Mengalahkan musuh

573 27 3
                                    


Enam permata itu pergi ke Elementals masing-masing. Elementals bingung dan tanya,"Eh? Batu apa ini?" Gempa jawab,"Itu bukan batu saja. Ia adalah batu permata, Blaze." Hali tanya,"Permata ini boleh buat apa?" Aiman jawab,"Ia boleh buat kau dua kali lebih kuat daripada musuh kau." Danial menambah ayat,"Dan kau ada peluang untuk mengalahkan musuh kau." Aina kata,"Tapi, kita tak boleh apa-apa kan kepada Adudu dan Probe." Solar kata,"Eh? Mereka dua adalah jahat. Sama seperti Tengkotak dan Ejojo." Gempa kata,"Betul tapi, dia kata yang dia ingin sertai bersama kami. Jadi, aku dan Aina benarkan dia untuk sertai bersama kita. Kalau dia ada buat apa-apa salah, Aina akan urus dengan mereka sendiri." Kaizo kata,"Hmm.. Lebih ramai lawan dengan musuh kami, lebih cepat kita mengalahkan mereka. Sejak kau semua datang ke sini, aku ingin kau semua berehat. Aku pasti kau semua penat."

Mereka semua berpecah. Sesiapa ingin berehat, mereka boleh rehat di bilik rehat dalam kapal angkasa Aina atau Kaizo. Ada yang berbual satu sama lain. Tok Aba dan Ochobot sedang membuat air untuk cucu-cucu dia dan yang lain. Aiman tanya,"Sejak bila Tok Aba bawa barang-barang Atok?" Tok Aba jawab,"Bila kita nak ke mana-mana, Atok selalu bawa paket koko untuk buatkan air." Aina kata,"Fuh! Boleh Aina ambil dua paket? Aina nak buat air sendiri di rumah satu hari nanti." Tok Aba kata,"Ambil sepuluh paket pun boleh. Tok Aba bawa seratus paket dalam satu bakul."

Tok Aba berikan sepuluh paket Koko kepada Aina. Bila Gempa nampak banyak paket Koko dalam bakul, dia kata,"Banyaknya! Tok Aba memang terbaik la. Boleh la jual di sini. Confirm ramai nak beli." Ochobot kata,"Aku tak terbaik ke? Aku selalu tolong Atok kau." Gempa kata,"Hah... Yelah, yelah. Kau pun terbaik."

Beep! Beep!

Aiman keluarkan komunikatornya. Dia lihat dan tersembuh air ke kanannya. Danial tanya,"Kenapa dengan kau, Aiman?" Aiman mengelap mulut dia dengan tangannya sejak dia tak ada tisu. Aiman jawab,"Kapal angkasa Tengkotak sedang dalam perjalanan ke sini."

Aina tanya,"Apa!? Sejak bila kau dapat komunikator itu? Dan macam mana mereka tahu kita berada di sini?" Aiman jawab,"Soalan pertama, Probe berikan komunikator ini tanpa sesiapa tahu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aina tanya,"Apa!? Sejak bila kau dapat komunikator itu? Dan macam mana mereka tahu kita berada di sini?" Aiman jawab,"Soalan pertama, Probe berikan komunikator ini tanpa sesiapa tahu. Soalan kedua, aku tak tahu macam mana mereka tahu." Aina dan Gempa teringat sesuatu. Mereka berdua memandang sama-sama dan fikir benda yang sama,"Adudu! Dia memang nak kena!"

Di kapal angakasa Tengkotak, Probe mula rasa takut. Dia kata,"Habis la kita, encik bos! Aina confirm akan tahu yang kau beritahu kepada Borara." Adudu kata,"Ish! Perlahan sikit suara kau, Probe! Memang dia akan tahu nanti. Tapi, aku akan jelaskan kepada dia nanti."

10 minit kemudian...

Kaizo dan lain sudah bersedia untuk menyerang Tengkotak tak lama nanti. Bila kapal angkasa Tengkotak makin dekat dengan Stesen TAPOPS, Tengkotak dan Ejojo keluar dari kapal angkasa dan terus menyerang mereka. Aina dan Gempa sedang mencari Adudu.

Bila mereka dapat jumpa Adudu, Aina mula cekik Adudu. Probe mula panik dan kata,"Alamak! Encik Bos!! Apa aku patut buat!?" Gempa ketuk kepala Probe dan kata,"Ish! Bising betul la!" Aina kata,"Kau!! Kau tipu kita!!" Adudu kata,"M-Mana ada! Aku belum jelaskan rancangan aku kepada kau lagi la!" Aina menyepetkan mata dia dan lepaskan Adudu. Aina kata,"Cepat jelaskan rancangan kau kepada kita." Adudu menghela nafas dan tanya dulu,"Pertama, Elementals lain sudah dapat permata masing-masing?" Aina jawab,"Sudah.." Adudu kata,"Bagus. Untuk mengalahkan Tengkotak dan Ejojo dengan permata itu, mereka perlu sebut nama elemen mereka. Permata mereka akan bercahaya dalam beberapa saat. Lepas itu, portal akan buka di depan mereka. Suruh Elementals menolak mereka ke dalam portal itu dan tutup." Aina kata,"Baik la. Aku faham. Kau dua pergi sembunyi." Aina terus lari ke tempat lain untuk mencari adik-beradik Elementals.

Batu permata Elementals bercahaya untuk sebentar saja kerana ia menambah kuasa lebih kepada mereka. Taufan kata,"Fuh! Kita makin kuat la!"

Bila Aina dapat cari Elementals, dia memberitahu kepada mereka apa yang Adudu bilang dia tadi. Elementals faham dan terus mengelilingi Tengkotak bersama Ejojo. Adudu dan Probe sembunyi di satu tempat. Elementals mula menyebut nama elemen mereka.

"Tanah!"     -     Gempa

"Petir!"        -     Hali

"Angin!"      -     Taufan

"Api!"           -     Blaze

"Air!"            -      Ais

"Daun!"        -     Thorn

"Cahaya!"    -      Solar

Kali ini, batu permata Elementals mula bercahaya lagi lama dan portal pun muncul di depan Tengkotak dan Ejojo. Borara kata,"Eh, Alamak! L-Lari!"

Tengkotak dan Ejojo nak melarikan diri tapi, tak jadi. Elementals guna kuasa mereka dan masukkan musuh mereka ke dalam portal. Lepas itu, mereka tutup portal itu. Permata itu berhenti bercahaya. Aina kata,"Yay! Kita sudah mengalahkan mereka!" Adudu kata,"Eh, kejap. Belum lagi."

Adudu lihat di sekeliling dia dan nampak seorang lelaki dengan Super Taser X. Dia mensasar Aina. Adudu kata,"Khyle!? Aina, elak!" Aina tak elak kerana dia tak tahu apa yang berlaku tapi, bila dia pandang ke kiri, dia nampak sesuatu bercahaya yang sedang menuju ke arahnya.

Pada masa yang sama, Danial dan Aiman guna cermin besar untuk mencerminkan arah Khyle. Khyle bergumam sendiri,"Alamak.." Khyle pula hilang nyawa dia (Kesian.. Sorry Khyle). Adudu tanya,"Macam mana kau berdua dapat cermin itu?" Aiman kata,"Probe yang berikan kepada kami." Adudu kata,"Oh. Kerja baik, Probe. Sekarang, kita perlu balik ke Planet Bumi." Aina tanya,"Nak kita hantar kau balik?" Adudu jawab,"Tak perlu. Aku guna je la kapal angkasa Tengkotak. Boleh teleport ke tempat lain. Kami pergi dulu." Aiman kata,"Ok, berhati-hati~"

Adudu guna kapal angkasa Tengkotak untuk balik ke Planet Bumi. Danial kata,"Sejak kau semua sudah selamat, kita akan hantar kau balik ke Planet Bumi juga." Gopal pandang ke arah Kaizo dan tanya,"Kapten, boleh kami balik ke?" Kaizo jawab,"Hmm.. Tapi, aku perlu kau dan kawan-kawan untuk selesaikan misi." Yaya kata,"Haih... Nampaknya kita mesti duduk sini sampai-" Kaizo memotong ayat Yaya dan kata,"Aku main-main je la. Haha."

Semua pandang Kaizo dengan muka 'what the...' . Kaizo lihat mereka dan tanya,"Apa?" Gopal jawab,"Kapten tak pernah main-main dengan kita. Selalunya, serius saja." Kaizo kata,"Salah ke? Haih.. Sudah la.. Pergi balik ke Planet Bumi kau." Gopal kata,"Hmm.. Ok la. Jom semua." Aiman kata,"Kita akan jumpa lagi, Kaizo." Kaizo kata,"Hah... Yelah, yelah. Jumpa lagi.."

Semua kecuali Kaizo, Kokoci dan Motobot masuk ke dalam kapal angkasa. Aina akan memandu tapi, kelajuan dengan normal. Mereka pun balik ke planetnya. Kokoci kata,"Kita masuk dalam dulu." Kaizo kata,"Baik la." Kokoci dan Motobot masuk ke dalam untuk menguruskan sesuatu. Kaizo masih berdiri di luar. Dia senyum dan fikir,  Jadi, ia benar yang batu permata elemen masih wujud. Hmm.. Sejak adik-beradik Elementals dapat permata mereka masing-masing, mungkin kita akan memanggil mereka 'The Power of Elemental Siblings'.

 
A/n: Honestly, Author tak tahu macam mana nak end. So, I ended up that Kapten Kaizo akan berkata dengan tajuk cerita ini. Thx kepada sesiapa yang VoMen ^-^

The Power of Elemental Siblings [COMPLETED]Where stories live. Discover now