Permulaan kebencian

565 35 6
                                    


A/n: Di atas adalah bilik masing-masing

 


Danial tak terkejut bila Ochobot memberitahu dia apa yang sedang berlaku di bilik ruang tamu dan juga tentang batu permata. Danial kata,"Seperti yang aku fikirkan... Aku rasa Khyle sudah mula melakukan tugas dia." Tok Aba tanya,"Tugas seperti apa?" Danial jawab,"Membuat cucu-cucu kamu benci satu sama lain. Ini baru langkah pertama. Dia buat salah satu elementals menyakitkan hati yang lain. Seterus, dia mungkin guna satu lagi elementals untuk memusnahkan sesuatu di sekelilingnya."

Sambil Danial sedang berbual, tiba-tiba, Ais jerit nama Blaze. Tok Aba kata,"Eh, suara itu dari bilik Ais dan Blaze." Danial, Ochobot dan Tok Aba bergegas ke bilik Ais dan Blaze.

Bila mereka sampai ke situ, tempat itu hangus. Tok Aba tanya,"Apa yang berlaku?" Ais jawab,"Blaze hanguskan bilik kita. Nasib baik aku mempunyai kuasa air.." Danial tanya,"Mana Blaze sekarang?"

Sebelum Ais nak menjawab soalan Danial, tiba-tiba, Thorn pula yang jerit nama Blaze. Ochobot kata,"Di taman!" Mereka tiga bergegas di belakang rumah.

Mereka nampak Blaze sedang membakar tumbuhan Thorn dengan gembira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka nampak Blaze sedang membakar tumbuhan Thorn dengan gembira. Ochobot nampak permata yang sama di atas Blaze. Dalam beberapa saat, permata itu pun hilang. Mata Blaze menjadi biasa. Sejak mata Blaze sudah menjadi biasa, dia lihat di sekelilingnya dan tanya,"Eh? Apa jadi tadi?" Thorn jawab dia,"Kau bakar tumbuhan aku!!" Ais jerit dari bilik tingkapnya,"Dan kau juga hangus bilik kami!" Blaze kata,"K-Kerja aku!? Aku tak ingat yang aku membakar tumbuhan kau dan hangus bilik kami." Danial kata,"Eh, erm.. Sabar dulu. Biar saya, Aina dan Aiman uruskan hal ini."

Danial terus masuk ke dalam rumah untuk mencari Aina dan Aiman. Thorn kata,"Ish! Habis tumbuh-tumbuhan kesayangan aku! Aku benci kau!" Lepas itu, Thorn terus masuk ke dalam rumah. Blaze bergumam nama Thorn,"Thorn..."

Khyle gelak jahat dan bergumam sendiri,"Heh, satu elemental sudah mula benci. Hmm.. Mungkin aku patut guna lagi dua elementals. Dengan cari itu, mereka akan cepat benci satu sama lain."

Danial dapat cari Aiman saja tapi, dia tak tahu di mana Aina berada sekarang. Danial kata,"Mana Aina? Aku perlu dia.." Aiman kata,"Haih.. Pergi la ke bilik dia dan periksa kalau dia ada di situ atau tak." Danial kata,"Yelah, yelah. Aku nak pergi la ni.. Ikut aku. Aku perlu berbual bersama kau dan Aina sama-sama."

Danial dan Aiman naik tangga rumah untuk pergi ke bilik Aina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Danial dan Aiman naik tangga rumah untuk pergi ke bilik Aina.

Danial dan Aiman naik tangga rumah untuk pergi ke bilik Aina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aina tak ada dalam biliknya. Eh? Dia tak ada di dalam bilik juga? Mana dia ni... Danial fikir. Aina tiba-tiba muncul di belakang mereka berdua dan tanya,"Kau cari aku ke?" Danial dan Aiman terkejut. Danial jawab,"Ha'ah. Kita perlu beli barang untuk Blaze, Ais dan Thorn." Aiman tanya,"Barang apa?" Danial jawab,"Untuk Blaze dan Ais, kita perlu beli banyak barang untuk bilik mereka. Untuk Thorn pula, kita beli pasu baru sejak pasu dia sudah pecah. Kita akan beli biji tumbuhan juga. Aku pasti biji tumbuhan Thorn sudah habis." Aina kata,"Hmm.. Ok la." Mereka salin baju dulu di dalam bilik mereka masing-masing.

Lepas itu, mereka menaiki kereta untuk bergerak ke tempat lain untuk beli barang-barang yang Danial mengatakan tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lepas itu, mereka menaiki kereta untuk bergerak ke tempat lain untuk beli barang-barang yang Danial mengatakan tadi. Bila mereka sudah beli, mereka terus balik ke rumah.

Danial buka pintu rumah dan nampak rumahnya berselerak. Aina terkejut dan fikir, Haih... Aku kena kemas rumah ini sendiri nanti.. Kenapa la aku menderita hidup aku.. Bukan rumah saja yang berselerak. Tapi, rumahnya senyap. Aiman tanya,"Kenapa senyap? Apa yang berlaku?" Tok Aba tiba-tiba muncul dari belakang mereka dan jawab,"Hmm.. Sebab permata yang Ochobot sedang bercakap tadi."

Mereka tiga terkejut dan memandang ke arah Tok Aba. Aiman tanya,"Apa yang berlaku." Tok Aba jawab,"Hmm.. Pertama, dua cucu Atok telah dikawal oleh permata itu. Lepas itu, mereka berselerakkan satu rumah. Tak lama nanti, mereka menjadi biasa. Tapi, pada masa yang sama, lagi dua cucu Atok memusnahkan rumah belakang kami. Dalam beberapa saat, mereka menjadi biasa. Sejak satu rumah kami berselerak, semua cucu-cucu Atok tiba-tiba mula bergaduh." Aina kata,"Ni mesti kerja Khyle! Tunggu la dia.." Danial tanya,"Macam mana kau boleh tahu yang ini kerja Khyle?" Aina jawab,"Aku ada dengar perbualan kau bersama Tok Aba dan Ochobot tadi." Danial kata,"Oh, patut la kau tahu.."

The Power of Elemental Siblings [COMPLETED]Where stories live. Discover now