Miss You - Six

32 2 0
                                    

" Apa ni? Kan Chim cakap Chim tak nak kahwin! Kenapa perlu paksa paksa ni? " sergah Jimin depan mereka semua. Lantak ah!

"Chim! Kamu kena faham keadaan lagipun-- "

"Lagipun? Lagipun apa? Chim dah ada calon k. So tak payah nak TOLONG chim carikan CALON" Jimin beredar dari situ dan masuk ke dalam bilik. Di hempas sahaja pintu biliknya kuat. Marah betul Park Jimin ea.

"Aigoo awak macam mana ni?" soal Puan Park kepada Tuan Jung.

"Hmm nak buat macam mana? Kena lah lancarkan plan kedua"

"Nak ke anak bongsu Tuan Jeon tu dengan anak saya? Lagipun saya kenal sangat Rara tu macam mana" jelas Puan Park kepada Tuan Jeon. Ya memang dia kenal dengan anak bongsu Tuna Jeon. Masa kecil dulu, Puan Park lah yang menjaganya.

"Its okay! We will do the best for them" jelas Tuan Jeon. Amboi mat saleh nampak.

__________________________________________

" Weh jumpa kat tempat biasa " kata Jimin

" jap! Tadi kau cakap suruh kita orang pergi rumah kau? Asal tetibe je ni ? " soal Tae Hyung dalam panggilan.

" rumah aku ada tetamu " jelas Jimin ringkas.

"haa ok ok"

Jimin mematikan panggilannya dengan Taehyung. Malas nak cakap banyak-banyak. 

___________________________________________

JiraPov

haishhh!! malas betul aku nak jalan hari ni. -_- tak guna kau Jungkook!!!! Aku pakai baju t-shirt kelabu lengan panjang dan seluar jeans pendek paras paha.

Aku tak tahu Jungkook nak bawa aku pergi mana tapi yang aku tahu dia cakap dia nak aku jumpa dengan kawan baik kesayangan dia dari luar negara.

Aku turun ke bawah then aku cari kelibat Jungkook.

Tidak ada.....

"Jungkook?" aku panggil Jungkook. 

"haa dah siap?" soal Jungkook kepadaku.

Aku mengangguk perlahan lalu mengeluarkan handphone ku.

"khaja" 

"kejap!" aku menarik tangannya lalu mendekatiku. lahai korang macam tak tahu kalau girl girl nak jalan.

SELFIE!!!

Setelah itu, aku meng-uploadkan gambar kami ke instagram. Auh sweetnya dua sedara Jeon ni.

" Dah lah tu sengih sengih, tahu lah aku ni hensem sangat " eh geram nya aku ngan dia ni.

Aku mendengus kasar. Aku jeling dia tajam aishh kang kena sampuk dengan hatu naiemah. -_-

Aku terlebih dahulu masuk ke dalam kereta milik Jungkook. Jungkook? Entah dia buat apa lagi...

" JUNGKOOK PALLIWA!! " lambatnya dia ni. Aku ni tak lama jadi sotong kering siakk..

________________________________________

" Jungkook? Jauh lagi ke tempat tu? " soalku. Aishh dah 20 minit aku dalam kereta ni..

" Tak lama lagi nak sampai lah " jawabnya tetapi masih fokus memandu..

Aku just diam and beralih pandangan ke luar tingkap. Tempat ni sangat asing bagikuu.

Hmm..

Setelah 30 minit kami sampai di sebuah cafe. Pehal jauh sangat cafe dia -_-

" Khaja " Jungkook keluar dari kereta and aku pun ikut dia dari belakang. Malas nak bebel dia kali ni

" eo ? Hyung! " panggil Jungkook tersenyum

EndPov

" eo ? Hyung! " panggil Jungkook tersenyum apabila melihat

Bts?! Jimin pun ada sekali! Oh shit! Jira menolog dalam hati. Geram? Yesh!

Jungkook menuju ke arah mereka semua dan diikuti Jira dari belakangnya.

Jimin tersenyum melihat kehadiran Jira. Hilang semua stress bila tengok bidadari ini. Fulamakk! Finally dia datang juga.

Mereka duduk menghadap Jimin dan yg lain. Jungkook berada dihadapan V manakala Jira duduk di hadapan Jimin.

Jimin tersenyum melihat Jira yang begitu cantik hari ni. Aishh. Tak salah aku pilih dia jadi calon. Wait? Jimin? Kau asal? Jira nak ke dengan kau?

Senyuman Jimin mati apabila Jira melihatnya sekilas. Memang dia rindu dengan gadis ini. Tapi buat masa sekarang, dia tak nak memberitahu siapa dia sebenarnya.

Jungkook yang sedar perbuatan mereka berdua mula membuka bicara.

" haa apa kata kita order air dulu. Aku tahu yang korang semua tak order lagi en " kata Jungkook membuatkan Jira mengangkat keningnya lalu mengangguk perlahan manakala Jimin hanya tersenyum tawar melihat Jungkook.

Jungkook berasa amat kasihan dengan sahabatnya itu. Andai Jira bisa mengingati masa silamnya.

" Hmm korang nak apa? Biar hyung orderkan " kata Jin lalu berdiri.

" hmmm mocha " jawab Suga ringkas

" Mocha kau menjadi kekasihku~ " Namjoon bergaya seperti ingin melamar Jin. Aigoo NamJin tak pernah lari ea guys.

" ketuk gak ni " kata Jin lalu menjeling NamJoon. Aishh sampuk hantu naiemah nak?

" Hyung! Aku dengan V nak latte " pinta Jhope dan menunjukkan senyuman manisnya. Aigoo

" Hmm Kookie nak cappucino " jawab Jungkook ringkas.

" Jimin? Jira? " Jin mengangkat kening sebelahnya lalu menunggu jawapan dari dua makhluk hamba Tuhan ni.

" Americano! " jawab mereka serentak. Aigoo sweetnya 😍 Jimin memandang Jira begitu juga Jira memandang Jimin dengan pandangan apa-ni??

Jimin tersenyum sinis. Minuman kegemaran Jira memang dia tidak lupa sampai sekarang.

" Kejap! Hyung nak order 2 mocha, 2 latte, 1 cappucino and 2 AMERICANO " Jin menekankan perkataan AMERICANO dan dilihatnya Jimin dan Jira. Aigoo dua dua malu.

Sedang mereka rancak berbual sambil menunggu minuman mereka datang, ada seorang yeoja datang ke arah mereka

" Oe? Hmm Jira? " panggil yeoja itu

Jira yang dari tadi ketawa akibat karenanya V pantas melihat ke arah orang
punya suara

Jira shock! Dia tak percaya bahawa orang yang dia jumpa ini adalah...

" Eonni?! " kata Jira terkejut.

BTS juga melihat kearah yeoja yang memanggil Jira itu.

" Jia?! "

______________________________________

Apa macam? Ok tak? Aishh sorry sangat sangat sebab late update guys.

Dont forget to-

+vote
+comment
+share

HER - Pjm [SU]Where stories live. Discover now