H1

161 6 0
                                    

Ik rijd op de hindernis af en kijk door de oren van Chuckal. Ik spoor hem nog 1 keer aan en dan voel ik dat we vliegen. Het gevoel dat ik elke dag mag ervaren. We landen en ik klop Chuckal op zijn nek. Geen één balk eraf!

Ik ben Mandy een doodnormaal meisje die samen met haar ouders een springstal runt. Ik ben 16 jaar oud en woon in Verginia hoog in de bergen. We zitten in ieder geval niet krap bij kas dus ik ga naar een school waar ik mezelf kan zijn. Morgen moet ik voor het eerst na een lange vakantie van 12 maanden weer naar school.

Ik word de ring weer in gehaalt om mijn prijs op te halen als ik een jongen zie lopen die ik eerder op mijn school had zien lopen. Ik had hem ook eerder met zijn paarden op een vrijheidsdressuur show gezien toen hij ging optreden. Het zag er altijd heel leuk uit wat hij deed met zijn shetlander en zijn arabier.

Ik word uit mijn dromen geholpen door de ringmeester. "Mandy met Chuckal de tweede prijs!" werd er omgeroepen. Ik kreeg een klijne beker en er werd een roof lintje aan het hoofdstel van Chuckal gespelt. Ik was super trots toen ik heel veel mensen hoorde klappen. En in mijn oogwenk zag ik dat die jongen me aankeek en ook hard zat mee te klappen. Ik kreeg een warm gevoel van binnen al die lieve mensen die het je gunnen.

Later die dag zetten we Chuckal in de trailer. "mam, mag ik voordat we gaan nog even een glaasje dinken halen in de kantine?" vroeg ik. "tuurlijk maar we moeten wel opschieten want we gaan vroeg eten vandaag." Ik glimlachte naar mijn moeder en rende zo snel als ik kon richting de kantine. "1 flesje sinaasappelsap om mee te nemen alstublieft." zei ik met een hijgende stem van vermoeidheid.

We kwamen aan op de grootte stal met al onze paarden. Je zag twee stalhulpen het terrein vegen. "Moet Ik jullie helpen," vroeg één van hen toen hij ons zag uitstappen. "eehmm, je kunt Chuckal in zijn stal zetten en hem afzadelen als je wilt," vroeg ik aan die jongen genaamt Kevin. "Komt voor elkaar," zei Kevin en liet de laadklep zakken. Ik ging alvast naar de zadelkamer om voer te pakken voor Chuckal, en om zijn spullen op te ruimen. Ik zag een foto van een oudere man op de grond ligen. Ik keek goed naar de foto en zag dat het mijn opa was.

Mijn opa was vroeger de eigenaar van deze stal. Hij is omgekomen doordat er brand was in 1 van de stallen. Hij was gaan kijken, een paard is van schik tegen zijn deur aan gaat trappen. Dat paard had mijn opa niet zien aankomen en klemde hem vast tussen een deur van een ander paard. Zijn luchtwegen werden te zwak, toen het paard losliet viel opa op de grond. Toen wij hem vonden, was hij opgegaan in het vuur.

Ik hing de foto terug waar hij hing en schepte de voer in de bak van Chuckal. Ik deed er ook een klein beetje sportzaat erbij zodat hij morgen gewoon weer zoals altijd goed zijn best kan doen, dan kan al zijn energie weer maximaal worden.

Die avond keek ik nog even snel op mijn mobiel en zag dat ik een whatsappje had van mijn beste vriendin Deem.

D. Hey Mend, Hoe is de wedstrijd gegaan?

M. Hey Deemie! Het ging super goed ik ben 2e geworden!

D. Super goed! Echt jammer dat ik niet mocht komen kijken van mijn ouders. :(

M. Jaaa, maarjaa dan kom je gwn de volgende keer weer kijken! :)

D. Dat sws! hahaha.

M. Ik moet eten sorry! Zie je morgen wel weer op school! xx

D. Geeft niet, doeiii! x

Ik sloot mijn mobiel af en liep naar beneden. "Mam, wat gaan we eten?" schreeuwde ik onderweg dat ik naar beneden liep. "Mandy schreeuw niet zo!" hoorde ik mijn moeder geïrriteerd zeggen. Van binnen lachte ik heel zacht omdat ik zelf wel kon raden wat we gingen eten. Ik liep muisstil naar beneden en keek om het hoekje waar mijn moeder stond te koken. En ja hoor we eten zelfgemaakte pizza. Altijd als ik eerste tweede of derde werd aten we pizza.

Na het eten liep ik nog snel langs alle boxen om te kijken of elk paard genoeg eten en drinken had. Daarna liep ik naar binnen. "Mam, ik ga slapen want ik ben dood op. En boven dien heb ik morgen weer school." Mijn moeder keek me aan alsof ik dood was. "Dus Mandy, sinds waneer ga jij uit jezelf naar bed?" vroeg mijn moeder lachent. Ik glimlachte maar rottig terug en liep naar boven. Ik deed mijn lange blonde stijle haar in een snel gefrutselde knot, zetten mijn wekken en viel in slaap.

HorseLover ♡Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu