Soon they will be Christmas

6.3K 129 1
                                    

Caitlin: o dva týdny později.

Už uběhly dva týdny a matka s Kelly i Naomi jsou opět doma. Za měsíc budou vánoce a přijde mi jako kdyby se celá škola zbláznila, každý učitel tu řeší nějaké vánoční věcí, třeba jako teď naše třídní učitelka.

,,Jelikož se blíží vánoce, tak nás s paní ředitelkou napadlo, že bychom udělali nějaké vánoční trhy." S širokým úsměvem se usmála: ,,Ale paní učitelko vánoce jsou až za měsíc." Ozval se třídní šprt: ,,Já vím, ale než budou mít lidi fofr, tak to chci udělat co nejdříve."  Zase se usmála: ,,A co by jste chtěla prodávat?" Ozval se Matt: ,,Děkuji za otázku Matteo. Chtěla bych abychom jako třída něco vyrobili." Tohle všechno naplánovala určitě moje máma, protože ta vánoce úplně zbožňuje, vždy má být podle ní všechno perfektní. ,,Paní učitelko?" Zvedla jsem ruku v gestu přihlásit se o slovo: ,,Ano?" Kývla mi učitelka: ,,Kdo si ty věci koupí, když lidi nechtějí vycházet ven?"  Celá třída utihla na mou otázku, paní učitelka polkla: ,,Tak budem obcházet domy."  Nervózně se usmála a posadila se za katedru: ,,Na starost to dávám Bethany a Caitlin." Probodla mě pohledem a já si povzdechla.

***

,,Jak to tedy uděláme Beth?" Zeptala jsem se Bethany, když jsme seděly u nás doma v mém pokoji a vymýšlely plán: ,,Já nevím. Vůbec nechápu proč tuhle kravinu dala na starost nám dvěma."  Skrčila své obočí a usrkla si čaje: ,,Také to nechápu." Pokroutila jsem hlavou a položila před Beth jeden čistý blok plný papírů. Mám svůj: ,,Tak začneme. Ty vymyslíš, kde budou postaveny stánky a kdo tam bude a já mám na starost výzdobu."  Rozdala jsem úkoly a začalo se makat na plánu.

Po hodině jsme to konečně domyslely.
,,Zeptám se mamky na nějaké ty stánky." Usmála jsem se a Beth také.

,,Stánky jsou v areálu školy, teď by to chtělo jen vymyslet jak tohle všechno ozdobíme. ,,Souhlasím." Přikývla mi.

O týden později:

,,Nee Matte!" Křikla jsem po ňom jako učitelka ve školce. ,,Dáváš to špatně, říkám ti do středu." Zasmála jsem se a Matt mě probodl pohledem.

,,Máme to hotové." Usmála se Beth  a já s ní. Zvládly jsme To.

,,Felicity vezmi Stacey a jděte támhle do ulic. Já s Beth půjdeme zase na opačnou stranu." Ukázala jsem kudy mám na mysli a poté s malým košičkem jsem se rozešla na svou stranu.

,,A co Erik?" Zeptala jsem se zvědavě: ,,Noo je to úplně úžasný kluk. Miluji ho." Rozplývala se Beth.

***

Beth a Felicity odešly už domů. Dnes je pátek. Zůstala jsem tu sama s Danielem, který mi přišel pomoct uklidit tuhle pohromu. Mamka ještě něco vyřizuje ve své ředitelně.

