Happy Jimin's day
____________________________________Jira Pov
Sinaran matahari menyinari bilik tidur ku. Dengan perlahan aku membuka mata setelah sekian lamanya memproses kilang tahi mata.
Aku mengambil tuala dan menuju ke kamar mandi.
Setelah selesai mandi aku menyarungkan pakaian uniform ku dan membawa beg ku ke bawah. Aku terhidu something. Sedap baunya. Ni pasti Jungkook tengah masak.
" morning kookie ! " kataku lalu menuju ke meja makan.
" haa makan ni, masih sempat lagi. Sekarang baru pukul 7:26 pagi. Sekolah pun masuk pukul 8:30 pagi so makanla dulu " jelasnya lebar. Kekadang aku suka perangai Jungkook yang prihatin tapi aku tak suka perangai Jungkook yang selalu nyakat aku.
" wait ? Kau masak apa ni ? " entah makanan apa yang dia masak ni . aku mana pernah makan makanan begini.
" ni ada nasi goreng kimchi " ouh kimchi rupanya yang besar tu. Aku mana tahu makanan korea. Dah aku terbiasa makanan Amerika je .
" ouu, gumawo kookie-ah " kataku lalu menikmati makanan tersebut.
Sedap !
Tak menyesal siapa pilih kookie jadi husband dia nanti.
_____________________________
Aku dan Jungkook telah sampai ke sekolah. Memandangkan Jungkook ada kereta so aku tumpang je dengan dia.
Semua mata kat sekolah tu pandang kitaorang macam kitaorang ni buat salah.
" dah abaikan dorang . dorang memang cam tu " ok abaikan dorang
Aku berjalan beriringan dengan Jungkook. And aku dengar banyak pelajar yeoja yang berbisik tetapi masih boleh ku dengar
" eh ? Tu yeochin Jungkook ke ? "
" seolma ? "
" Jungkook oppa jangan tinggalkan saya "
Lahai Jungkook ni artis ke?
" eh tu bukan yeoja yang Jimin bagitahu kat whatsapp ke ? "
" haahla yeochin Jimin la tu "
Aku terhenti apabila mendengar perbualan beberapa pelajar yeoja.
What?! Jimin kau tak guna betul.
" dah ! Kan aku dah cakap abaikan dorang " kata Jungkook lalu menarik tanganku ke suatu tempat.
" Jungkook ? Kita kat mana ni ? " aku tak tahu ni tempat apa tapi cantik .
" ni tempat Bangtan selalu lepak "
Bangtan ?
" Bangtan tu nama club kitaorang. " jelas Jungkook. Ouh club rupanya.
" wahh ! Welcome my princess ! " kata seorang namja yang pernah ku dengar suaranya.
" kau ? Princess ? Euwww what are you talking about ? " kataku lalu menjeling namja itu .
Park Jimin !
" wae ? Kau kan da rasmi jadi yeochin aku " katanya lalu tersenyum sinis.
" yah ! Bila masa aku jadi yeochin kau ni ha ? " kataku marah eii nak je aku hempuk kepala dia.
" semalam " jelasnya
Aishh namja tak guna
" wah jimin , ni ke yeochin kau yang kau gi tahu kitaorang kat whatsapp ? " kata beberapa pelajar itu kepada Jimin.
YOU ARE READING
HER - Pjm [SU]
RomanceStart; 7 oktober 2018 (Sunday) Just read. First FF yang Author Park buat kat akaun baru Author. Harap korang semua suka.. 😅