💝Chapter 3💝

130 5 0
                                    

"Jeongmal Gomawo! Sudahlah Chungha kau dah banyak tolong aku.." Chungha terus mencelahnya.

"Kau pun dah banyak tolong akulah. Apa guna chingu hmm? Bila ketawa, sedih kita kongsi bersama bukan? Okay fine, kalau cadangan aku tak berkesan bagi kau. Kau bagitahu aku ape kau nak lakukan jigeum" Soal Chungha dengan serious.

"Haha, cadangan kau banyak sangat. Aku.. akan hadap dia dan berbincang. Then aku nak cari oppa aku" Shuhua bertekad bersungguh-sungguh.

"Whoa! This is real my friend" Loud Chungha while smile. "Whatever hmm" Shuhua terus memulaukannya.

*****************

Wonwoo berjalan bersama-sama membernya sambil bersembang dan menuju ke tempat lepak mereka.

"Wonwoo! ii tengok tu"

Mingyu menunjuk ke arah seseorang yang menunggu Wonwoo. "Korang pergilah dulu" Arah Wonwoo dan mereka terus berjalan.

Wonwoo mendekati Shuhua. Dia tahu yeoja itu mahu mengatakan sesuatu kepadanya walaupun tidak berkata apa-apa.

"Rooftop!"

Kata Shuhua lalu menyusur pergi. Wonwoo seakan tahu Shuhua ingin berada di tempat sunyi. Ia mudah bagi Wonwoo kerana sudah masak dengan sikap Shuhua.

"Saya tak nak kita berkahwin" Shuhua lansung tidak memandang wajahnya. Wonwoo mendengus kasar.

"Kau ingat aku nak ke kahwin dengan kau? Sorry to say, orang macam kau tak layak bersama dengan aku tau" Balasnya dengan sinisnya Wonwoo terhadap Shuhua.

Shuhua tahu Wonwoo akan menyindirnya begini. "So apa tindakan awak?" Shuhua masih bercakap baik dengannya.

"Aku? Apa kata kau kahwin aje dengan aku sebab aku nak dapatkan harta appa and then dalam beberapa bulan tu.. ikut kaulah nak pergi mana pun"

Shuhua tersentak dengan apa yang di dengarinya. Sungguh kejam namja yang berada di hadapannya. Perangainya sudah berubah 100%

"Fine lepaskan saya lepas 3 bulan" Shuhua tidak mampu bertahan lagi kerana air matanya mahu menitis lalu terus tinggalkan tempat itu.

"Nak menangislah tu but.. plan aku lain" Wonwoo tahu isi hati Shuhua selembut tisu. Hanya senyuman sinis terhias di bibirnya bertanda puas.

*****************

Tisu di ambilnya beberapa helai lalu di sumbat ke dalam hidung. Kerana ia berasa hingusnya ingin meleleh. (Eww!) Penat lelahnya menjaga kaunter di 7 eleven untuk berkerja part-time.

Dan matanya menilik ke arah jarum jam pada waktu sekarang. Kerana tidak tahan batuk mulutnya terus ditutupi mask.

Ding dong~

Ia menandakan pelanggan masuk. Shuhua just get ready kerana lagi setengah jam masanya akan habis even menahan rasa mengantuk.

Semasa pelanggan itu hendak mengambil sesuatu tetapi matanya tertumpu ke arah Shuhua. "Kau ambil yang ni aje ke?" Tegur Joshua yang mematikan lamunan Wonwoo.

{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSHWhere stories live. Discover now