,,Děkuji mockrát Danieli." Usmála jsem se a objala ho kolem krku: ,,Nemáš zač." Rozloučili jsme se a já se vydala ke schodům s tím, že půjdu do tepla za mamkou. Slyšela jsem příjezd auta, ale ignorovala jsem To, když v tom někdo hvízdl: ,,Heej Caitlin!" Ztuhla jsem. Ten jeho hlas poznám na míle daleko. Doběhl až ke mně a otočil si mě. Na tváři jako vždy mu panoval arogantní úšklebek. Odstoupila jsem od něho a s velkou nechutí se zadívala do jeho prázdných očí. ,,Chtěl jsem tě pozvat na před vánoční večírek." Uculil se: ,,No víš, neměla bych nikam chodit." ,,A proč jako?" Zareagoval s mírným hněvem v hlase: ,,Mamka se o mně bojí."  Pokrčila jsem bezstarostně rameny: ,,Postarám se o tebe." Naklonil se ke mně až mě jeho jemný dech mrazil: ,,Už půjdu maličká, kdyby cokoliv dej vědět." Do ruky mi vtiskl zmuchlaný papírek, z čehož jsem usoudila, že to bude jeho telefonní číslo. Přikývla jsem, ale to už on byl pryč.  Zalezla jsem do školy a rozdýchávala všechno co se teďka stalo. Tři týdny jsem ho neviděla a on se teď jenom tak ukáže. Došla jsem až do ředitelny: ,,Už můžeme jít zlatíčko. Vše mám hotové a ještě jednou moc ti děkuji za organizaci. " usmála se mamka a do kabelky si vložila pár osobních věcí: ,,Není zač." Usmála jsem se a mamka mi vtiskla pusu na líčko: ,,Ještě pojedeme sestrám něco dobrého k jídlu koupit a uděláme si společný večer." Přikývla jsem. Miluji, když si na nás mamka udělá čas, alespoň někdo mi zlepší náladu.

Když jsme odjížděly od obchoďáku, tak mi někdo zavolal. Mamka stlumila rádio, které hrálo skoro na sto procent, protože tam byla naše oblíbená písnička. Vylovila jsem svůj mobil z kabelky a přijala hovor od táty, který mi od návratu domů nezavolal.

,,Ahoj zlatíčko." Ozval se veselý táta.

,,Ahoj." Pokrčila jsem rameny na mamku.

,,Chtěl bych ti něco říct." Slyšela jsem hyhňání, které nejspíš bude patřit Chantall.

,,A co?"

,,Budu se ženit s Chantall A chtěl bych, aby jste v den svatby přiletěly, ještě se neví, kdy to bude, ale chci, aby jsi to věděla, tak Ahoj." Ťípl mi hovor.

Mobil jsem odložila a silným stlačením ho i vypla. Vložila jsem ho zpět do kabelky. Chápu, že se můj otec zamiloval, ale proč zrovna do ní? Jakoby se mi všechno rozpadalo. Daniel si mě moc nevšímá, Bethany má kluka kvůli, kterému na zanedbává, Pronásleduje mě vrah a otec se bude ženit.

,,Copak se stalo?" Otázala se smutně Mamka, když parkovala na našim dvorku. Setřela jsem si slzu a řekla: ,,Táta se bude ženit." Mamka nevěřícně vykulila oči: ,,Sotva pár měsíců po našem rozvodu." Pokrčila jsem rameny.

,,Neřeš ho a pojď." Usmála se a vtiskla mi další polibek na líčko.

,,Ahoj." Pozdravily jsme Kelly a Naomi, když jsme vcházely.

Po večeři jsem se rozhodla napsat Jasonovi jestli stále platí ta párty, tedy napíšu mu až za chvíli, nejprve se chci zeptat mamky.

,,Mami? Mohla bych na jednu před vánoční párty?"

,,Nu proč ne." Usmála se mamka a odešla do ložnice.

,,Na jakou párty." Zatvrzele řekla Naomi. ,,Proč se ptáš?" ,,Protože nechci, aby se ti něco stalo. Nikam půjdeš!" Řekla mírně na hlas: ,,Nic ti do toho není." Odsekla jsem jí a vylovila z kapsy mobil a pomaloučku šla k sobě do pokoje. Uložila jsem si Jasona Kontakt.

ME: Pořád platí ta párty?

Odepsal do sekundy.
JASON: Jasnačka kotě. V devět tě vyzvednu, pa.

Trochu jsem se bála, ale myslím si až se naliju alkoholem, tak mi bude všechno jedno. Šla jsem se chystat..

He waits✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat