh kenapa jantung aku berdegup laju bila tengok dia senyum camtu? Aisya takkan kau dah jatuh cinta?.
Bersambung
Vote
Comment
Please
KAMU SEDANG MEMBACA
Ketua Pengawas Itu Suami Aku?!
Fanfiction-seorang perempuan yang keliru akan sayang, benci dan cinta. second's ff by aleenatasy or aleenapendek Cr @hyjuon- for the beautiful cover