Story 2: Secret II [BtoPink & GotPink] | Chapter 2

67 15 2
                                    

"Arin-ah, buat apa tu?" soal Bomi seraya mengambil tempat di sebelah Arin.


"unnie... Ilhoon oppa, handsome kan?" soal Arin tiba-tiba.


"Nae? Ilhoon? kenapa tiba-tiba?"


"takde lah. Before this dia nampak biasa je... Tapi lepas balik dari Europe, he looks so cool!" terang Arin teruja.


Bomi terdiam. Ada betulnya juga kata-kata Arin. Berbanding dengan waktu zaman sekolah mereka dulu, Ilhoon kini terlihat lebih segak dan bergaya.


"Jinyoung oppa pun tak handsome macam Ilhoon oppa"


"ya! I will tell him" ugut Bomi.


"unnie! ok... mian..." Arin dengan pantas menarik semula kata-katanya tadi.


Bomi tergelak kecil melihat muka adiknya itu.



• • • • • •

Bomi, Jinyoung, Ilhoon dan Jiho telah berjanji untuk menghabiskan hari mereka bersama-sama.


Seperti yang dijanjikan, mereka menghabiskan hari mereka dengan melawat beberapa tempat seperti BaekHo, amusement park dan beberapa lagi tempat yang pernah mereka kunjungi sebagai seorang pelajar.


Malam itu, mereka duduk di tepi pantai dan melihat laut. Walaupun keadaan agak gelap, namun mereka berpuas hati dengan hanya mendengar bunyi ombak dan angin yang bertiup dengan agak kuat.

Ilhoon memberikan selimut yang berada di dalam keretanya kepada Bomi.

"gomawo" ucap Bomi seraya tersenyum sebelum melentokkan kepalanya pada bahu Ilhoon.

"kau dah ngantuk ke?" soal Ilhoon.

"tak" jawab Bomi.

Perbuatan mereka diperhatikan oleh Jiho dan Jinyoung.

"betul ke kau dah ada girlfriend?" Bomi menyoal tiba-tiba membuatkan Ilhoon terdiam.

"Betul lah ni" Bomi mengagak melalui reaksi yang diberikan oleh Ilhoon.


"Siapa?" sambung Bomi.

"mana... ada" jawab Ilhoon lambat-lambat.

"Kau still tak berubah kan? Kau boleh tipu appa kau but not me" Bomi akhirnya mengangkat kepalanya dan duduk dengan tegak di hadapan Ilhoon.

"bagitau aku, siapa dia" paksa Bomi.

Ilhoon hanya berdiam. Dia tidak pasti samaada dia perlu menjawab dengan jujur atau tidak. Gadis di hadapannya sangat mengenalinya dan dapat tahu dengan serta merta jika dia menipu.

"Ah~ betul lah kan tekaan aku?" Bomi seakan berpuas hati selepas melihat reaksi Ilhoon.

"nae? si... siapa?" Ilhoon terkejut mendengar kata-kata Bomi.

"Jiho" Bomi berbisik.

"ta...tak. Bukan dia!" Ilhoon menafikan tekaan Bomi.


"really?" Bomi


Ilhoon mengangguk dengan laju dan cuba mengelak pandangan mata Bomi.

"ok then" akhirnya Bomi mengalah. Ilhoon pula menghela nafas lega.


• • • • • •

[Cafe]

"Heol!" Bomi yang baru sahaja tiba terkejut dengan apa yang dilihatnya.

"Bo..Bomi-ah" Jiho tergagap memanggil Bomi.

"apa yang korang buat dekat dapur aku!" suara Bomi sedikit meninggi. Dia tidak percaya apa yang baru sahaja dilihatnya.


"ani.... tadi aku nak cari kopi cream tapi tak jump-"


"cream? Dah 2 tahun cream sentiasa ada dekat dalam fridge not here"


"ta... tak aku... aku..." Jiho tidak tahu alasan apa lagi dia hendak gunakan.


"Korang nak explain atau nak aku halau korang dari Cafe aku?" ugut Bomi sedikit tegas.


"explain!" jerit mereka berdua manakala Bomi telah tergelak di dalam hati. 'comelnya' detik hati Bomi.


"in my room. Now!"


'fuh! dah lama aku nak tiru gaya Pengetua Son' Bomi tergelak kecil.


Mereka berdua hanya menurut kata Bomi.

skip

"korang tahu kan ni Cafe. Kalau Arin atau Yein nampak tadi, apa korang nak jawab? now, tell me what happen and ada apa between you two?"


"mianha-"


"Aku tak nak dengar korang mintak maaf. Aku nak korang explain apa sebenarnya yang terjadi tadi"


"sebenarnya..."


"Sebenarnya korang bercinta kan?!" potong Bomi teruja.


"nae? ta... tak!" Jiho tetap tidak berputus ada dan cuba menafikan walaupun telah ditangkap 'basah' sebentar tadi.


"Ilhoon ssi?" Bomi menginginkan jawapan daripada Ilhoon.


"nae" jawab Ilhoon tidak teragak-agak.

"yah~" Jiho mencubit lengan Ilhoon.

"yah~ yah~ hajima~ don't do that in front of me ok"

Ilhoon dan Jiho tergelak melihat gaya lakonan Bomi.


"So kau balik ni sebab nak jumpa Jiho? bukan aku? heol!"

'I'm back to see you but Jinyoung need you more than me' detik hati Ilhoon.


"betul lah aku teka hari tu kan? kau kata salah!" Bomi memukul lengan Ilhoon yang telah menipunya.


"Kau... sebenarnya dah tahu kan?" Ilhoon bertanya.


Bomi mengangguk. Sememangnya dia telah mengetahui mengenai perkara tersebut terlebih dahulu.


"Macam mana ka-"


"spy" Bomi berseloroh.


"pabo!" Ilhoon menolak perlahan bahu Bomi.


"yah!" Bomi membalas tolakan Ilhoon.


Ketika mereka sedang bergelak ketawa, tiba-tiba telefon Bomi berbunyi menandakan ada orang menelefonnya.


"yeoboseyo?"


"nae? nae~"


"kenapa?" Jiho menyoal sebaik sahaja telefonnya dimatikan.


"Pengetua Lee"


"nae?!" Ilhoon dan Jiho terkejut.



"dia nak cafe kita sponsor dessert and coffee and juice untuk Anniversary BaekHo" beritahu Bomi.


"jinjja?! daebak!" Mereka bertiga tidak dapat mempercayai perkara tersebut.


"bila?"


"next week. Nanti call Arin dengan Yein and... Kei"


"nae sajangnim!" Ilhoon dan Jiho berdiri dan memberikan tabik hormat seakan-akan tentera yang hendak berjuang.



Mereka bertiga tergelak serentak sebelum beredar ke bahagian bawah cafe tersebut. Cafe mereka akan dibuka satu jam lagi jadi mereka perlu menyediakan apa yang patut.



                           ☆☆☆

PINK STORIES [short story compilation] Where stories live. Discover now