Revenge Start! - Seven

36 2 0
                                    

" Jia?! " Jimin terkejut melihat kehadiran Jia merangkap kakak kepada Jira.

' what? Kenapa Jimin ada kat sini? ' Jia monolog dalam hati

" wait? Korang saling kenal mengenal ke? " kata kata Jin melihat mereka berdua.

" ha? Ye kitaorang dah lama kenal " jawab Jia tersenyum lalu dilihatnya Jira di hadapan Jimin terus mati senyumannya.

" Wae? " soal Jira tanpa melihat Jia walau sedikit.

" Jira? Eon--eonni mi--mi--mintak ma--maaf " Jia berasa berat untuk melafazkannya. Ya selama ni dia memang banyak buat salah ngan Jira dan merosakkan hubungan Jira.

" Please shut up you f*cking mouth! " cakap Jira lalu dilihatnya Jia sekilas.

Tidak lama kemudian pandangan mata Jira kabur dan membuatkan ia jatuh pengsan ke lantai.

" Jira?! " panggilan Jimin lah yang terakhir didengarnya..

_________________________________________

Jimin berjalan mundar mandir dan berasa pening di kepala. Sungguh dia tidak menyangkahkan hal ini terjadi. Dia geram melihat Jia. Ya, Jia yang merosakkan segalanya..

Disebabkan keegoan Jia, Jira hilang ingatan dan cuma mengingati beberapa orang then disebabkan Jia, Jimin tidak dapat lagi bertemu dengan Jira. Jia dan....

Chungna

Dua orang gadis yang amat licik di dunia baginya. Chungna? Dia lah yang menfitnah Jimin bahawa Jimin telah meniduri dia dan membuat Jira terseksa.. Aishh shial!

Jimin menggenggam tumbukkannya.. Kalau ikutkan hatinya, nak je dia sergah yeoja yeoja licik itu sampai MATI!!

" Siapa keluarga Jeon Jira? " soal Doktor yang baru sahaja keluar dari bilik rawatan.

" Ya saya sepupu dia " jawab Jungkook pantas. Mungkin dia tidak ingin Jia yang menjawab dan mengaku bahawa dia adalah kakak kepada Jira.

" Mari masuk "

Jungkook masuk ke dalam bilik doktor itu dan..

" silakan duduk " pelawa doktor itu kepada Jungkook.

" terima kasih "

" So doktor? Bagaimana keadaan Jira? " soal Jungkook

" Hmm saya nak bagitahu bahawa penyakit amnesia yang dia hidap itu membawa risiko yang amat buruk kepadanya. Penyakit dia telah mencecah lebih kurang 2 tahun tetapi masih tidak dapat disembuhkan. Saya sarankan supaya dia dapat bantuan dari keluarga untuk mengingatkan peristiwa 2 tahun yang lepas. Saya tahu hal ini amat berat tetapi jika dibiarkan, Jeon Jira akan menghidap tumor di otaknya " jelas Doktor itu kepada Jungkook.

Aish sekarang dia buntuh sebab keluarga Jira memang tak akan membantu Jira untuk mengingati peristiwa-peristiwa 2 tahun yang lalu.

Jungkook tahu yang Jira tidak akan memaafkan diri Jira sendiri sekiranya ingatan Jira itu sembuh.

Kisah 2 tahun yang lalu adalah peristiwa gelap yang Jira hadapi. Punca Jira ke Amerika bukan kerana Mammy dan Daddy nya berkerja di sana tetapi sebab peristiwa gelap yang dihadapi oleh gadis kecil itu.

" baiklah doktor. Saya akan usahakannya " jawab Jungkook sebelum beredar dari bilik itu.

Setelah keluar, dia melihat Jia yang sedang tersenyum melihat telefonnya. Dengan perasaan geram, dia menuju ke arah Jia..

" Kau?!! KALAU BUKAN DISEBABKAN KAU!! JIRA TAKKAN JADI MACAM NI!!! FAHAM TAK?! " sergah Jungkook lalu menggenggam kuat pipi Jia.

" Y-Yah!! Sa-sakit lah bodoh! " Jia meronta ingin melepaskan diri dari Jungkook.. BTS yang lain mula menuju ke arah Jungkook dan Jia.

HER - Pjm [SU]Where stories live. Discover now