7.bölüm

11K 436 24
                                    

Meryem ana herşeyi anlatmıştı baştan sona herşeyi biliyordu artık Ciwan ya kendi mutluluğunu seçip bir gün aşık olup evlenmeyi bekleyecekti yada annesinin mutluluğu için fedakarlık yapacaktı!.

"Aklım almıyor nenem almıyor bir insan nasıl bu kadar zalim olabiliyor"
"Bilmiyorum oğul bilmiyorum onu yetiştirirken nerede hata yaptığımı bilmiyorum kendinden başka kimseyi düşünmez kötülük eder durur!i. Bazen böyle olacağına ölse diyorum ama olmuyor güzel torunum anne yüreği dayanmıyor kıyamıyor insan evladına zalimde olsa.
Bende insanları onun zulmünden nasıl kurtarırım onun peşine düşüyorum."

"Üzülme nenem senin elinden birşey gelmez.
Gencecik yaşımda beni zorla Bazin'le evlendirdi elim, eline değmedi."
"Biliyorum oğul baban kimi dinledi ki ona karşı gelip buralardan gittin oysa dedenin vasiyetiydi bütün aşiret büyüklerine buyurmuştu Ciwan büyüdüğünde ağalığa o seçilecek demişti."
"Nenem ağalık bana göre değil ben okumak mesleğimi elime almak istiyordum.
Hem babam dünya mı bana Bazin'i getirdiği gün yıktı."

"Bazin bizlere göre biri değildi oğlum bunu iyi biliyorduk konaktan, konağa dedikodu kazanları kaynatır dururdu az fitne çıkartmadı.
Hozan ağanın bütün bilgilerini babana yetiştiren tek insan.
Onun için evlendirdi seninle ondan daha rahat bilgi almak için."
"Ne yaparsa, yapsın umurumda bile değil ama Bazin'i benden uzak tutsun"

"Oğlum peki Kararın ne olacak?"
"Nenem ben bilmiyorum bu doğru bir karar mı.
Yani başka çaresi yok mu?"
"Oğlum babanı zor durdurdum yoksa ilk günden nikahı kıyacaktı annen çok üzülür insan içine çıkmaz bu tür konularda ne kadar hassas olduğunu biliyorsun."
"Müsaaden olursa düşünmek istiyorum yarın kararım mı söylerim."
"Peki oğlum git dinlen yarın konuşuruz."

Ciwan dan

Aklım çok karışmıştı.
Az önce pencerede gördüğüm kız oymuş meğer.
Bazin gibi bir kadın olmadığını nenemin evlen demesinden anlamıştım lakin onun benimle evlenmesi neyi değiştirecekti ki?
Ben yine Amerika ya dönüp oradaki işlerime devam edeceğim.
Aşkı yaşamak istiyordum bu benim hakkımdı lakin bu saatten sonra kim iki eşi olan birini kabul ederdi ki?
Çocukluğumu zehir eden babam gençliğime de el koymuştu.
Kör düğümler atmıştı duygularıma daha bir kadın nasıl sevilir bilmeden evlendirmişti beni kendi pis çıkarları için.
Onun pis oyunlarına alet olmak istemiyordum benim kadınım yüzü değil yüreği güzel asil ve değerlerini bilen biri olmalıydı. Bazin gibi hırsları için herkesi hiçe sayan merhamet duygusundan yoksun bir kadın olmamalı.
Tam kendimi toparlayıp düzen kurdum derken babam hep alt üst etti.
Annem gibi bir kadına çektirmediği kalmamıştı. Aslında çok güçlü bir kadındı ama bu kez Nenem haklıydı annem bu yükü kaldıramazdı. Bu ağır gelirdi artık genç değildi!
Annemin acısını ben üstleniyorum.
Peki o günahsız kız ne olacaktı?
Onu hiç tanımıyorum alıp yanımda götürememede babam beni evlendirdiği gün yemin etmiştim sevmeden hiç bir kadını sahiplenmeyeceğim diye.

Herkes için bir hayli yorucu bir gün olmuştu.
Ciwan iş için geldiği ülkesine farklı olaylar gelişmişti.
Günün yorgunluğunun üstüne bir de kafa karışıklığı eklenmişti.
Kendini kalacağı odaya atmıştı beyni de yorgundu tıpkı bedeni gibi.
Herkes uyumak için çekilmişti odasına.
Gecelerde bir Hafsa yalnız ve uykusuz kalıyordu tedirgindi zira Cemşit ağaya hiç güvenmiyordu.

Sabah ezanından sonra Meryem ana sabah namazını kılmış oturmuştu avluda.
Bedriye kahvaltı hazırlıkları için Narin ve Rojda'yı da yanına alarak mutfağa geçti.

"Hayırlı sabahlar Meryem ana"
"Hayırlı sabahlar kolay gelsin sizlere"

"Ya Bedriye abla sanki Meryem ana bir şeylere üzülmüş biraz düşünceli değil mi
Bize bu sabah biraz mesafeli davranmadı mı?"
"Rojda kızım işine bak sen.
Yakında değil mesafeli bizi kapıya koyacaklar şu diline biraz sahip çık olu orta herşeyi söylüyorsun kulağına gitmiştir"

Yaralı SerçeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin