"Hiks... Junho. Kenapa kau buat aku macam ni? Aku ingat kau suka aku. Bukan ke sepatutnya aku dan kau bersama."
Eunhye memeluk erat lututnya. Tangisannya makin menjadi apabila awan mula mendung menandakan hujan akan turun. Bahu terhincut-hincut menangis. Dia tahu dia sepatutnya bahagia demi Junho. Tapi dia juga manusia yang punya hati. Dia juga layak untuk bahagia. Mungkin bukan dia yang layak bersama dengan Junho.
Eunhye tersentak saat tubuhnya dipeluk erat dari belakang. Dia mengerling ke belakang lalu tersenyum.
"Ini mimpi ke? Shin? Apa awak buat kat sini?"
"Shh, menangislah."
Eunhye mengangguk lemah lalu dalam dakapan erat lelaki itu, dia menangis semahunya.
"Terima kasih, Shin. Sebab... sebab kau ada dengan aku. Kau pergi mana selama ni hah? Kau jahat! Kenapa kau buat aku macam tu? Kau tahu tak aku rindukan kau? Siapa yang nak ejek aku dah lepas ni? Tolonglah jangan hilang lagi."
Shin tersenyum manis lalu tangannya menyapu bersih tangan mulus milik Eunhye,"Janji, lain kali aku takkan menghilang dah. Aku cuma kena tahan kat hospital itu jer."
"Apa? Kau sakit ke? Kenapa kau tak cakap kat aku?" dada Shin ditumbuk perlahan.
"Aku rela sakit daripada tengok kau risaukan diri aku Eunhye."
"Kenapa? Jangan cakap macam tu!"
"Sebab aku...sayangkan kau."
"Sayang-sayangkan aku?"
"Kau kan kawan aku. Mestilah aku sayang kau."
Shin tersenyum nipis walaupun gelora hatinya tidak dapat ditahan. Benar, dia sayangkan Eunhye lebih daripada seorang kawan. Dia sangup sembunyikan perasaan dia yang sebenarnya jika gadis itu tidak mencintainya.
"Kau suka Junho hyung kan?"
"Ya..."
"Aku doakan semoga kau bahagia dengan dia atau..." dia memandang wajah Eunhye lalu menyambung, "sebab kau orang yang paling berharga dalam hidup aku, Eunhye. Kawan... kita kan kawan?"
TBC
YOU ARE READING
[ C ] Salah Chat + HANN
HumorSebab aku tersalah chat kau , kisah cinta kita pun bermula . " Aku sesekali takkan pernah tinggalkan kau sebab aku dah mula sayangkan kau walau siapapun kau sebenarnya " #1 in humor [8/04/2018] #75 in fanfiction [27/05/2018] [WINNER HUMOUR OF THE IC...