Hann ♠ 07

572 56 2
                                    

"Weh Junho asal kau nampak gelisah ni?" soal Jeonghan yang tampak risau melihatkan wajah sahabatnya yang kelihatan amat murung sekali.

"Jeonghan... aku nampak sesuatu semalam."

"Hah nampak apa? Hidayah? Hahaha."

Jeonghan masih dengan lawaknya yang hambar itu.

"Dey, jangan nak bergurau la! Semalam aku nampak sesuatu masa aku masuk dalam bilik Eunhye," Junho menhirup kopi panas di hadapannya. "Aku nampak Eunhye menangis semalam sambil peluk gambar aku. Serius, aku tak faham! Dia sedih sebab apa sampai menangis teruk siap peluk frame lagi?"

"Ish ish ish..." kepala Jeonghan digeleng beberapa kali. Kipas di tangan diletakkan dahulu di atas meja kecil.

"Ada la tu benda yang dia simpan. Mungkin dia sedih sebab dia ada masalah yang tersendiri. Atau mungkin dia rindukan seseorang. Atas sebab dia takde frame gambar orang tu, dia bahan yang kau punya la nak buat acah feeling. Hey keke, do you love me ah yehett!"

Junho menjeling Jeonghan yang gigih menari. Orang tengah serius dia sibuk buat lawak old school pula.

"Kenapa? Kau risaukan Eunhye eh?"

"Entah. Aku pun tak pasti."

"Junho, kau tak pernah terfikir yang sayang kau lebih daripada seorang 'abang'?"

"Hah? Taklah."

"Yeke? Habistu kenapa kau risau, caring, selalu senyum nampak dia dan kau dah makin sembuh sejak kebelakangan ni. Maksud aku, dia hadir membawa cahaya kepada kau kecuali cahaya keinsafan. Hahahaha."

"Weh kau ingat lawak ke?" dijelingnya Jeonghan sekali lagi.

Dengan gediknya Jeonghan membalas, "Hehehe biasa la lawak perempuan."

"Ceit, dasar lelaki tak tahu malu!"

"Amboi sedap mengata. Apapun kalau itu jawapan kau, aku takkan bantah. Tapi aku nak pesan satu jer, jangan sampai kau hilang dia dulu baru kau sedar betapa berharganya budak perempuan tu yang hadir membawa pelangi ke dalam hidup kau."

"Aku takkan menyesal percayalah." kata Junho dengan nada yakin.

Dia yakin dia takkan menyesal jika kehilangan Eunhye. Mungkin.

TBC

[ C ] Salah Chat + HANNWhere stories live. Discover now