deel 9

30 4 2
                                    

Het is zes uur in de avond en ik begin met eten koken. Pap is nog steeds niet thuis en ik kijk wat we eten. Gehaktballen in tomatensaus met rijst. Makkelijk! Ik zet het gehakt op en begin tomaatjes te snijden. Als het gehakt bruin is zet ik de rijst op en doe ik de tomatensaus met de stukjes tomaat bij het gehakt. Na 10 minuten is het eten klaar en ik dek de tafel. Op dat moment komt pap binnen. 'Mmmh het ruikt lekker!' En hij gaat zitten. Ik schep op en pak de sla. 'Wil je ook wat sla erbij?' Vraag ik. 'Ja doe maar schat.' Ik schep het erbij met een beetje slasaus erop. Ik ga zitten en begin met eten. We eten zwijgend alles op en na het eten gaat pap naar boven. Ik was en droog alles af en zet het terug in de kast. Ik loop naar boven en kijk op mijn mobiel, 1 berichtje van Tobias. 'Mooi :). Ik hou van jou ♡' Ahh dat is zo lief! Dus stuur ik terug 'Ik ook van jou ♡ :) - Fietsen wij morgen weer samen heen?' Hij komt online en antwoordt meteen 'Tuurlijk schatje xx' Ik glunder helemaal. Ik kijk in de spiegel en zie dat mijn wang al behoorlijk dik en blauw is. Ik pak een bak met ijsblokjes en druk het tegen mijn wang, hopelijk is het morgen weg! Er wordt op mijn deur geklopt. 'Kom binnen!' Roep ik. Het is pap, wie had ik anders verwacht? Tobias komt hier niet in, mijn vader kennende. 'Meid laat mij jouw wang eens zien.' En ik leg de bak met ijsblokjes op mijn bed. 'Wow behoorlijk dik, sorry, ik wist niet dat ik zo hard sloeg.' 'Je had niet moeten slaan.' Dit was geen slimme actie, het kan het alleen maar erger maken. Dan zie ik de tranen in papa's ogen en hij zegt: 'Sorry meid ik weet het. Wanneer neem je eigenlijk een keer een vriendje of een vriendin mee? Heb je eigenlijk een vriendje?' 'Ik durf niemand aan jou voor te stellen. Daarom neem ik niemand mee. Maar ja ik heb een vriendje, van 17. Ben je nu boos en ga je mij weer slaan?' Zo heb ik nog nooit tegen hem gepraat. Ik ben meer zelfverzekerd geworden en ben best trots. 'Nee ik ga je niet slaan, dat ga ik nooit meer doen, dat beloof ik je. Nee ik ben niet boos, neem hem een keertje mee, dan kan ik hem zien!' Hij lijkt best vrolijk, vast een goede werkdag gehad. 'Ik neem hem wel een keertje mee. Mag ik morgen poeder op? Anders zie je mijn blauwe wang te erg.' 'Doe maar schat. Ik ga zo slapen, jij ook? Het is al elf uur namelijk.' Hij geeft mij een kus en loopt weg. Ik maak mij klaar en ga slapen.

toen ging het helemaal misWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu