💝Chapter 5💝

132 4 0
                                    

Woozi hulurkan segelas air suam kepada Joshua. "Aku.. tak tahu" Joshua sedar membernya membawanya ke sofa.

"Jap, tak rasa panas pun" Hoshi meletakkan tangannya didahi Joshua.

"Kau ade masalah ke Shua?" Joshua memandang S.coups.

"Saeng aku.. aku risaukan dia ijen" Joshua terus luahkan. "Kau percaya yg saeng kau still alive?" Soal Jun.

"Meolla.." Gelengnya lemah. Mereka mengeluh berat melihat Joshua. "Aku letih aku nak tido dulu" ujar Joshua sambil berlalu ke biliknya.

"Yaedeura, apa kata kita tolong Joshua cari saeng dia?" Suggest Mingyu. "Eo kita tolong carikan" Sampuk Dino.

"Dokyeom kau tolong siasat dgn Seungkwan" Arah S.coups as leader.

"Dino and Vernon cuba kumpulkan data" tambahnya lagi. Mereka mengangguk laju tanda faham.

****************

Phone menghadapnya dikatil itu di pandang dengan sayu. Lamunannya dikalihkan apabila phone itu berdering.

Dan bertentera nama Joshua. Shuhua menyoal diri perlukah dia menjawabnya.

"Shuhua boleh kita jumpa sekarang?"

[Skip]

"Cayalah kau Mingyu! Camne kau cari sampai jumpa?" Woozi memujinya tak henti.

Mahu tak kembangnya dia sekarang -,-

"Ha'ah pro gile! S.coups beri arahan baru aje yang kau dah jumpa dalam setengah jam" Hoshi pula menambah puji.

"Yaedeura.. jangan kasi tahu hal ni kat Wonwoo lagi arasseo?" Mereka yang memuji Mingyu terus stop lalu melihat wajah S.coups yg serius.

"Hoshi! Aku tuju kat kau ni" S.coups tahu Hoshi sering menghubung Wonwoo.

"Seram aku kau buat ayat gitu hmm. Jangan risau aku tak bagitau dia punya" Hoshi wink his eyes towards her members.

"Hek eleh last ii Kitaorang jugak kena serang dengan Wonwoo" Cebik Jeonghan.

"Ntah, buat macam orang tak kenal dia pulak" Ujar The8. "Yang ni aku sakit hati ni. Korang main syak aku aje. Sikit ii aku!" Tangisnya. "Dah memang kau!" Kata membernya serentak.

Camni kawan hmm -,-

****************

Shuhua memandang sekelilingnya. Mimpi ape Joshua merayu ingin berjumpanya sekarang. Sudahlah dia stay di rumah Wonwoo buat masa ini.

Silap banyak jika seseorang mengekorinya kerana Joshua melarangnya membawa orang lain.

Namun hatinya still resah. Jumpa namja malam buta camni? Apa yang lebih risau adalah dia tidak meminta izin keluar dari Mrs. Jeon ataupun sesiapa.

Senang kata dia lompat pagar kut -,-

Kelihatan Joshua berada dibuayan sambil menunggu seseorang. "Joshua.." Shuhua berdiri tegak di sebelahnya. Namja itu tampak sedih. Joshua mendongak ke atas.

"Shuhua~" suara Joshua menjadi sebak. "Jebal Joshua saya takut nanti mereka cari saya.." Badan Shuhua terus terkaku apabila dipeluk Joshua dengan erat.

Hampir terbeliak matanya. Shuhua cuba menolak susuk tubuh itu malah ia lebih kuat dari disangkaannya. "Saeng~ oppa rindukan saeng sangat ii mianhe" ujar Joshua yg membuatkan Shuhua terkebil-kebil.

{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSHWhere stories live. Discover now