اقتباس

6.1K 63 2
                                    

اقتباس.... (من هنا لبليل كل واحد يجهز مناديله واغانيه بقي اللهم قد بلغت اللهم فاشهد... وكمان... الناس اللي صعبان عليها قاسي من دلوقتي هو لسا مشفش حاجه 😈😈😈لسا في كتيررررر يا جميلة... منك ليها.... وانت مراعي ربنا عشان كيوت بعدين عنكم....).....................
رفيع... بهدؤء... ارحل يا قاسي مالكش أمان بيتنا... ولا انت ولدنا.... وارحل جبل ما سيد دشنا رماح ولدي يجتلك بحق الي عملتله في ولده.....
قاسي بصدمة وحزن.... انا مجتلش حد...
رفيع مقاطعا.... اسمع يا ولد الحرام مافيش غير عملها.... وانا خابر انك مكنش عاجبك جواز اخوك ولا خيتك ولا لادين عليك ولا انت كمان كان لادد عليا انت تجعد في مكان مش ليك انت يادوب كنت خادم في أرضنا تحت رجلين ولادنا.... واحنا مستغنين عم خدماتكم.... يالا هلمنا جبل ما نجيب أجلك....... وابتسمت قاسي بحزن..... وكان الجميع يقف مصدوم حتي بدار لم يكن يعلم أن ذالك سوف يحدث لسيده في يوم ما.......... الآن أصبح يظن قاسي أن السرطان حقآ هو الذي يعاني منه طيلة حياته.. والآن أيضا... وليس ذالك المرض الذي ينهش أحشائه بلا رحمة.....
.............. وخرج قاسي ولم ينظر لأحد وكانت دموع ورد ولبني تسقط مثل المطر هذا مستحيل... انكم تكذبون..... هذا ليس عدل.... واقفه صوت رماح وهو يشير للرجال قائلا... انا لسا مجبتش دليل ادانتك بس هجيبه.... ووقتها هقتلك بأبشع طريقة ممكنة أو ممكن تشوفها خاف علي نفسك..... وأكمل للرجال... قائلا... ربوه........ وترك الجد رفيع مكانه وهنا قالت فاطمة بحزن... ليه يا عملتك فيه اكديه حررررام عليك..... ولكن تركها بحزن شديد فلم يصبح له مكان بعد أن دخل القلب الشك.... هذا أفضل لهم...
....... ولكن لماذا لم يفكر أحدا بهم..... وبعد انتهي الرجال من ضربه قاسي بعنف فهمها كانت قوته ف20 رجل علي واحد من المستحيل أن يقاوم كثيراا... وسقط أرضا... وجسده يتألم...... وفمه ينزف بشدة... ويحاول الوقوف ولكن يفشل....
فيروز... وقد نزلت له بحزن شديد.... قاسي قوم معانا انا وبدأر...  قاسي رد عليا..... ولكن من شده تعبه لم يستطيع أن يتكلم بخفوت... قائلا.... انا مقتلش حد.. وهنا احتضنته فيروز بألم شديد..... قائلة... مش مهم اي حاجة قوم معايا دلوقتي عشان خاطري........
.......... وعاونه بدار ايضا ان يقف بهدؤء..... حتي يذهب للمشفي........ وفي غرفة فاطمة ذهب إليها ورد ولبني حتي لا يتركوها وحدها بعد تلك الصدمة...... ولكن شلوا من الصدمة حين روها ساقطة أرضا.....
ورد... بفزع... تيتا رد عليا ستي طمطم ماللك... لبني روحي خلي حد يجيب دكتور........... ستي رد عليا...
........ يتبع......(أدعو النت يفضل شغال حلو)....

حب بنكهة الأفاعي ....... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن