Aku ingatkan aku dah mati tapi tak sangka aku boleh hidup lagi. Terkebil-kebil aku memandang Ivy yang merenung dalam mataku.
"Tahniah, awak lulus ujian tu."
"H-hah?"
Ternganga sebentar mulut aku. Otak pun tak boleh nak berfungsi dengan baik lagi. Aku salah dengar ke apa ni?
"Macam mana? Bukan ke saya tak lulus? Saya dah mati kan? Kenapa lulus."
Ketawa Ivy meletus di segenap ruang itu. Mata aku fokus memandang dia yang tak henti-henti gelak sakan. Eh minah ni, suka pulak?
"Ni kan cuma game. Jangan serius sangat ok?"
"Apa?! Apa makna awak ni Ivy? Game? Kemengarutan apakah yini?" soal aku bertubi-tubi yang tidak percaya dengan kata-katanya tadi.
WEH BENDA TU REAL KOT. APA PULAK DIA CAKAP GAME NI HAH? EIY NI YANG MAROH NI. POTATO NOOB INI SUDAH MAHU MENGGELEGAK.
"Abad 21 kan moden? Apa yang awak lalui tadi cuma game. Ada satu alatan canggih ni yang akan membuatkan minda awak terpukau dan sebenarnya semua tu cuma game yang dicipta oleh minda awak."
"Ta-tapi!"
"Takde tapi-tapi. Mulai hari ni awak diterima bekerja di kedai buku ni. Cepat, loceng dah berbunyi tu!" gesa Ivy lalu membuang gelang elektronik yang dipakaikan di lengan aku.
Oh mungkin gelang ni ciptaan tu? Semua tu cuma imaginasi?EH SIYAL LA AKU DAH RASA MACAM REAL TAHU TAK! HANAT SUNGGUH LA. AKU MENANGIS BAGAI NAK RAK DENGAN PENUH JIWANGNYA TAPI LAST-LAST MIMPI RUPANYA?
BETUL LA ORANG CAKAP MIMPI NI SELALUNYA MAINAN SYAITAN. DASAR GELANG PUAKA NOOB MURAHAN!
Aku menghambur sedikit kata-kata kesat. Usai sampai di kaunter buku, sudah terpacak seorang lelaki yang tinggi lampai dengan wajah yang tampan di hadapan aku.
"Cik..."
Mulut aku ternganga semahunya. Lalat pelis jangan nak berjanam janam jahannam dalam mulut aku.
"RYU SHIN?"
"Chung Eunye?"
Seakan tidak percaya dengan apa yang aku lihat, mata aku digenyeh berkali-kali mahu memastikan yang aku tak rabun dan berangan. Ha betul la, Shin kat depan aku.
"Nama saya Lucas."
"Awak bukan Ryu Shin? Macam mana awak tahu nama saya?"
"Ah saya ada kenal seseorang melalui mimpi. Wajah dia sama macam awak."
"Mimpi? Game tu?"
"Ya, game. Kejap... jangan cakap..."
Belum sempat dia berkata aku sudah memotong, "Awak orang yang sama dalam game tu!"
"Syukur."
"Hah? K-kenapa?"
Lucas tersenyum sebelum mengenyitkan matanya ke arah aku, "You can stop me from loving you."
Wajah aku berubah merah. Dalam diam, degupan jantung mula kedengaran.
"I won't stop you, Lucas."
Dan disinilah semuanya bermula sekali lagi. Kau dan aku.
THE END
THANK YOU FOR READING, VOTING AND COMMENTING.I LOVE YOU ALL. HOPE KORANG AKAN SUPPORT AKU LAGI.
BTW AKU ADA TERBITKAN DUA FF BARU.
Jerk Transformation Plan +jjk
No Doubt In Us (Kim Taehyung)
YOU ARE READING
[ C ] Salah Chat + HANN
HumorSebab aku tersalah chat kau , kisah cinta kita pun bermula . " Aku sesekali takkan pernah tinggalkan kau sebab aku dah mula sayangkan kau walau siapapun kau sebenarnya " #1 in humor [8/04/2018] #75 in fanfiction [27/05/2018] [WINNER HUMOUR OF THE IC...