New Student?! - One

141 4 0
                                    

Suasana riuh rendah di kawasan Bangtan Highschool amat didengari. Seorang gadis yang pertama kalinya menjejak kaki di kawasan tersebut.

Jeon Jira.

Jira berjalan ke dalam kawasan sekolah tersebut dengan menggenggam tali beg nya kerana merasa aneh apabila ramai melihatnya disitu.

' Asal dorang tengok aku ni? aku tahulah aku ni cantik lahai ' gumam hati Jira.

Sedang dia mencari dimana pejabat pengetua, dia terlanggar dua orang makhluk tuhan yang sedang membawa buku.

" oe ? mianhae . saya tak sengaja " kata Jira lalu membantu dua makhluk itu menyusun buku buku yang berselerak

" gwencanha . Kitaorang tak pa-- Jira?! " panggil makhluk itu kepada Jira.

" oe ? yahh! HyunAh " Jira terkejut . Dia seakan tak percaya yang dia berjumpa dengan sahabatnya yang sekian lama berpisah ketika sekolah rendah lagi akibat Jira terpaksa pergi ke Amerika atas sebab masalah keluarga.

" wow ! Kau makin cantik , comel and aummmm sexy " usik HyunAh

" yahh! Oh HyunAh ! " Jira dah masak dengan perangai HyunAh yang byuntae ni .

" eo? " Jira tersedar bahawa ada lagi seseorang di belakang HyunAh .

" haaa kenalkan ni kawan aku yang masih bertahan selama kau tak de, Kang Daniel " jelas HyunAh lalu menepuk2 badan Daniel.

" annyeonghasaeyo ! Kang Daniel imnida " katanya bow 90°

" yeke kawan kau ? bukan namchin ? " soal Jira pelik. Tak pernah pernah HyunAh ada kawan lelaki sebab HyunAh ni tak suka sangat dekat dengan lelaki.

" yah ! Kau ! Betul la kawan aku ! Tak ingin aku nak suka dengan lelaki yang tak cukup jadi lelaki " jelas HyunAh . Terbahak Jira ketawa.

" eh kejap ! aku nak cari penjabat pengetua ni bukan nak borak lama dengan kau " Jira hampir terlupa yang dia sepatutnya mendaftarkan dirinya dahulu.

" haa sini kitaorg tunjukkan "

Setelah Jira berjumpa dengan pengetua , seorang guru membawanya masuk ke dalam sebuah kelas yang telah diam ketika cikgu Kwangsoo masuk.

" ok class ! Saya nak kenalkan kamu dengan kawan baru kamu . Masuk ! " panggil cikgu kwangsoo tegas.

Jira pun melangkah masuk ke dalam kelas tersebut. Semua pelajar terutamanya pelajar lelaki bising kerana melihat Jira yang baru sahaja masuk ke dalam kelas mereka

" piwit ! Cun weh "

" wahh !! Cantik "

" dia asal mana ni weh ? Asal muka dia aku tak pernah nampak "

Banyak pelajar yang berbisik2 apabila kelihat Jira.

Jira berasa agak kaku kerana ini adalah hari pertama dia berada di sekolah ini.. Dia takut akan berlaku sesuatu yang tak dirancangnya sebelum ni.

" eii diam ! Diam ! Ok Jira, perkenalkan diri kamu " kata cikgu kwangso dengan penuh senyuman

Dah kenapa dah cikgu tu -_- gatal

" nae ! Annyeonghasaeyo ! Cheoneun Jeon Ji Ra imnida . I'm from Amerika . I hope we will help between us , thank you ! Katanya lalu bow 90°

" ok Jira, kamu duduk di sebelah HyunAh. Lagipun orang kat sebelah HyunAh tu dah pindah "

" nae "

Jira menuju ke arah meja dimana HyunAh duduk.

"Hai bro ! Tak sangkah kita classmate en pastu tablemate lahai sweetnya kita "

HER - Pjm [SU]Where stories live. Discover now