Who the fuck is Alice?

48 6 4
                                    

Nou, de mens is op de maan geweest hoor. Maar wat stelt dat nou nog voor? Als je weet dat er wormgaten bestaan: niks. En dit is precies de instelling van een geheime, ondergronds weggestopte afdeling van een afsplitsing van een illegale afsplitsing van NASA. Deze organisatie, bestaande uit onderzoekers, natuurkundigen, scheikundigen, sterrenkundigen, astronomen, een intelligente egel genaamd George en zelfs astrologen, zoekt graag de grenzen op van het ruimtereizen en daaraan gerelateerde zaken met behulp van onvrijwillige testpersonen die ze ontvoeren en uit de maatschappij laten verdwijnen op zo'n onopvallende manier dat er niet eens een vermissing in de krant komt. Een van hun slachtoffers leeft inmiddels al drie jaar op Mars in een grote koepel die alle uitgezonden signalen van aarde reflecteert, zodat niemand er ooit achter komt dat hij er zit. Helaas reflecteert de koepel alle signalen zo goed dat ook de geheime, ondergronds weggestopte afdeling van een afsplitsing van een illegale afsplitsing van NASA sinds het opzetten van de koepel geen teken van leven meer heeft ontvangen. Ook hebben zij al meerdere proeven gedaan met het teleporteren van mensen naar andere planeten door middel van grote poorten waarin antimaterie wordt samengeperst tot iets onzichtbaar kleins dat explodeert en in het magnetische veld van de poort wordt vastgehouden als een zeepbel die nog opgeblazen moet worden. Het was alleen niet duidelijk of de mensen naar een andere planeet in hetzelfde zonnestelsel of naar een planeet in een ander sterrenstelsel werden gebracht. Slechts een van de onderzoekers heeft ooit een signaal teruggekregen van een van deze mensen waarin hij de boodschap kreeg dat de bewoners van de planeet waar de testpersoon was een soort helderziende Maya's waren die hem hadden verteld dat Aarde de volgende eeuw niet zou halen als de mens niet snel zou stoppen met het afbeelden van veertjes op toiletpapier. De onderzoeker vond het jammer dat de testpersoon gek was geworden in de ruimte en verbrak het contact snel zodat hij, zo naïef als hij was, niet toch zou gaan geloven dat het einde van de wereld naderde.  En dan komen we bij George. George de egel was ooit een onnozel beestje in het bos dat elk jaar een winterslaapje nodig had, maar nu de wetenschappers van de originele illegale afsplitsing van NASA  hem genetisch gemanipuleerd hebben, heeft hij zijn eigen extreem illegale organisatie opgericht. Ja, de geheime, ondergronds weggestopte afdeling van een afsplitsing van een illegale afsplitsing van NASA wordt geleid door een egel. En hij heeft dus ook de toepasselijke naam bedacht van deze organisatie: SPACE-CAKE. En dat staat voor: Strategic Platform for Artificial Cyber Experiments and Convoluted Astonishing Knowledge Exploration. Een veelzeggende afkorting waar de meesten geen vragen over stellen en als iemand het dan toch vraagt, vindt deze persoon de betekenis van de afkorting zo ingewikkeld dat hij meteen denkt dat het wel goed zit. George is nog altijd trots op wat hij bereikt heeft, maar hij verlangt naar meer. Een project kan hem niet groot en uitgebreid genoeg zijn en zeker niet als hij hoort dat er signalen zijn ontvangen van grote gebouwen op Pluto. George springt meteen in zijn rolstoel met robotarmen waarmee hij een beetje op mensenhoogte zit en gaat mee naar het onderzoekscentrum waar de signalen zijn ontvangen. "Deze metingen wijzen erop dat er hoge, strak gevormde gebouwen op Pluto staan." begint een astronoom tegen George zodra hij met rolstoel en al in de onderzoekskamer aankomt, "Het zijn er erg veel, maar de bouwwerken zijn zo te zien gemaakt van materialen die de signalen niet goed terugkaatsen. Misschien was het wel de bedoeling dat we ze niet zouden vinden..." George begint te grijnzen, kijkt de astronoom aan met een vastberaden blik en zegt: "Dat maakt het alleen maar leuker." en hij draait zijn rolstoel om en rijdt naar de kamer van het ontvoerteam die toevallig naast deze  onderzoekskamer zit. "Mannen! ontvoer iemand! Een schattige blonde meid van een jaar of 20, graag." en het ontvoerteam, bestaande uit voornamelijk kale gespierde mannen met baarden en tattoos, staakt meteen hun lunchpauze, staat op, trekt hun zwarte leren jassen aan en loopt naar de wapenkelder waar een onopvallende, vuurrode limousine op hen staat te wachten. Zo onopvallend als maar kan, wordt de limousine met het vijfkoppige ontvoerteam erin naar boven gebracht op een gigantisch rond plateau dat dramatisch uit de grond oprijst ten midden van de woestijn. Ze rijden weg. Hun nieuwe ontvoermissie is begonnen, op zoek naar een jonge blonde meid die door niemand gemist gaat worden en geschikt is om naar Pluto te sturen.

wifi op PlutoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu