Pov Thomas.
Het enige waar ik aan kan denk is Eva. Ik heb opzich best geluk dat ik tot een van haar beschermers behoor. Maar dat weet zij niet. Zij heeft geen idee wat er aan de hand is. Maar van Youri mag ik niks zeggen.
Ik denk dat ze al weet wat er aan de hand is alleen heeft ze het laatste stapje nodig. Ik kan moeilijk zeggen dat wat de mannen bedoelde met je weet niet wat voor krachten je hebt toen ze haar aanvielen.
Ze heeft nu te veel stress om haar krachten te gebruiken. Als ze zich al realiseert wat ze kan. Ik weet alleen dat ze mensen kan lezen en als ze getraind wordt kan ze meer. En ik moet haar beschermen tegen mensen die daar misbruik van willen maken. Maar er is meer. Alleen dat is mij ook nooit verteld. Het staat geschreven in het boek dat ik bij me heb. Serieus als ik het aan iemand van buiten liet lezen zou hij me gestoord noemen om zo'n 'sprookjes boek' te lezen.
Maar er is meer in deze wereld dan hun erg in hebben. In deze wereld worden mensen geboren met bijzondere krachten. Niet iedereen in dezelfde familie heeft de krachten. Meestal maar 1 persoon in een paar generaties. De familie krijgt een boek mee om alles uit te leggen. De ouders van Eva hebben dat boek aan ons gegeven om ervoor te zorgen dat Eva het niet wist. Wat ze niet weet kan haar geen kwaad doen. En ging ze ook niet experimenteren.
Ze zou de sterkste ooit kunnen worden. Ik moet dat boek echt weer lezen. Ik draai me om en zie Eva rond staren. Het verbaast me dat ze nog niet doorheeft waar dit over gaat. Shit ze ziet me kijken. Zal ik naar haar toe gaan? Ach ik ga gewoon. Ik zie haar een beetje verschikt kijken. Is het nog wel slim om door te lopen? Wat wil je dan doen omdraaien? Man ik word dadelijk nog gestoord van mezelf.
Ik ga naast haar zitten. Ze kijkt me aan vol hoop. Maad nee ik ben niet de gene die het moet vertellen. Of in iedergeval niet nu. Niet hier. Zelf moet ik ook nog realiseren wat er aan de hand is. Het lijkt wel een fantasie film....
Ik kijk haar recht in haar mooie blauwe ogen. Ik wist dat ik de beschermer van iemand zou worden. En ook nog eems van Eva... Shut up verliefd brein. Om terug te komen bij mijn punt. Mijn vader heeft me jaren kei hard getraind. Hij wou dat ik dee beste beschermer ooit zou worden. Tot een week geleden wist ik niks van dit alles. Nu kan ik misschien een vrolijker leven lijden. Leven is hard geweest. Life is a biatch.
Ik hoor Eva ongemakkelijk schuiven naast me daardoor kom ik uit mijn gedachte. Ik kijk haar aan. Zou ze nu wel haar krachten kunnen gebruiken.
Eva pov
Toen Thomas langs me kwam zitten bleef ik hem aankijken. Ik probeerde oogcontact te krijgen maar hij staards voor zichuit. Opeens hoor ik zijn stem life is a biatch zeggen alleen de woorden kwamen niet uit zijn mond. Ze schoten door mijn brein. Schuif want naar hem toe en hij komt uit zijn gedachte. Ik zie pijn is zijn ogen. Misschien iets uit zijn verleden. Deze situatie is ook nieuw voor hem. Opeens hoor ik zijn stem weer in mijn hoofd.
"Luister Eva ik weet dat je mijn gedachte nu leest. Maar die perfecte wereld waar je ooit in dacht te leven is niet zo perfect. Je leven is anders. Je toekomst is anders. Ga maar mijn tas en pak het oude boek en je krijgt antwoorden." verschrikt kijk ik hem aan.
"Oke je hebt het dus gelezen" lachte Thomas. DAFUQ... "Maar huhh" was het enige wat ik uit kon brengen. Hij begon te lachen. "Je vader zei al dat je zo zou reageren." En met die woorden liep hij weg. Wacht hij zei iets over een boek? In zijn tas? Zal ik kijken? Ah wat maakt het nog uit?! Ik loop naar Thomas. "Mag ik dat boek zien waar je het over had?" Youri kijkt meteen boos naar ons. Ik hoor Youri's stem boos door mijm gedachte gaan met de woorden:" ZEG NIET DAT DIE IDIOOT IETS HEEFT GEZEGD OVER HAAR KRACHTEN DAN VERMOORD IK HEM" Meteen draai ik me naar Youri. "Welke krachten Youri?" vraag ik zo droog mogelijk. "DE KRACHTEN DIE JE NET HEBT GEBRUIKT! SINDS WANNEER GEBRUIK JE ZE?! ENIGE IDEE HOE GEVAARLIJK ZE KUNNEN ZIJN?". Zo boos heb ik hem nog nooit gezien maar ik ben te trots om iemand over me heen te laten lopen. Wacht dit kan leuk worden. Rustig loop ik naar hem toe.
"Nee Youri dat weet ik niet want niemand heeft mij er iets van verteld" Ik zag hem boos worden maar hij drukte het weg. "Dat deden we om je te beschermen. Maar wij kennen het hele verhaal niet. Het verhaal staat in het boek waae Thomas het met jou over had" Als blikken konden doden was Thomas spontaan dood gevallen. Youri was woest. "Alleen jij kan het boek openen omdat jij de gene bent met krachten." Verbaast kijk ik hem aan. Wat kan ik eigenlijk allemaal? Was een van de duizende vragen in mijn hoofd...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HEEEYYY
THERE IS THE CHANGE THAT I WANTED.
En ik moet sorry zeggen voor de late update. Ik was in kroatie :D Dat is niet de enige reden maar ik ga geen dingen opsommen zodat het minder erg is...
Oke jullie denken nu vast dafuq wat heeft Tess bess met het verhaal gedaan? Maar dit was waar ik naar toe werkte. Dit verhaal is een nu meer een fantasie verhaal. Geen zorgen ik ga hem niet te onrealistisch maken.
En ik hoop dat dit hoofstuk veel heeft duidelijk gemaakt.
JE LEEST
Just different
Teen FictionDit gaat over een meisje die best gelukkig is en alles zit haar mee. Ofja alles liefde is niet haar sterkste kan en haar geheimen zijn niet zomaar geheimen! Ook komt ze in een andere wereld terecht want de dingen die ze kan zijn niet zomaar. Alles w...