De wekker ging af. Ik drukte hem geërgerd uit. Ik deed nog even mijn ogen dicht, wat nogal dom was. Ik viel weer in slaap. 7:48 werd ik wakker. "Shit, nog maar 16 minuten en dan moet ik gaan!" Ik deed snel een broek aan die in een hoekje van de kamer was gesmeten. Ik pakte snel een shirtje uit de kast en ren de naar de b sa badkamer. Ik deed snel wat foundation op, vooral onder mijn ogen. Voor mij waren die wallen ongeveer 2 centimeter groot. Snel wat mascara op. Oogpotloot was mislukt dus deed ik dat er snel weer af. Ik rede de trap af, En viel van de laatste 2 traptredes. "Ik haar mezelf!" Schreeuwde ik door het huis waarna mijn moeder naar de deuropening kwam. "Doe is rustig Mandy!" Zei ze geïrriteerd. "Mam, waarom heb je me niet wakker gemaakt als je weet dat ik mijn wekker heb uitgedrukt?!" Zei ik kattig. "Omdat je zelf moet leren dat je een wekker niet uit mag drukken." Zei mijn moeder kalm mrt een vies glimlachje. "Ik haat je. Maar toch hou ik van je hoor." Ik maakte een nep lach op mijn gezicht en duwde mijn moeder aan de kant. Snel maakte ik ene broodje klaar en deed ik een dieet koek in mijn tas. Een flesje met water vullen. En dan snel op mijn brommer. Snel toetste ik, terwijl ik in het verkeer reed, het nummer van Deemie in. "Hoi, met Deemie," begon ze, ze kon haar zin niet af maken of ik viel haar al in de reden."Deemie, sorry ik had me verslapen, en mijn moeder vind dat ik meer op mezelf moet gaan letten, echt sor...." ik werd onderbroken, "Mannd.. kijk eens achter je." Waarna ik haar bevel opvolgende en achter me keek. Daar reed ze op haar fiets, expres heel hard om me bij te kunnen houden. Langzaam draaide ik mijn hoofd weer naar voren, drukte het gesprek weg. En liet ik het gas los.
"Ik ga even aan je bagagedrager hangen Mannd!" Zei Deemie uitgeput. Wat ik natuurlijk wel begreep. "Is goed!" Zei ik stil tegen haar. Ik probeerde mijn ogen te bedekken, maar hoe?
Eenmaal op school gekomen werd ik raar aangekeken door Jessef en zijn groepje. "Heb ik iets van je aan ofzo?!" Zei ik geïrriteerd en maakte mijn ogen tot kleine spleetjes. "Nee, gelukkig niet nee!" Zei hij alsof hij de beste ter wereld was. En het ergste nog dat Jeroen en Stan gewoon keihard aan het meelachen waren. "Laat ze gewoon," zei Deemie helpend. Maar op dit moment hielp niks mij. "Hoe gewoon je bek dicht vieze homo!" Schreeuwde ik door de ingang van de school. "Zo Zo, waarom doe je zo agressief?" Zei Jessef met een geniepig lachje. "Kort samengevat, dat je gewoon een vieze homo bent. Dat je je bek over me moet houden! Dat je.." Ik kon mijn zin niet afnamen of ik weet vanachter met een been onderuitgehaald. Ik belande op mijn hoofd en alles in mijn ogen werd wazig. Ik voelde een trap recht in mijn maag. Maar ik kon weer niks zien. Langzaam werd alles weer helder er zag ik Deemie over mij heen hangen. "Mandy! Gaat het?!" Hoorde ik haar schreeuwen van angst. "Nee.." kon ik eruit krijgen. Mijn hoofd deed pijn. Ik probeerde te gaan staan maar dat lukte nog niet. Ik zag dat er waar ik met mijn hoofd had gehad overal bloed lag. "Je moet iemand halen." Zei Deemie tegen iemand die ik niet kon zien. Jessef kwam voor me staan. "Voortaan hou je je mond over me meid!" Zei hij boos en liep zonder iets te zeggen weg.
Na een tijdje lag ik op de EHBO post van onze school. "Het gaat al veel beter met me mevrouw, mag ik alstublieft nu naar mijn les?" Smeekte ik. Ik wou niet extra huiswerk hebben terwijl ik normaal in het weekend vrij was. "Je mag over 3 minuutjes naar je les." Zei de EHBO mevrouw. Ik knikte en pakte mijn mobiel.
Ik had een aantal appjes van de YouTube groeppen. Ook had een onbekend nummer mij geappt. Eerst keek ik naar alle raare saaie YouTube gesprekken. Het ging over het paard van Suzan. Die al een tijd niet kon lopen. Maar die was vandaag bij de dierenarts geweest om foto's temaken. Het was gebleken dat er een spier doormiddel was gedraait en dat het helemaal was gespleten bij dr botten. Nu had een ze haar allemaal zooi toegediend en hoopten ze dat ze snel weer kon lopen. Ik sloot de groepsapp af en klikte op het onbekende nummer.
Hallo Mandy,
Wat was er net gebeurt?!
Ik zag allemaal bloed en ik zag jou daar liggen.
Beterschap!
Ik keek naar de profielfoto die maar niet wou laden. Keek naar de status waarin stond:
(8-5-'14 ♡)
Dat was 2 dagen geleden. Degene had dan waarschijnlijk op die datum verkering gekregen. Dus ik wist niet wie het was. Ik kon in ieder geval een paard op de wazige profielfoto zien.
Hey,
Ehh, tsjaa.
Veel hahaha...
Uhhh, wie ben je?
Xx
De drie minuten waren voorbij en ik mocht weer naar de les. Onderweg zag ik dat er 1 nagel helemaal doormidden was gebroken. Ik had aardig langen nagels dus voor mij was het best een ramp. "Ik haat hem, ik haat zijn vrienden, ik haat mijn leven, ik haat school, ik haat mijn nagel, ik haa...." ik werd onderbroken door iemand die me van achter vast pakte. "En je moet je niet zo druk maken mens!" Zei iemand die me van achter 2 handen voor mijn ogen hielt. "Dus? Ik haat mijn leven, laat me gewoon random persoon die me niks laat zien," zei ik pissig. "Hoho! Rustig aan!" Zei de jongen met een lach in zijn stem. Hij draaide mij om en deed zijn handen van mijn ogen. Ik keek hem recht ik zijn ogen aan en begon te lachen.
JE LEEST
HorseLover ♡
Genç KurguDit boek is een POV van een meisje genaamt Mandy, samen met haar ouders runt ze een grote stal met veel springpaarden. Mandy heeft veel te doen bij de paarden en op school dat ze weinig vrije tijd over heeft voor haar vrienden, maar ze kan natuurlij...