6- Freier Fall

5.1K 29 37
                                    

'' Serbest Düşüş ''

  ( Yine ayrılık, yine hazin son... dedirten film. eşcinseller mutlu olamayacak mı arkadaş??! ) 

Brokeback Mountain'in ardından LGBTI sineması çok yol kat etti. Hala onun kadar başarılı bir film çekilmese de, selefi olacak filmlerin ciddiye alınmalarında çok yardımcı oldu, fakat ister istemez oluşturduğu iyi örnek film kalıbı diğer filmleri taklide kaçacak kadar etkilemeye başladı. Almanya yapımı Freier Fall'ın da bu tehlikeli sularda ustaca dolaştığını söyleyebiliriz; konu olarak filmi izlerken Brokeback Mountain'i anımsamamıza neden olsa da, film başarılı kurgusu ve yetenekli oyuncularıyla farklı ve kaliteli olmayı başarıyor. LGBTI filmler, özellikle Avrupa Sineması'nın yükselen trendlerinden; son yıllarda kalitesiz pornolardan farkı olmayan bir çok yapım sinema salonlarını meşgul etse de; Cahiers du Cinema dergisinin 2013 Yılının En İyi 10 filmi listesine giren Stranger by the Lake, Cannes'da büyük ödülü alan Blue Is The Warmest Colour ve LGBTI sinemasının yanında, bağımsız sinemanın da en iyi örneklerinden biri olmayı başaran Weekend gibi bir çok kaliteli örneklerle de karşılaştık. Freier Fall bu çizgiye yaklaşamasa da filme hakkını vermek için kaliteli bir çizgide durduğunu söylemek gerekir.

Freier Fall'ın yönetmenliğini ilk uzun metrajlı filmini çeken Stephan Lacant üstleniyor. Senaryo yazarlığını ise kendisinden daha tecrübeli Karsten Dahlem ile birlikte yapmışlar. Film kesinlikle bir yönetmenlik harikası değil ama Stephan Lacant kötü bir iş çıkarmamış, akıllıca yazılmış sahneler baş rolde ki iki oyuncunun büyülü performanslarıyla buluşunca yönetmenin üstüne çok fazla sorumluluk kalmamış. Festival filmlerinde bolca karşılaştığımız plan-sekans çekimlere yer verilmemiş ve görkemli bir sinematografiye sahip değil.

Marc çevik kuvvet olmak için eğitimde olan bir polistir. Eğitim sırasında pek başarılı olamayan Marc'a, kendisi de eğitimde olan oda arkadaşı Kay yardım etmeye ve arkadaş olmaya başlarlar. Aralarında adını koyamadıkları bir çekim oluşmaya başlayınca Marc, Kay'a karşı agresifleşmeye başlar fakat Kay'ın yardımlarıyla eğitiminde başarılı olunca Kay'den özür diler ve yeniden arkadaş olurlar. Bir zaman sonra aralarında ki duygusal ve cinsel çekime Marc'da engel olamayınca cinsel bir ilişki yaşarlar. Marc'ın aynı zamanda hamile bir sevgilisi vardır ve ailesinin baskısı ile daha rahat bir hayat yaşamak için taşraya ailesinin yanına taşınır. Kay ile yaşadıklarını tek seferlik bir ilişki olarak düşünürken, eğitimden sonra Kay'ın tayinini özellikle Marc'ın olduğu polis merkezine aldırması ile hayatı alt üst olur. Kay'a aşık olmaya başlar fakat bir yandan da orta sınıf hayatının konforundan da vazgeçmek istememekte, hayatının temellerini yerinden oynatmak istememektedir.

Freier Fall, homofobinin insanları fiziksel ve ruhsal olarak ne kadar yıpratabildiğini gerçekçi ve etkileyici bir dille anlatmayı başarıyor. Filmin baş rol oyuncuları Hanno Koffler ve Max Riemelt arasında ki kimya çok iyi bir şekilde tutmuş ve oyuncuların performansları göz dolduruyor. Karakterlerin eş cinsel olup olmadıklarını sorgulamanıza yer bırakılmayacak şekilde tüm sahnelerde aralarında yükselen cinsel çekim ve hissedilmesi istenen duygular seyirciye aktarılmaya başarılıyor.

2013 yılında gösterime giren Freier Fall, Berlin Film Festivalin'nin Perspektive Deutsches Kino bölümünün açılışını yaptı ve bir çok eleştirmen tarafından da olumlu geri dönüşler aldı. Objektif bir sinema seyircisi gözüyle izlediğiniz de, karşınızda başarılı ve çok iyi kotarılmış güzel sahnelere sahip bir film var.

 Objektif bir sinema seyircisi gözüyle izlediğiniz de, karşınızda başarılı ve çok iyi kotarılmış güzel sahnelere sahip bir film var

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
LGBTI+ " Gay Film/Dizi Önerileri "Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin