" NO! cukuplah dulu aku lepaskan kau macam tu je. Sekarang aku tak nak lepas kan kau " Jimin tahu susah untuk Jira terima kenyataan ini tapi dia kena berusaha untuk mendapatkan kembali hati gadis yang dicintainya.
" Ji..jimin " Jira tidak tahu ingin berkata apalagi. Dia pun taknak kehilangan Jimin untuk kali kedua tapi, JiA mesti akan merosakkan hidupnya lagi.
" Please give me chance. I promise that I will treat you well " Jimin memegang kedua bahu Jira lalu menundukkan kepalanya.
" Please " rayunya lagi.
Jira tidak sanggup melihat Jimin seperti ini. Membiarkan harga dirinya jatuh disebabkan CINTA
" Jimin, please. Dont do this " Jira meleraikan perlahan lahan pegangan Jimin. Dia tersedar yang air mata Jimin mengalir deras.
" Ji..jimin? You're crying? " soal Jira risau kemudian diusapnya air mata Jimin yang mengalir deras di pipi.
Jimin tanpa berkata apa-apa terus menarik Jira kedalam dakapannya.
" I love you, I miss you and I need you more. Please, aku sayang kau. " kata Jimin teresak-esak lalu merapatkan lagi pelukannya.
" Pabo!! Kenapa kau buat aku macam ni kalau kau sayang aku? " Jira memukul dada bidang Jimin dengan sekuat hati. Jimin hanya membalasnya dengan memeluk tubuh kecil gadis itu.
Jira tidak dapat menahan air matanya untuk tidak jatuh.Dia membalas pelukan Jimin dan menangis teresak-esak.
____________________________
Classroom
" Jira mana ni? Apa lah Blackpink Sunbae buat kat dia sampai lama sangat ni? Dia ok ke? Mana dia ni? Dia buat apa sekarang? Dia tak pa pe en? " bertubi-tubi HyunAh menanyakan soalan mengenai sahabatnya Jira. Ya perasaan sahabat ni lain sikit. Dah macam mak dan anak yang telah terpisah je Author tengok.
Dalam beberapa minit kemudian,Jira datang dengan wajah yang pucat. Halah baru lepas nangis gitu ah.
" Wae? Wae? Dorang buat apa dekat kau sampai muka kau macam ni? " soal HyunAh cemas sambil memegang telapak tangan Jira.
" Aku okay je lah " Jira hanya menghadiah senyuman tawar kepada sahabatnya itu kemudian menuju ke tempat duduknya.
" Nah! Ambik ni. Kau belum makan lagi en? Ambik ah " Daniel membawa sebuku roti dan juga sekotak susu strawberry.
" Gumawo " Jira hanya menerima sahaja even dia merasa tidak ada selera.
Sepanjang sesi pembelajaran, Jira tidak dapat fokus dalam kelas. Dia hanya memikirkan tentang Jimin dan juga hubungan mereka. HyunAh yang berada di sebelahnya itu tersedar akan kelakuan Jira mengeluh perlahan dan menggelengkan kepalanya. Memang dia tidak tahu apa terjadi dengan Jira semasa waktu rehat tadi tapi dengan kelakuan Jira yang seperti ini membuatkan dia berasa sangat risau.
---------------------------------------
Akhirnya waktu untuk pulang ke rumah sudah tiba. Semua pelajar sedang mengemas buku buku dan peralatan sekolah ke dalam beg dan juga loker masing masing.
" Jira khaja! " HyunAh menarik tangan Jira supaya Jira membuka langkah.
Semasa mereka dalam perjalan ingin ke pagar utama, Jimin dan BTS datang menghampiri mereka.
" Annyeong! " sapa Taehyung kepada mereka bertiga.
" eo? Annyeonghasaeyo sunbaenim " kata HyunAh dan Daniel dengan perkataan formal.
" Kitaorang nak ambik Jira. Boleh tak? " soal Namjoon dengan suara yang ala-ala comel gitu.
" Hmm okay no problem " jawab HyunAh tanpa berasa segan kerana dia tahu hubungan Jira dan juga BTS.
" Jira, kitaorang balik dulu ah. Annyeong " HyunAh dan Daniel melambai-lamabi tangan ke arah Jira lalu berlalu pergi.
" Okay! Khaja " kata Jin kemudian menuju ke parking kereta.
Jira hanya mengikut sahaja gerak langkah BTS.
________________________
Tiba di sebuah rumah yang kelihatan seperti sudah lama terbiar. Pintu utama rumah itu kelihatan sudah rosak. Mereka masuk tanpa ada rasa takut di perasaan masing-masing kecuali salah seorang dari mereka yang takut hendak menjejak kaki ke dalam rumah itu.
" G-guys? Ki--kita buat apa kat si--ni? " soal Jira ketakutan. BTS membawanya ke sebuah rumah lama yang amat jauh dari sekolah dan rumahnya.
" Why? You're scared ? " soal Jungkook dengan nada yang menyeramkan berada disebelahnya sambil tersenyum sinis.
" Yah Jungkook! You want to die?! " Jira memukul dada Jungkook sehinggakan Jungkook mengadu kesakitan.
" Ah! Appo " Jungkook berpura-pura menangis supaya didengar oleh hyungnya sendiri. Tetapi semua itu bukan apa yang diinginkan. Malahan, hyungnya semua meninggalkan dia sendiri di belakang begitu juga dengan Jira.
' Semua tinggalkan aku. Huhuhu ' ngadu hati Jungkook. Sabarlah nak, dah nasib hang macam tu. Apa nak buat en.
Jin membuka sebuah pintu bilik yang berada di dalam rumah itu lalu bertebanganlah kelawar yang berada di dalam bilik itu. Jira hanya menahan diri dari pada berjerit akibat terkejut. Jimin yang perasan dengan kelakuan Jira cuba mendekati Jira lalu digenggamnya tangan Jira.
" Eo? " Jira terkejut dengan kedatangan Jimin. Jimin menariknya masuk ke dalam bilik itu memandangkan semua ahli BTS sudah berada di dalam bilik itu kecuali Jungkook.
Setelah mereka masuk, Jin membuka karpet berwarna biru gelap yang berada di bawah kaki mereka itu. Semua ahli BTS dan Jira berundur beberapa langkah untuk memberi ruang kepada Jin semasa membuka karpet itu.
Jungkook yang baru sahaja tiba itu menghembus nafas berat kerana penat mencari mereka di semua bilik di rumah itu.
Setelah Jin membuka karpet tersebut, kelihat sebuah tangga untuk menuju ke bawah tanah. Didahului dengan Jin, Namjoon, Suga, Yoongi, Jhope, Taehyung kemudian Jira dan Jimin. Yang paling terakhir adalah Jungkook.
Jira mengeluarkan reaksi seolah-olah tidak percaya dengan apa yang dilihatnya. Terpapar gambar-gambarnya yan berpakaian cantik serta gambar dia yang berada di atas pentas dan ditontoni oleh orang ramai.
Kini kepala mula berasa sakit. Satu persatu dia dapat mengingati balik.
' Angela Baby terlibat dalam kemalangan jalan raya dan mengakibatkan dirinya cedera parah '
' Palsukan tentang kematian Rara di kepada orang ramai '
' What wrong with you? Rara just koma je kenapa sampai nak palsukan kematian dia? '
' Rara tak boleh menyanyi! '
' Rara tak boleh menari! '
' Dia ada penyakit! '
[TO BE CONTINUED]
YOU ARE READING
HER - Pjm [SU]
RomanceStart; 7 oktober 2018 (Sunday) Just read. First FF yang Author Park buat kat akaun baru Author. Harap korang semua suka.. 😅