4. fejezet

313 14 0
                                    

Reggel az ébresztőórám csipogására ébredtem. Álmosan kinyomtam, majd megnéztem az időt. 6:30. Pont időben. Kikászálódtam az ágyból, majd befordultam a fürdőszobába. Fogat mostam, majd kifésültem a hajam. Befontam és feltűztem egy kontyba. Ezután visszamentem a szobánkba, ahol Emily épp ébredezett. Kinyitottam a szekrényt és hosszú keresgélés után megtaláltam a fehér lovaglónadrágomat. Ezután kivettem a névreszóló pólómat. Hátul a nevem volt leírva, elől az embléma kékkel rajzolva. Felvettem mindkettőt és lesétáltam a lépcsőn. Bementem a konyhába és rápillantottam a faliórára. 6:53. Egész jó gondoltam. Ekkor észrevettem az asztalon a gofrit.
-Kész a reggeli. Egyél, különben éhes leszel!-fogta meg a vállam anyu.
-Oké!-azonnal rávetettem magam a tejszínhabos gofrira. Már nagyon izgultam a legelső díjugrató versenyem miatt. Ez egy kezdő verseny, de más lovardákból is jönnek indulók. 7 óra volt, amikor elindultunk anyuval. A verseny 9-kor kezdődött, de a lovasoknak már legkésőbb fél 8-ra oda kellett érniük. Amikor megérkeztünk, az első utam az istállóba vezetett.
-Álom, fel vagy készülve a versenyre?-kérdeztem barátságosan. A pej kanca azonnal felém nézett én pedig megsímogattam a pofáját. A nyugodt hangulatú istállóban mindenki nyüzsgött. Valaki épp a lovát ápolta, de már valaki nyergelte is.
-Gyerünk!-lóvakarót ragadtam, és tisztítani kezdtem a lovamat. Letisztítás után befontam és bogyókba kötöttem a sörényét és a farkát halszálkába fontam. Felnyergeltem és kivezettem.
-14. leszel!-jött oda hozzám anyu. Ekkor apu is odajött Emily-vel és a karján Ericcel.
-Sok sikert!-ölelt meg a kishúgom.
-Gyere Emily! Mi elmegyünk és leülünk a lelátóra.-mondta apu és
elindultak.
Anyu feltűzte a pólóm elejére és hátuljára a 14-es sorszámot.
-Kész vagy!-körbeforgatott. Ekkor a hangszóróban bemondták:
ELSŐ VERSENYZŐ CLARA SMITH ÉS ÁRNYÉK!
-Már az első van?-hirtelen ezernyi pillangó szabadult fel a gyomromban. Remegő kézzel húztam fel magam Álom hátára. De tudtam, hogy nem izgulhatok, mert Álom is átveszi az érzéseimet.
-Ne izgulj, jó leszel!-anyu bíztatott.
-Köszönöm!-a sarkammal gyengéden megnyomtam Álom oldalát, mire ő lépni kezdett. Beálltam a hosszú sorba. Hol van Jane? de nem sokáig töprengtem.
-Jane az egyik bíró!-a meglepettségtől kissé hangosabban mondtam a kelleténél, ezért Álom felemelte a fejét.
-Nyugi kislány nyugi!-suttogtam hozzá, miközben a nyakát símogattam.
Szépen haladt a sor, és egyszer csak bemondták a nevemet:
KÖVETKEZŐ VERSENYZŐ ELLA WILSON ÉS ÁLOM!
-Én jövök!-vettem egy mély levegőt.
-Hajrá!-anyu megszorította a kezem, mielőtt elindultam.
Megpaskoltam Álom nyakát, maj vágtába ugrasztottam. Most nem a félelem vagy az izglom uralkodott el rajtam, hanem a koncentráció. Szembenéztem az első akadállyal. Egy sima három rudas akadály, a kék, a piros és a fehér színek játszottak benne. Ahogy egyre közeledtünk, éreztem, hogy Álom egyre gyorsul. Könnyen átugrottuk. A pálya összesen öt akadályból állt. A második is hasonló volt, csak a színösszeállítás zöld és sárga volt. Ez is könnyű volt. A többi akadály négy rudas volt. Ám az utolsó egy triple bar volt. Ezt még nem vettük! Borzasztóan féltem. Az agyamban káosz uralkodott. Egyre közeledtünk az akadályhoz. Visszafolytottam a lélegzetem. Álom ugrott. Éreztem, hogy a lábam kijött a kengyelből. Féltem előredőlni. Álom átugrotta hibátlanul. Már csak az idő számított. Ha túl mentem a 10 percen, akkor nem lehetek első. Közben észrevétlenül visszaraktam a lábamat a kengyelbe. Pár pillanat múlva a hangosbemondó recsegni kezdett:
9 PERC 53 MÁSODPERC! EZZEL ELLA WILSON AZ ELSŐ HELYRE LÉP, MEGELŐZVE SCARLET HILLT!
-Szuper ügyes voltál!-ölelt át anyu, miután leszálltam Álomról.
-Igazából Álom volt az ügyes.-odanyújtottam neki egy répát, ő pedig két falattal befalta az egészet-De most innia kell.-egy vödröt hoztam, amit félig megtöltöttem vízzel.
Megérkeztek apuék is.
-Első vagy! Első vagy!-ugrándozott Emily körülöttem.
Miután mind a 21 versenyző teljesítette a pályát, délben elkezdődött az eredményhirdetés. Az 5. helyezettől kezdték. Mikor már a 3.-at mondták, felültem.
MÁSODIK HELYEZET SCARLET HILL DEBÓRÁVAL!
ÉS VÉGÜL AZ EGYETLEN, AKI NEM KAPOTT HIBAPONTOT, ELSŐ HELYEZET ELLA WILSON ÁLOMMAL!
Apu és anyu tapsoltak, Emily ugrándozott. Lassan lépésbe indítottam a pej kancát és megálltunk, hogy a kék színű szalagot feltűzzék a pofaszíjára, nekem pedig átadták a kicsi arany, ágaskodó ló alakú kupát, aminek a talpába bele volt vésve:
V. Amatőr díjugrató bajnokság Liverpool I.helyezet

-Ügyesek voltunk!-öleltem át Álom nyakát, mikor elbúcsúztam tőle.Ő csak horkantott egyet. Én megfordultam és kimentem az istállóból. Kinyitottam a hátsó ajtót és beültem Emily mellé.
-Nagyon ügyes voltál, kislányom!- mondta apu miután elindultunk.

Helló!Nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy a "lovas" kategóriában ma elértük a 3. helyezést! Ennek örömére hoztam egy izgalmasabb részt, és a következő vasárnapra vagy hétfőre várható! Addig is sziasztok!

A csodalovas /BEFEJEZETT/Where stories live. Discover now