Kitaplarla dost olmak nedir bilirmisiniz?
Saatlerce onlarla konuşmak buram buram kokularını içine çekmek.
Sayfalarını okşarcasına açmak.
Kırmadan icnitmeden naif bir şekilde dokuna bilirmisiniz?
Kolay değildir kitaplarla anlaşmak sadece onlara açılmak.
Ve kitapla bütünleştimi bir insan
işte o zaman ayıramaz kimse onu.
Tüm hayatı hayalleri düşünceleri kitaplar olur.
Kapatır kendini yalan dünyanın
Yalancı riyakar iki yüzlü yapmacık insanlarına.
Ve yeni bir dünya inşa eder kendine
için de mutluluğun huzurun sevginin olduğu.
Rengarenk çiçeklerin açtığı.
Kırmızı güllerin mis gibi kokularını etrafa yaydığı.
Papatlayarın gelinciklerin lavantaların toprakta ki o renk cümbüşünü anımsatan hallerini.
Güneşin tepelerden tüm ihtişamı ile doğuşunu.
Hiç olmayan denizin dalgalarını hayal eder insan.
Bir kıyıya oturup seyre dalar gibi dalıp gider uzaklara.
Sonra vapurların sesleri gelir kulağına martıların deniz üzerinde ki dans eder gibi kanat çırpmalarını o an orada o havayı solumayı martılara simit atmayı kağıt helva yemeyi tam kız kulesi karşının da ki bir banka oturup ince belli bardaktan çay yudumlamayı düşler.
Bir kitabın için de binlerce hayale kapılır insan.
En hüzünlü anında bile olsa okuduğu bir paragrafla yüzü gülebilir en soğuk zamanlarda bile içi ısına bilir insanın.
Bazen de hüzün kaplar içini ağlamak ister hıçkıra hıçkıra. Aslında ağladığı okuduğu bir bölümün acıklı sonu değil kendi gerçekleridir. Kendi çaresizliği,
içinde bir sır gibi gizli tuttuğu sancıları sakladığı kabuk bağlamayan her fırsatta kanayan yaralarıdır aslında. Ve en çok da yaşayamadıkları acıtır canını ruhunu kaplayan o karanlık odalar hapseder kendine ve daha çok yıprandığını hisseder o an insan.
Bir kitapta binlerce hal alır insan.
Kitaplarla dost olmak nedir bilirmisiniz?
Bazen kapağını açmadan öylece izlersiniz sessizce susarak iletişime geçersiniz o an sanki konuşuyor gibi sizinle pür dikkat dinlersiniz onu.
Yavaşça uzanır eliniz usul usul dokunur parmaklarınız. Sımsıcak bir duygu yayılır içinize. Sanki özgürlüğüne kanat çırpan bir kuş gibi çırpınır kalbiniz. O anda Ruhunuza bir ferahlama gelir. Ve bırakırsınız kendinizi kitabı içine kaybolmak istercesine....!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Içimden Gelen Duygular
PoetryHer insan kendi hayalinin küçük kahramanıdır. Bazen hayallerimizi yasayamasakta Yinede geceleri hayallerimize sarılarak uyur. Sabaha hayallerimizle açarız gözlerimizi. Yeni gün de bizleri neyin beklediğini bilmesekte O günün güzel huzurlu ve mutl...