Prolog

1.1K 57 2
                                    


[Waktu Malam]

Ejojo dan Tengkotak sedang merancangkan sesuatu di luar kapal angkasa mereka. Borara kata,"Tapi, mereka adalah budak yang paling kuat dalam satu galaxy." Ejojo kata,"Ye, aku tahu. Tapi, kita perlu satu alien untuk memasangkan senjata yang lebih kuat daripada mereka dan aku tahu siapa alien itu tapi, aku perlu bantuan kau semua."

Ejojo dan Tengkotak masuk ke kapal angkasa mereka masing-masing. Mereka mula bergerak ke tempat lain untuk mencari satu alien.

Hampir 15 minit, mereka sampai ke satu tempat, dekat dengan tempat barang rongsokan. Mereka nampak satu alien bersama robot ungunya. Ejojo menunjuk ke arah alien itu dan kata,"Itu dia." Tengkotak jalan ke arah alien itu dan Borara menyebut nama dia,"Adudu dan Probe.." Alien yang bernama Adudu, memandang ke belakang dan terkejut. Dia tak mengharapkan mereka untuk datang dan berjumpa dengan dia. Adudu tanya dengan suara kuat,"Kau... Apa kau nak hah!?" Gaganaz jawab,"Sabar, Adudu. Kami bersama Ejojo perlu bantuan kau." Adudu kata,"Ceh.. Lepas apa kau dan Ejojo dah buat kepada kami, kau perlu bantuan kita!?" Robot ungu yang bernama Probe, kata,"Ha'ah! Kalau kau perlu bantuan kami, dalam mimpi la!"

Gaganaz mula rasa marah. Dia ingin menumbuk muka Adudu dan menghancurkan Probe. Tapi, Kikita berhentikan dia dan kata,"Biar aku berbual." Kikita memandang Adudu dan kata,"Adudu, kalau kau bantu kami, aku akan jadi teman gadis kau."

Heh, confirm dia akan bantu kita kalau aku cakap seperti itu. Fikir Kikita. Tapi, dia salah. Adudu kata,"Ceh, jangan harap la.. Lebih baik aku single.." Kikita berdiri seperti batu. Dia tak fikir yang Adudu akan cakap seperti itu. Borara kata,"Ish! Kau berdua cakap dengan jelas boleh tak!? Biar aku berbual."

Borara melangkah ke depan dan kata,"Kami perlu bantuan kau untuk memasangkan senjata. Lepas itu, kami boleh menghapuskan Elementals. Kalau kau sertai bersama kami dan juga Ejojo, sama-sama kita balas dendam mereka!" Probe kata,"Haih.. Kenapa tak jelaskan dalam pertama... Jadi, encik bos nak kita menyertai dengan mereka ke?" Adudu fikir. Tengkotak diam sekejap dan mengharapkan Adudu sertai bersama mereka. Adudu mula bersuara,"Baik la. Kami akan sertai bersama kau semua." Senyuman jahat muncul di wajah mereka.

The Power of Elemental Siblings [COMPLETED]Where stories live. Discover now