(ʍαℓ૯ ૨૯αđ૯૨)➡ρ૨ѳℓѳg

95 21 19
                                    

DING DONG DING DONGG

"Perhatian kepada semua pelajar,sila pergi ke dewan sekarang.Diulangi..." Kedengaran suatu pengumuman yang disampaikan mengarah murid-murid sekolah privasi LIX, Seoul, Korea untuk ke dewan sekolah mereka. Barangkali pengetua ingin menganjurkan aktiviti lagi. Tahu-tahu sajalah, pengetua Lycee International Xavier ini cerewetnya mengalahkan anak dara di luar sana.

"Yes, tak belajar!!!" Jerit seorang lelaki bersurai jingga dan beiris hijau muda dengan tak tahu malunya. Rakannya disebelah hanya menguap.

"Buat apa pergi dewan..?"Soal rakannya itu malas.

"Itu tak penting! Asalkan tak belajar!!!" Jawab lelaki rambut berwarna jingga itu gembira.

"Hmm..kau ni memang suka tak belajar..Kan, Rizumu?" Ujar kawannya.

"Kau pun sama je, (Y/N).Taulah kau selalu dapat straight A, tapi tak semestinya kau boleh je duduk tido..."Balas Rizumu, mencebik. (Y/N) tersenyum kecil, tanda ia malas nak layan kawan karibnya itu.

"Mari ke dewan." Ajak (Y/N).

"Jom!!" Jerit Rizumu lagi.

(Y/N)'s pov...

Nama aku (Y/N) (L/N). 17 tahun, masih bujang. Aku bersekolah di sekolah privasi ini kerana arahan mutlak oleh kedua-dua ibubapa aku sendiri. Nasib ada Rizumu dan Aaron yang mendaftar sekolah ni sama-sama. Asahina Rizumu dan Aaron Suzuki, kedua-dua rakan sejawatan aku ni sorang perangai macam budak-budak 5 tahun, sorang lagi macam babun, suka nak bunuh diri tapi masih hidup sampai kini.

(Y/N)'s pov end...

Semasa dalam perjalanan ke dewan, tiba-tiba ada seorang pelajar lelaki yang mempunyai rambut biru gelap dengan atapan kantuknya menyapa (Y/N) dan Rizumu.

"Hai (Y/N), Rizu.."

"Hai juga, Kaneki," Balas (Y/N) dengan senyum kecil. "Hai Kaneki! Selamat pagi!" Seru Rizumu pula, tetapi selepas itu pinggangnya disiku (Y/N).

"Adui! (Y/N), sakitlah!" Katanya protes.

"Padan muka, lain kali jangan perli Kaneki depan-depan. Sifat dia yang suka tidur kan memang macam tu," Balas (Y/N). Rizumu mencebik,

"Tapi dia tak perasan kan? Saja je aku nak ucap selamat pagi," Wah, nampaknya Rizumu tidak suka mengalah. "Apa-apa sajalah, Rizumu. Malas aku nak debat dengan kau.." Gumam (Y/N) pasrah.

Mereka berdua terus berjalan beriringan sehinggalah tiba di hadapan pintu masuk dewan.

Kenapa tak masuk? Well, memang mereka berdua datang tiba-tiba pintu masuk dewan lelaki dikurumuni ramai pelajar lelaki. Apa yang menghalang pun tak tahulah dua sekawan itu.

Lima minit. Lima minit guys, laluan masih tak berganjak.

"Okey, aku kene tengok siapa yang jadi penghalang pintu ni. Rasa nak sepak je," Kata Rizumu yang dah hilang kesabaran. "Hmm..jom. Aku nak tengok jugak siapa yang berjaya buat roadblock ni.."

(Y/N) dan Rizumu keluar dari barisan panjang mereka dan meluru ke hadapan sehingga ke tempat yang dikurumuni pelajar lelaki.

🅜🅤🅡🅓.🅔🅡.🅖🅐🅜🅔.🅣🅔🅡🅨         [н.ι.α.т.υ.s]Where stories live. Discover now