01

2.6K 98 17
                                    

Karın yağışı kışın çoktan geldiğini haber verirken İngiltere'de gazetelerin manşetlerini süsleyen tek bir haber vardı.

WHİTLEY AİLESİ İFLASIN EŞİĞİNDE!

İngiltere'de Whitley ailesinin haberlerini gazetede görmek kızlarının skandalları sayesinde çok normaldi. Ama zenginlikleriyle sosyetenin iştahını kabartan ailenin birden böyle iflasına şahit olmak herkes için olağanüstü bir olaydı.

Whitley ailesinin o verdiği büyük baloyu da sadece kızlarına soylu koca bulmak için Anna Whitley'in çaresizce düzenlediği ortaya çıkıyordu. Şimdi geriye sadece talipleri beklemek kalıyordu.

Kahya Dillon gelen mektupları çoktan leydi Anna'ya iletmişti. Anna kızları Margaret, Laura ve aralarında yaşça en küçükleri olan Eleanora'yı karşısına aldı. Yanıbaşında mektupları inceleyen kahyaya döndü.

"Borçları hatırlatmaktan başka gelen mektup var mı?" Kahya Dillon bütün mektuplara tek seferde göz gezdirip "Sevgili Anna Withley'e" yazılı birinci mektubu açarak onu merakla bekleyen evin hanımı leydi Anna'ya uzattı. Kızları da Anna kadar heyecanlıydı. Margaret Laura'ya göz kırparak mektubun ikisine geldiğini işaret etti.

"Evin büyükleri olarak bize gelmesi en uygunu olur."

Laura ablası Margaret'a bakarak iç çekti. "Balonun en güzel kızı bizdik. Tüm gözler bizim üzerimizeydi." Margaret başını dik tuttu. "Birileri içkiyi fazla kaçırıp kendini havuza atana kadar öyleydi."

Gözlerini tekli koltukta süt dökmüş kedi gibi oturan Eleanora'ya çevirdi.

Eleanora zayıf, çelimsiz ama dediğim dedik bir kızdı. Ahım şahım bir güzelliği yoktu ama her nasılsa istediği her şeyi yaptırabilecek bir endamı vardı. Baloda kendisine talip çıkmaması için elinden geleni yapmıştı. Sosyetenin yakışıklı çapkını Marki Darian Francis eğer o baloya katılsaydı balonun en güzel kızı olacağını adı gibi biliyordu. Marki Darian Francis'i hep gazetelerden takip etmişti. Geçen yıl büyük yangında hayatını kaybedenlerin aileleri için verilen yardım yemeğine Francis ailesi ev sahipliği yapmış ve Eleanora orada Darian Francisle tanışma fırsatını yakalamıştı. Gazetelerde yazılıp çizilen şeylerin aslında bir uydurma olduğunu ve Marki Darian'ın ne kadar nazik bir erkek olduğunu katıldığı bu davette anlamıştı. Darian'la yaptığı kısacık sohbet, hayatının en güzel anı olarak hafızasına kazınmış ve Marki Darian'ın verdiği kırmızı gülü ise hayatının sonuna kadar saklayacağına söz vermişti.

Eleanora başını annesine çevirip gönülsüzce tekrar özrünü diledi.

"Tekrardan özür dilerim."

Margaret ve Laura, Eleanora'ya bu vurdumduymaz tavrı için ayıplayıcı bir bakış attılar ama Eleanora hiç oralı değildi. Hatta bir an önce mektupların okunmasını ve en çok sevdiği şeyi yapmayı, at binmeyi istiyordu.

Leydi Anna yüzünde tebessümle birinci mektubu bitirip ikinci mektuba geçtiğinde yüzü gece ayazı yemiş gibi gerginleşti. İkinci mektubu kıvırıp bacakları insan siluetini andıran küçük masaya bıraktı. Birinci mektubu eline aldı.

"Tebrikler Margaret."

Leydi Margaret büyük bir zafer kazanmış edasıyla göğsünü dışarı çıkarıp sırtını dik konuma getirdi. Pür dikkat annesini dinlemeye başladı.

"Marki Darian Francis seninle geçen yıl yardım yemeğinde tanıştığını, seni çok beğendiğini ve sana bu yüzden bir gül hediye ettiğini yazmış." Margaret olduğu yerde çığlığı basıp bir yandan da Laura'nın ellerini sıkıca tuttu. Leydi Anna gülümseyerek kızına bakıp sözüne devam etti. "Yani Francis ailesi bizi haftaya cuma evlerine davet ediyorlar. Seni daha yakından tanımak için..."

Margaret ikinci bir çığlığı atacaktı ki Eleanora koltuğundan fırlayıp öfkeli bakışlarla Margarete baktı.

"Bunda bir yanlışlık var!" Margaret ve Laura birbirlerine anlamsız bir şekilde bakış attılar. Leydi Anna ayağa kalkıp "Ve sen Eleanora..." dedi.
Eleanora ipek gibi savrulan sarı saçlarını geriye atarak bakışlarını annesine çevirdi.

"Bu akşam yola çıkıyorsun, hazırlan."

"Ne!" Eleanora, annesine gözlerinden yavaşça süzülen yaşlarla birlikte anlamsızca baktı.

"Aberdeen Dükü Frank Ferguson, oğlu Marki Alexander Galvin Ferguson için seni evine davet ediyor." Leydi Anna kızı Eleanora'nın yanına yaklaşıp ince pamuk gibi beyaz ellerini tutup konuşmasına devam etti.

"İşin garibi mektup bizim iflasımız duyulmadan önce gönderilmiş. Yani hemen yola çıkmalısın ki vazgeçtikleri mektup bize ulaşmadan orada olmalısın." Leydi Anna, Eleanora'nın ellerini bir hışımla bırakıp Margaret'a döndü.

"Hemen hazırlıklara başlayalım."

Eleanora ise ablasının arkasından bakarken akan her gözyaşında Margaret'in yerinde olmayı diledi...

Arkadaşlar elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum lütfen beğendiyseniz yorum yapmayı ve oy vermeyi unutmayın. Bu şekilde yeni bölümler arka arkaya gelecek. Çok teşekkürler destek olan herkese =)

Görsel: Leydi Eleanora Whitley

BELALI LEYDİ Eleanora #Wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin