I.

306 33 12
                                    

Wind a Blood jsou po smrti a místo nich do školy přišly nové žačky. Všichni Windini přívrženci byli potrestáni podle výše provinění a věku buď vyloučením ze školy, nebo krátkým odnětím svobody a všechno se zklidnilo stejně rychle, jako to přišlo. Teda skoro všechno. Smart už nikdo vrahu neřekl, ale za jejími zády o ní tak někteří studenti pořád mluvili, což ji, ačkoliv na to měli právo, dost štvalo. Ostatní se s ní a s Cure bavili, ale pořád ani jedna z nich nezapadla natolik, že by si mezi spolužáky našla opravdové kamarády. Takže ačkoliv se už nikde po škole neválely mrtvoly, úplně jako dřív to taky nebylo.
Skoro jako hurikán, pomyslela si Smart a zaklapla učebnici dějepisu. Bouře je pryč, ale následky jsou patrné ještě hodně dlouho.
Přešla k oknu. V dálce spatřila nejvyšší věž školy pro nadané jednorožce - tam měly s Cure pokoj.
Teď ale bydlela doma, protože byly prázdniny. Cure byla s celou svojí rodinou už týden na dovolené v divočině, takže tu Smart byla sama. Tedy skoro sama. Ještě je tu natvrdlý asistent a Wildfire, ale ti jsou spíš spolu.
„Večeře!" ozvala se z kuchyně Smartina máma Jeally Fly, čímž svolala Smart a obě její sestry k jídlu.
Všichni obyvatelé domu včetně Candyflossiné plyšové želvy se usadili ke stolu.
„Co to je!!?" zděsila se Summer Star, když Jeally postavila na stůl mísu s na kolečka nakrájenými opečenými bramborami a vyzvala své dcery, ať si vezmou.
„To jsou brambory, Star," podala vyčerpávající vysvětlení Jeally.
„A nic jiného jako nemáme!?"
„Ne, je mi líto."
„Ale... ale Perfect Glare má každý den jiné jídlo a ty jsou daleko lepší! My tohle máme furt!" zmínila Star klisnu, se kterou se nedávno seznámila. Od té doby, co ji zná, nedělá nic jiného, než že srovnává způsob života své rodiny a rodiny její nové kamarádky. Bohužel, Star zřejmě nechápe, že rodina Perfect Glare má tak tisíckrát víc peněz, než ta její.
„Jenže Perfect Glare si to může dovolit," připomněla své prostřední dceři Jeally.
Star něco zamumlala a pustila se do jídla.
Candyfloss si začala z brambor stavět věž a Smart si povzdechla. V Stařiném věku by zřejmě dělala to samé, ale ve svých čtrnácti letech byla schopná aspoň trochu pochopit situaci své matky.
Když se najedly, Jeally uklidila brambory a poslala Candyfloss spát.
„Co budeme dělat?" zeptala se pak svých zbývajících dvou potomků.
„Koukat na Smutky slečny Opal!" zaječela Summer Star dřív, než její sestra a matka stihly navrhnout nějakou karetní hru. Ty jí totiž, vzhledem k tomu, že je hrály skoro každý večer a devět z deseti her vyhrála Smart, už lezly krkem.
„Nemáme na čem, telku jsme prodaly," připomněla Star její starší sestra.
„Tak na notebooku!" navrhla Star další elektronické zařízení, na které si vzpomněla.
„Ten jsme taky prodaly."
„Ale měli jsme tři!"
„A všechny jsme prodaly," zavrčela Smart.
„Ale Perfect Glare má..."
„Drž už hubu!" zařvala na ni Smart. „Glare si to prostě může dovolit! A jestli brzo nepřestaneš básnit o tom, jak si ona a ta její nóbl rodinka žijí super život, poletíš dřív, než stačíš říct něco dalšího!"
„Smart!" okřikla svou dceru Jeally.
„Mami, Smart je na mě zlá!" zaječela Summer Star.
„Její chování není moc hezké, ale... ty bys měla pochopit, že naše rodina je na tom o hodně hůř než rodina tvé kamarádky a my si nemůžeme dovolit tolik věcí, jako ona."
„To je tak strašně nefér!" urazila se Summer Star a odpochodovala pryč.
„Star..." Jeally se chtěla zvednout a běžet za ní, ale Smart ji zadržela.
„Mami, já... myslím, že chce být chvíli sama."
„Asi máš pravdu," sedla si zpátky Jealous Fly.
Chvíli bylo ticho.
„Tak... nezahrajem si karty?" navrhla Smart, protože strávit večer čučením do zdi se jí moc nechtělo.
„Jaký karty?"
„Prší."
„Tak jo," souhlasila Jeally a vytáhla karty na prší.
„Rozdáváš," informovala ji Smart, protože jestli něco na kartách bytostně nesnášela, bylo to právě míchání a následné rozdávání. Podle Cure je to z toho důvodu, že na to Smart, vzhledem k tomu, že pořád vyhrává, není příliš zvyklá.
Když Jeally rozdala karty, Smart se podívala na ty svoje a zaradovala se, jelikož její karty obsahovaly dvě sedmičky a jedno eso. Na sobě to ovšem nedala znát, protože to se při hrách tohoto typu nedělá.
První karta byla zelená desítka, což se Smart náramně hodilo, protože právě takovou barvu měla jedna z jejích sedmiček. Bylo totiž hodně nepravděpodobné, aby její matka měla také dvě sedmičky už od začátku.
Jeally se ušklíbla a položila na Smartinu kartu druhou sedmičku.
Smart s úsměvem použila svou zbývající červenou sedmičku.

Vražda v Afektu ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat